Inlägg från: BettyBoop |Visa alla inlägg
  • BettyBoop

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Själv har jag lite panik. Som många andra så har jag varit vältränad en gång i tiden men är nu överviktig. Skulle behöva tappa minst 10kg men helst 15 till i sommar och det känns inte särskilt.. troligt. Vi har inte så lång tid att planera vårt bröllop och jag får ju skylla mig själv lite som gått upp så mycket i vikt, samtidigt så känner jag att de 10kg jag lade på mig förra året är ok därför att de kommer av att jag slutade röka. MEN det ändrar ju inte faktum att jag ska gå nerför altargången i juni och är ordentligt överviktig nu.

Detta borde göra mig taggad, men istället känner jag mig lamslagen. Har dessutom börjat nytt jobb som är ett skiftjobb vilket gör det jättesvårt att planera in fasta träningstider och kräver därför ännu mer självdisciplin..

Hoppas på att få upp motivationen och att förlamningen ska släppa, genom att gå med i denna tråden.

• BettyBoop
    MochR skrev 2011-12-01 20:31:56 följande:
    Bettyboop 10kg fixar du till juni Glad det är ungfär 0,5kg i veckan och det snittar iaf jag med viktväktarna och inte särsklillt mycket träning!!! Själv har jag 12-13kg kvar till juli och litar helt fullt på att jag kommer att fixa det! (hade 20kg från början att gå ner)
    Tack!! Jag hoppas..
  • BettyBoop

Tack Knyttan! Behöver all pepp jag kan få! Jag vet ju att allt egentligen är ursäkter. Det hela handlar om att bestämma sig. Och det är väl där någonstans det brister antar jag. Men ska nog ta till mig ditt fastetips. Kan faktiskt vara en bra idé att kickstarta. Man brukar ju tappa rätt mycket när man kör igång så, och även om det är vätska till största delen så kan det ändå vara en boost för motivationen att se en snabb skillnad på vågen.

Det ska jag göra!! Glad

Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil