Inlägg från: bridetobe2013 |Visa alla inlägg
  • bridetobe2013

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

hej! Hoppar på här. Började med vv för 3 veckor sedan. Skrev in mig på makalösa 95,8 och vägde i torsdags 93,1. Så -2,7 kg.En liten bit på väg, men en lång bit kvar.

Har inte hunnit träna ngt än då jag lyckades dra på mig en lunginflammation för ett par veckor sen. Men hoppas komma igång med träning om ett par veckor. Vill bli helt frisk först. Hoppas kunna fixa kosten så länge iaf...

Duktiga ni andra är.

1/6 2013
  • bridetobe2013
    Bröllop201206 skrev 2012-02-01 22:33:09 följande:
    Idag har jag cyklat 20km på motionscykeln och gått 10 000steg.
    Shit vad duktig du är. Själv väntar jag på att bli helt frisk så att jag kan sätta igång...
    1/6 2013
  • bridetobe2013

Jippie! -1,3 blev det. Trots att jag använt hela veckobonusen och knappt gått en meter då jag inte är riktigt pigg än. Så nu är det -4 kg på 4 veckor. Känns kanon med tanke på att jag inte börjat träna än.

1/6 2012
  • bridetobe2013
    MochR skrev 2012-02-02 20:09:28 följande:
    då går också på viktväktarna? Jag med!
    Japp. Kör online för första gången. Har gått på möten för flera år sedan
    1/6 2012
  • bridetobe2013

?????? Fattar ingenting. Vågen stod på -1 kg i dag???? Har fortfarande haft soffläge och inte räknat slaviskt utan mer tänkt på vad jag äter och i vilken mängd. (slank ner kladdkaka och grädde 2 dagar men valde då mkt mindre ä vad jag i normala fall ätit)

Så -5 kg på 5 veckor. Försöka sköta mig ännu bättre kommande vecka. Hoppas på en liten simtur på måndag för att komma igång...

1/6 2012
  • bridetobe2013
    MochR skrev 2012-02-09 18:09:40 följande:
    ok nu har man varit på konferens i tre dagar inte bra för ätandet alldeles för mycket god mat och fika men höll mig iaf ifrån godiset och det är stort för mig som är en riktig godisråtta!! och jag och en kompis gick en 6km varje kväll så alltid något...

ok nu måste jag ta tag i träningen ska iväg imorrn på medelgympa (om inte cellprovstagningen drar ut på tiden) och börja ta tag ordentligt i ätandet igen!

ni andra verkar sköta er fantastiskt ar stolta över er själva!!!

Vad duktig du var som var ute och gick när ni var borta, Jätte bra ju!

noll tolerans tänkte jag ha den här veckan. Jo men visst. Vi hade kvällsfika här och jag åt en mums mums (bara 2 pp så det var lungt) Rästen av familjen åt några onyttigare skumbollar. Dottern lämnade sin efter att ha tagit 1 tugga och hur tänker jag då. jo "den kan vi inte slänga" och så stoppar jag i mig den. Ville ju inte igentligen men det tar tid att tänka rätt. Ångrade mig så fort jag svalt den. Även om jag gjorde valet att äta den så skyller jag lite på mina föräldrar inte lät oss slänga mat. För att det gör man bara inte. Jag har svårt att ändra tankesättet att man FÅR slänga mat. Jag går aldrig ner om jag inte tänker annorlunda. Jag ville inte ens ha den igentligen. Jag var helt nöjd utan den... Blir arg på mig själv. Undrar om jag ska köra 10 min lungt tempo på crosstrainern i morgon innan jobbet. Kanske kan få mig att må bättre. Nu mår jag mest illa....

1/6 2012
  • bridetobe2013

Ang chips? Ngn som testat dom med kebabsmak??? Vill så gärna smaka en näve eller två. Men vad gör man med rästen??? Kan inte slänga..... Betala för en hel påse och bara smaka går ju inte... Ska jag skicka påsen vidare ?

1/6 2012
  • bridetobe2013
    MochR skrev 2012-02-13 20:26:02 följande:
    har idag mest sprungit fram och tillbaka till tvättstugan, hoppas att detbräknas som nåon form av träning iaf! (har tvättstugan ett hus bort och vi bor på tredje våningen)

Annars så vägde jag mig idag 81kg så +2kg sen veckan innan jul, men nu ska jag ta tag i det hela igen! Sluta fuska med maten jag ska skriva in alla points!!! och hoppas att jag hinner träna lite också... så borde vågen börja bli snällare igen Flört

Nya tag låter bra! Lycka till i massor,

Jag har en riktig skit vecka. En vecka då det varit mkt god mat. (som inte har så lågt pp)

På torsdag börjar veckan om och då ska det räknas nåt så inåt. Har simmat i dag och hoppas på en tur till simhallen på to efter jobbet också. Vill mjukstarta lite. Hoppas kunna komma igång lite nästa vecka....

1/6 2012
  • bridetobe2013

Efter ett +0,9 förra veckan kändes det riktigt bra med ett - 1,8 i dag :-.)

En milstolpe är nådd.... 89,9 kg UNDER 90

Aldrig mer över hoppas jag....

1/6 2012
  • bridetobe2013
    MochR skrev 2012-02-23 14:07:57 följande:
    Grattis! Visst är det underbart att komma under sådana gränser Glad

Själv vart det -1kg den här vakan och närmar mig nu att ännu en gång (gick upp över jul och dåligkaraktär hela januari) -10kg och under 80! Då är det bara 10kvar fixar man det till juli tro??
    Under 80.. GRYMT! Fortsatt lycka till
    1/6 2012
  • bridetobe2013

Nudax: Tack det samma,,,,, efter att ha ätit en kebab till middag i dag åkte jag och tränade.. Lättar på samvetet lite...

Det sämsta var att sambon sa att vågen gick fel (hade stått på högkant några dagar)... tänker inte ta reda på om det stämmer förns på torsdag..... Lever på mina 89,9 så länge!

Lycka till framöver

1/6 2012
  • bridetobe2013

Fick min klänning på posten i måndags och den sitter precis nu om jag snörar den hårt.... Skulle ha haft en stl midre då jag gifter mig om 3 månader och håller på att kämpar mig ner i vikt... Men vågade inte beställa mindre då jag var rätt att jag inte skulle fixa att gå ner. Ska besöka min moster och se om hon ev kan sy in den om det skulle behövas...

-0,5 den här veckan efter att bara har tänkt på vad jag ätit och tränat 2 ggr. Festade till det rejält i lördags och åt gott (och onyttigt) både lö och söndag. Nu vill jag bättra mig och ta det lugnt med utsvävningar.

-6,5 kg än så länge....

1/6 2012
  • bridetobe2013

Unnat mig 10pp för mkt i dag. Haft en underbar dag i skidspåret med hela familjen. Lilla tösen 3 år åkte 3 km själv utan gnäll. God (oplanerad) matsäck.... Så det blev lite för mkt.....

Precis hemkommen efter gymmet. 60 min löpband (promenad i rask takt) och 15 minuter cardiomaskin,,, =700 kalorier brända...

Försöka äta bra i morgon trots 2 kalas efter varandra....

Och bara 3 månader kvar till den stora dagen

1/6 2012
  • bridetobe2013
    Bröllop201206 skrev 2012-03-08 00:11:55 följande:
    Halloj! Hur går det för er? Måndags å i tisdags blev det ingen träning för mig alls. Kände mig väldigt trött. Men idag har jag cyklat 22km gjort situps och gått 12000steg. Nu känns det som att bröllopet börjar närma sig, tänk det är redan mars, bara april och maj kvar Sen bröllop i juni. Hoppas det går bra för er andra! Kämpa på! Godnattkram!

beundrar hur mkt du tränar.

Jag tränar bara 2-3 ggr i veckan.... Har inte räknat pp den här veckan heller då orken inte funnits där. Men jag har försökt att tänka mig för iaf... Resultat 3 hg. Känns faktiskt bra då jag som sagt inte skött mig.

Var till min moster i söndags och kollade om hon ville/kunde sy in min klänning. Hon tyckte jag skulle sälja den och beställa en ny. Jätte fin är den. Men för stor för mig.

I tisdags köpte jag en ny klänning i butik. Var underbart att prova klänningar och att få känna sig fin trots 89 kg. Nästa vecka ska jag dit och bli mätt och betala dom sista kronorna. Sen ska klänningen sys om då den är för liten nu. (varför köpa en klänning man kan ha?)

Hittade en klänning som satt bra men blev lite snål. Den dom kunde sy om åt mig fick jag betala 3500:- för. inkl sömnad.... Hoppas den kommer sitta bra när den är klar. Eller ja, dom lovade att den skulle gör det så

1/6 2012
  • bridetobe2013
    Nudax skrev 2012-03-08 09:18:42 följande:
    Spännande! (för jag har själv börjat fundera på om jag verkligen vill ha den klänninegn jag har hemma.... känner att jag tror jag kan känna mig finare i någon annan nu, har också precis gått ner till 89kg - hoppas fortsätta lite till innan sommaren). Du har ingen bild på vilken klänning det blev för dig?

Nej dom har fotoförbud i butiken pga att många gör kina kopior efteråt... När jag har betalat hela nästa vecka så
    kanske jag kan ta en bild.... Fast den är inte klar än så det är nog lika bra att vänta.......

Hade jag inte tyckt att 5000:- var för mkt (ska gifta oss i rådhuset med middag hemma efter) så hade jag köpt den 1:a jag provade. Var så fin....

Men tror (läs hoppas) jag blir lika nöjd med den här när den är klar. Har inge klänningsbudget utan nallar från mitt skrala sparkonto....

1/6 2012
  • bridetobe2013
    Bröllop201206 skrev 2012-03-08 23:36:52 följande:
    Bridtobe2013: när gifter du dig? Hur mycket mer har du tänkt att gå ner i vikt tills du gifter dig? Tänkte på ditt klänningsproblem med att din första klänning nu är för stor, men att den du köpt i butik nu sitter bra? Tänk om den oxå blir för stor sen när du gått ner mer i vikt? Varför jag tänkte på det var att jag såg att ditt nick innehåller brud 2013, så tänkte jag att du kanske ska gifta dig det året å har då lång tid på dig att gå ner i vikt och kanske kunna köpa klänningen när du nått din målvikt så att säga, så du slipper köpa ännu en klänning om den andra blir för stor oxå tänkte jag. Men Iof kan man ju alltid sy in klänningar Hoppas du förstod vad jag menade, e lite trött nu. Iallafall vad duktiga ni är alla som kommit under 90kg! Grattis! Idag har jag cyklat 20km på motionscykeln å gjort situps å gått 10000steg. Nu är jag helt slut i både hjärna å kropp, så nu ska jag sova! Godnatt!

Tanken var från början att vi skulle gifta oss den 1/6 2013. Men då sambon fick panik och verkligen inte ville gifta sig stort och jag vill gifta mig den 1/6 (förlovningsdagen) så flyttade vi dagen tills i år. Så nu gifter vi oss på våran 11 åriga förlovningsdag den 1/6 1012. Klänningen är på tok för liten nu och dom ska sy ut den och sätta i snörning i ryggen så det är lugnt. Om jag skulle gifta mig nästa år så hade jag sparat pengar och köpt en drömklänning då... men nu är det bara 2½ månad kvar. Även om jag går ner några kg så är det lugnt...

Men tack för omtanken...

1/6 2012
  • bridetobe2013

Nu har jag kalasat i dagarna 3 så nu blir det inge kul att ställa sig på vågen på torsdag. Men man fyller väll bara år 1 ggr/år va?

Duktiga ni andra är....

1/6 2012
  • bridetobe2013
    MochR skrev 2012-04-02 21:49:33 följande:
    hur går det för alla??

Här har det gått sämst har försökt flera gånger att få tillbaka motivationen men den ha flygit sin kos Förvånad har fått ett löfte av fästmannen att han ska försöka peppa mig extra mycket så jag orkar ta tag i detta igen... Slut på batteri i vågen har jag också så vet inte vad jag väger nu men tror jag har stått relativt still!

kollar just nu på "älskling, du har blitt en tjockis" lite skoj faktiskt!

Hoppas det går bättre för er!!!

Såg också på det och fick lite dåligt samvete att jag satt i soffan

Har ngt i kroppen som varken blir bättre eller sämre. (snorig och en diffus värk i halsen) Har valt att inte träna utan vill att kroppen ska få läka ut. med det började jag även äta fel. Galet.

Tog en promenad i kväll på lite över en timme iaf. Och på onsdag ska jag träna. Har skrivit allt jag ska/får äta i morgon och ska inte övertrassera mina pp. Har misskött mig så fruktansvärt att det plussats på vågen lite. Men nya tag nu! Snart är sommaren här.....

1/6 2012
  • bridetobe2013
    amek skrev 2012-04-02 22:36:26 följande:
    Kan tipsa om aftonbladets Viktklubb! Viktväktarna är bra, men det har ju blivit väldigt dyrt! På viktklubb gör man allt online och det är lätt att mäta hur mycket man har ätit kalorimässigt och hur mycket man har kvar att äta varje dag. Jag betalade 300 kr för fyra månader, så det är plånboksvänligt:) Bra om man behöver en kick i rumpan:)
    Jag kör VV online. 179:-/månad. Tycker det är helt ok...
    1/6 2012
  • bridetobe2013

Uch. Jag har förvandlats till en pms kossa. Blir värre för varje månad just nu. Kan inte hålla mig ifrån ngt och har ett djävulskt humör . Hade planerat allt jag skulle äta i går och det gick käpprätt åt h*****e. Kanske lika bra att ta nya tag när den här veckan är över. Istället för att misslyckas varje dag...

1/6 2012
Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil