Inlägg från: Bröllop201206 |Visa alla inlägg
  • Bröllop201206

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Hej! Jag vill oxå vara med. Gifter mig i juni 2012. Men vill gå ner i vikt redan nu i höst, så jag kan börja prova bröllopsklänningar jag är 172cm lång och vill gå ner i vikt till 60-61kg, vilket jag vägde i våras innan jag började gotta i mig flera magnumglassar hela sommaren. Så nu är min vikt idag 64,3kg. Mitt tänk e att äta bra mat med mycket grönsaker fisk och kyckling. Jag är oxå en bröd-tokig brud. Min bröd-plan är att skippa brödet helt på veckodagarna, men om jag vill äta vitt bröd så får jag äta det på helgen. Godis ska jag minska ner till att bara äta på fredagar och då i mindre mängd. Jag använder mig av stegräknare varje dag och försöker gå minst 10000-12 000 steg om dagen. Idag har jag gått 15 000steg och cyklat på motionscykeln hemma 20km och ej ätit godis idag! Så nu kämpar vi på brudar, det här klarar vi!

• Bröllop201206

Gokväll! Idag har jag gått 16 000steg och cyklat 20km på motionscykeln. Till middag åt jag hemmagjord fisk-soppa jättegod med torsk,purjolök,morötter och potatis. Tänkte på idag när jag kände mig lite seg på att träna, så kom nikes slogan upp i mitt huvud Just Do It! Inget godis idag heller! Kämpa på nu alla brudar! Kramz

• Bröllop201206

Godkväll alla brudar! Idag har jag gått 13 000steg och cyklat 20km på träningscykeln Till middag käkade jag kycklingfile tillagad i ugn med wookade grönsaker till som broccolli morötter,paprika och vit blomkål, jättegott var det! Min sambo som behöver gå upp i vikt käkade vitt ris till och sås. Inget godis idag heller! Nu ska jag strax krypa till kojs, är så trött. Till dig som undrade vad du skulle göra när du kom hem å var vrålhungrig och då käkade snabbmat, då e mitt tips att fylla kylen med frukt och grönsaker, å e du vrålhungrig direkt när du kommer kan du äta en banan eller en kiwi medans du tillagar din nyttiga middag. Sen låter det som att du nog behöver äta ett mellanmål på eftermiddagen så du inte blir så där vrålhungrig innan middagen. Ett mellanmål kan vara två kiwi och ett glas yoghurt,eller en banan, ett hårdkokt ägg eller en fullkornsmacka, så blir du inte så jättehungrig innan middagen och stoppar i dig snabbmat. Kramz och fortsätt kämpa just do it som blivit mitt nya motto

• Bröllop201206

till dig "Anonym (Ida)" Jo jag går promenader, har hund så jag måste gå ut och gå oavsett väder och vind regn eller snöstorm. Det blir en lång morgonpromenad, en promenad vid lunch sen en lång promenad vid 17:30- tiden och sen även en kvällspromenad vid 20.00-2100. i km per dag blir det väl 10-14km beroende på hur långt jag går. Mitt tips till dig är att skaffa en stegräknare (från claes ohlson eller stadium) och ha på dig den under arbetstid, så ser du hur mycket steg du går vanligt en dag, sen ser du hur mycket steg( faktiska promenader) du måste gå för att komma upp i den dagliga steg-rekomendationen 10 000-12 000steg om dagen. Mitt tips är att gå en morgonrunda när det är ljust ute innan jobbet, sen tar du en promenad under din lunch-rast och sen tar du en kvällspromenad så bör du få tillräcklig vardagsmotion. En annan investering jag gjort är att köpa mig en träningscykel(spinning-variant från stadium) kostade väl 3000-4000kr men väl använd investering, har använt min cykel nu i över 6år, och brukar passa på att cykla 20-30min framför tv-n på kvällen till favoritprogrammet eller filmen som visas då. Jag blir helt genomsvettig efter ett cykelpass på 20km=30min, försöker cykla det 3ggr i veckan, ibland blir det t.om. 4-5dagar i veckan beroende på dagsform och ork. om jag inte hade hund å måste gå långpromenader ändå, skulle jag investerat i ett sådant löp-promenad-band och ställa i vardagsrummet och promenera kvällspromenaden framför tv-n under regniga mörka höst-vinterkvällar.

Mitt problem ligger inte i att jag inte tränar och är aktiv, mitt problem är att jag älskar choklad och smågodis och skulle kunna äta det varje dag, ibland blir det så oxå, därför skriver jag ut att det inte blivit något godis denna dag heller! duktiga mig, oftast brukar jag kunna hålla mig borta från godis mån,tis,ons men på torsdag köpa godis och sen käka resten av helgen, men nu e mitt mål att jag bara ska få äta godis på fredagar och i mycket mindre mängd. kramz till er alla duktiga kämpare! Just DO IT!

• Bröllop201206

Halloj alla duktiga brudar! Vad roligt att kämpa såhär ihop! vi får kraft och inspiration av varandra. Nu e jag helt slutkörd, sambon lurade med mig på en extra lång promenad ikväll,men det var trevligt. Idag har jag gått 20123 steg, det är ca 15.7km och 637calorier enligt min stegräknare. Jag har även cyklat 20km på träningscykeln på 30min. Jag äter faktiskt bra mat och rätt portioner,där har jag inga problem, utan mitt prroblem är marabous apelsinkrokant 200gr kan jag lätt käka upp själv. Så mitt problem är att minska godiset och olw's hjärtchips (sååå goda) min sambo brukar kalla mig gottegris av en anledning, men jag kan även ha längre perioder då jag inte äter onyttigt alls, men nu efter sommarens godsaker e det dax att ta tag i situationen igen. Ha en fortsatt trevlig kväll och fortsätt kämpa!

• Bröllop201206

Go fredagskväll! Ikväll har jag syndat och ätit en påse olw hjärtan chips och en chokladkaka, men men får synda mindre nästa fredag. Idag har jag gått 16 000steg. I helgen blir det nog ingen träning förutom promenaderna. Hörs på måndag då det är ny vecka och nya tag. Trevlig helg! Kramz

• Bröllop201206

Halloj! Hur går det för er? Anonym Ida,har du prövat stegräknaren än? I måndags cyklade jag 20km på motionscykeln och gick 18500steg. I tisdags gick jag 15500steg och cyklade 20km på motionscykeln. Idag vägde jag mig och på vågen stod det 63,0kg så jag har gått ner 1,3kg sen förra måndagen. Idag har jag gått 14500steg och cyklat på motionscykeln. Till middag blev det kycklingtortilla. Lägger kycklingfile i ugnen som jag sen skär i bitar och lägger på tortillabrödet med en massa grönsaker,och kryddar med curry och vitlökssås. det är jättegott. Fortsätt kämpa allesammans! Kramz

• Bröllop201206

Halloj! Hur går det för er tjejer? Jag blev dunderförkyld i torsdags förra veckan med feber ,halsont och en jobbig snuva, och har inte kunnat träna sen dess, går bara mindre promenader nu per dag, tills snuvan och förkylningen släpper så jag kan börja träna igen. Tyvärr blir det lätt att man tycker synd om sig själv när man e sjuk, å då slinker en chokladkaka lätt ner i magen . Hoppas ni fortsätter och kämpar på! Ni e såå duktiga!

kramz

• Bröllop201206

tack så mycket för din förståelse, ja det e svårare när man e krasslig att avstå från godis när man tycker synd om sig själv och snörvlar. Måste säga att jag tycker du är jätte duktig! äter din sambo oxå mat enligt viktväktarna?

Heja på alla brudar! Ni e duktiga som kämpar! För mig blir det fortf ingen träning än, är fortfarande sjuk tyvärr.

kramz

• Bröllop201206

Jag tycker du"MochR" är jätteduktig som kämpar och går ner i vikt. Min sambo är oxå underviktig och äter chips och godis, och det tycker jag är otroligt svårt att inte vilja smaka själv när sambon sitter och käkar chips eller godis på helgen, Men jag kan ju inte neka honom att äta det heller. Jag tycker du är jätteduktig som avstår chips och sånt även fast din sambo äter det, det är styrka det. Kämpa på, det här går ju bra för dig! Jag själv har fortf snuva e inne på snart 2,5vecka nu. Men jag har börjat gå längre promenader igen iaf, även om cykelträningen får vänta tills nästa vecka och då sätter jag igång igen med att träna. Kramz

Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil