Inlägg från: Bröllop201206 |Visa alla inlägg
  • Bröllop201206

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Halloj! Nu har jag återhämtat mig från den låånga förkylning/influensan! Dock har jag gått upp det kilot jag gick ner för 3-4veckor sedan. då jag har tröstat med masssssa goooodis varje dag:(

Iallafall nu är det dax för nya tag! Började igår med att cykla igen, 20km och gick 14000steg. Idag har jag oxå cyklat 20km och gått 14000steg.

Vad äter du MochR för mat i viktväktarna? Det går ju jättebra för dig!

Till er andra som kämpar med att gå ner i vikt till ert bröllop 2012, har ni varit och provat bröllopsklänning än? ska ni ha gått ner all vikt till den dag ni ska prova klänningen? eller tänker ni att vikten ska ner till själva brölloppet? Jag gifter mig i juni, men tänkte väl börja prova klänning kanske i november/december beroende på om jag gått ner mina 4kg jag vill ha bort. samtidigt blir jag ibland bekväm av mig och tänker att det är ju bara 4kg jag vill gå ner det är ingen brådska, men månaderna bara går och risken är att jag aldrig tar tag i det om jag skjuter det på våren. jaja detta var lite tankar jag hade. Nu ska jag ut med vovven på promenad!

Ha en trevlig kväll alla tjejer! fortsätt kämpa, det ska jag göra!

kramz

• Bröllop201206

Hej alla kämpe-brudar! :) Jag tittar tillbaks hit igen. Jag har haft det ganska struligt nästan hela hösten med förkylningar å andra sjukdomar, så det har tidvis känt väldigt svårt för mig att inte tröstäta, som jag tyvärr gör när jag mår dåligt. Men iaf jag har fortsatt promenera 10 000steg om dagen och cyklat på motionscykeln 3-5 ggr veckan och gjort diverse andra övningar, så det känns som att jag fått en starkare kropp, men jag har slarvat för mycket med maten och ätit på tok för mycket onyttigheter, så vågen har visat viktuppgång och inte neråt:( men nu har jag bestämt mig för att ta nya tag med kosten, träningen har jag ju redan. Så nu tar jag nya tag, jag gifter mig i början på juni, det börjar närma sig:) när ska ni gifta er? Jag har hittat min klänning oxå! Det känns skönt. Fortsätt kämpa, ni e så duktiga tjejer!

• Bröllop201206

Du får se till att sno tillbaka ryggsäcken från sambon;) och ta dig till träningen. Idag har jag cyklat 22km på motionscykeln hemma 30min, sen gjort 100 situps på gymboll och gått 12500steg. Har tänkt väga mig på fredagar istället för måndagar. Tycker det passar mig bättre:)

• Bröllop201206

Hej MochR! Jag har följt tråden hela hösten även fast jag inte varit inloggad eller orkat skriva. Men måste ändå säga att du ska vara stolt över dig hur långt du har kommit och hur duktig du varit med vv som gått ner så mycket. Jag vet att det är lätt att trösta sig när man mår dåligt( jag gör det oftast sen mår jag ännu sämre för jag ätit skräp). Men försök tänka bort trösttankarna, och tänk på ditt mål istället. Det här blir bättre snart tar du nya tag igen. Som jag gör nu, tar nya tag. Ibland går det dåligt ibland går det jättebra. Men försök vila å ta det lugnt men ät rätt så har du gjort så gott du kunnat, å slinker det ner någon extra godbit så tänk inte för mycket på det, utan njut av godbiten och ta nya tag sen när du mår bättre! Det här klarar du, det vet jag:) kramz

• Bröllop201206

Ja du tar nya tag när du blir frisk! Krya på dig! Idag har jag cyklat 22km på motionscykeln 30min hemma, och gått totalt 11600steg. Jag är igång igen;)

• Bröllop201206

Idag har jag cyklat 20km på motionscykeln och gått 10 000steg.

• Bröllop201206

Bridetobe2013 -4kg sen jul är ju jättebra! Idag har jag cyklat 22km på motionscykeln hemma, gjort 100situps på gymbollen, och gått totalt 13200steg idag. Sambon kom hem med en stor påse godis( bara 39kr kilot) så tyvärr slank min hand i påsen å smaskade på lite choklad, men jag åt inte lika mycket som jag brukar göra utan lyckades hejda mig och liksom vara nöjd med lite mindre godis. Fatta att denna vecka är även min mensvecka! Att jag lyckats hålla mig borta 4dar från chips å godis och ändå tränat, är jag faktiskt stolt över, trots det lilla godisintaget jag åt ikväll.

• Bröllop201206

Idag har jag vägt mig. 64.4kg, vägde 66,3kg 1januari i år, som sagt gick upp en massa under julen å även efter jul;) Min målvikt är 60,5kg, men kan tänka mig 62kg oxå beror på hur klänningen passar, har redan köpt en i min nuvarande storlek, men den har snören i ryggen som man kan förminska klänningen med. Iaf ner i vikt ska jag, e trött på att jeansen inte passar:( Idag har jag cyklat 22km på motionscykeln å gjort 100situps på gymboll. Nu blir det vila i helgen förutom promenaderna man måste gå ändå när man har hund:) Trevlig helg till er alla!

• Bröllop201206

Ny vecka nya tag! Hur går det för er andra? Har ni börjat bli friska från era förkylningar ännu? Idag har jag cyklat 22km och gått 10200steg. MEN jag har även ätit en semla idag då jag blev bjuden på fika med min mormor. Jag vet jag är inte så bra på att hålla mig borta från gottigheter är mer duktig på att träna. Ni kanske kan peppa mig med att hålla mig borta från gotteheterna, så kan jag peppa er att träna;) Hoppas ni mår bättre nu! Godnatt brudar!

• Bröllop201206

Nudax: vad trevligt att vi har samma problem;) Vad brukar du göra för att inte gotta ner dig för mycket? Tränar gör jag ju flera dagar i veckan alltid ändå, så det är inte där mina viktbekymmer sitter utan I att jag på helgen lätt kan äta i mig en hel chips-påse själv bara för att det är gott. Försöker nu att hålla mig borta från godis å sånt under veckodagarna, ibland går det jättebra, ibland sitter jag där med godis på kvällen å mumsar. tänk vilken superkropp jag hade haft om jag bara lät bli snasket! Men jag försöker iaf förändra mitt beteende kring överätning av onyttigheter som godis å chips. Jaja, jag kämpar på, idag har det blivit 22km cykling på motionscykeln hemma 30min, 100situps på gymboll hemma och gått 10240 steg. Och hör å häpna! Inget godis eller onyttigt idag! :D Kämpa på ni andra! Det här fixar vi!

Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil