• MochR

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

tack tjejer för stödet!

Angående chips så är det likadant här, jag käkar massor och karl typ inget och han är smal som en sticka! Om vi skulle byta vikt så skulle båda bli normalviktiga... jag har 10-15kg kvar ner till hans vikt och hur han ska gå upp ette sjutton!

• MochR

har idag mest sprungit fram och tillbaka till tvättstugan, hoppas att detbräknas som nåon form av träning iaf! (har tvättstugan ett hus bort och vi bor på tredje våningen)

Annars så vägde jag mig idag 81kg så +2kg sen veckan innan jul, men nu ska jag ta tag i det hela igen! Sluta fuska med maten jag ska skriva in alla points!!! och hoppas att jag hinner träna lite också... så borde vågen börja bli snällare igen Flört

• MochR
    bridetobe2013 skrev 2012-02-23 07:59:30 följande:

Efter ett +0,9 förra veckan kändes det riktigt bra med ett - 1,8 i dag :-.)

En milstolpe är nådd.... 89,9 kg UNDER 90

Aldrig mer över hoppas jag....

1/6 2012
    Grattis! Visst är det underbart att komma under sådana gränser Glad

Själv vart det -1kg den här vakan och närmar mig nu att ännu en gång (gick upp över jul och dåligkaraktär hela januari) -10kg och under 80! Då är det bara 10kvar fixar man det till juli tro??
  • MochR

tack för peppet känns bara omöjligt nu har svajat på +1kg -1kg hela jan-feb så de är drygt som F*N!

• MochR
    bridetobe2013 skrev 2012-03-01 21:20:52 följande:

Fick min klänning på posten i måndags och den sitter precis nu om jag snörar den hårt.... Skulle ha haft en stl midre då jag gifter mig om 3 månader och håller på att kämpar mig ner i vikt... Men vågade inte beställa mindre då jag var rätt att jag inte skulle fixa att gå ner. Ska besöka min moster och se om hon ev kan sy in den om det skulle behövas...

-0,5 den här veckan efter att bara har tänkt på vad jag ätit och tränat 2 ggr. Festade till det rejält i lördags och åt gott (och onyttigt) både lö och söndag. Nu vill jag bättra mig och ta det lugnt med utsvävningar.

-6,5 kg än så länge....

1/6 2012
    låter som du är jätte duktig!!! och de är alltid lättare att ta in en sy ut kläder!!!
  • MochR
    Anonym (Bliss) skrev 2012-03-08 10:50:55 följande:
    Jag hoppar gärna in i denna tråd, har förändrat min livsstil de senaste åren och gått ner från 106,5 till 85 kg. Detta har tagit drygt 2 år så det är verkligen långsiktigt... Nu ska jag gifta mig i sommar och vill (SKA) gå ner ytterligare 10 kg
    Välkommen! och va duktig du har varit Glad det tar tid att gå ner om man vill behålla det men 10kg till fixar du ska du se!!
  • MochR

Låter som ni är jätte duktiga! Ska också försöka bättra mig i helgen, med inspiration från er! Är på läger så det är lite tufft när alla ungdomar smaskar på allt och vi bjuds på så mycket gott hela tiden! Dessutom ska jag ha mens imorrn och jag blir alltid super sugen och hungrig på allt när jag har mens... Sen är det konferens sön-tis... Pust men jag kämpar och att se hur duktiga ni är hjälper!!

• MochR

Det har hittills gått ganska bra bara 2 godisar! Tycker du är super duktig! När sambon äter och du står emot! Var stolt över dig själv och lycka till med resten av helgen! Håller fortfarande på med ViktVäktarna men har fuskat och skitit att skriva i en massa den senaste tiden har liksom tappat motivationen helt... Försöker hitta den igen men svårt då jag visst gärna skulle väga 10kg mindre för jag vet att ja är på en mer hälsosam vikt då och mår då bättre fysisk men är ändå rätt nöjd med hur jag se ut nu...

• MochR

hur går det för alla??

Här har det gått sämst har försökt flera gånger att få tillbaka motivationen men den ha flygit sin kos Förvånad har fått ett löfte av fästmannen att han ska försöka peppa mig extra mycket så jag orkar ta tag i detta igen... Slut på batteri i vågen har jag också så vet inte vad jag väger nu men tror jag har stått relativt still!

kollar just nu på "älskling, du har blitt en tjockis" lite skoj faktiskt!

Hoppas det går bättre för er!!!

• MochR
    bridetobe2013 skrev 2012-04-02 22:16:18 följande:

Såg också på det och fick lite dåligt samvete att jag satt i soffan

Har ngt i kroppen som varken blir bättre eller sämre. (snorig och en diffus värk i halsen) Har valt att inte träna utan vill att kroppen ska få läka ut. med det började jag även äta fel. Galet.

Tog en promenad i kväll på lite över en timme iaf. Och på onsdag ska jag träna. Har skrivit allt jag ska/får äta i morgon och ska inte övertrassera mina pp. Har misskött mig så fruktansvärt att det plussats på vågen lite. Men nya tag nu! Snart är sommaren här.....

1/6 2012
    jag har också hållt på med vv men tänker ta nya tag på det efte påsk, ska försöka ta mig iväg och träna imorrn efter jobbet, det var så länge sedan! Nu kämpar vi inte långt kvar!!
  • MochR
    Bröllop201206 skrev 2012-04-02 23:37:52 följande:
    Halloj alla! Ja det var ett tag sedan tråden var igång. Med mig så har det gått sådär, vi fick veta för några veckor sedan att en nära i familjen fått cancer, så då tappa jag liksom all lust att bry mig om bröllopet överhuvudtaget, kändes liksom inte viktigt längre att gå ner i vikt etc. Vi vet fortfarande inte hur länge h*nfår leva så det har varit jobbigt, men h*n ska börja med cellgifter snart, och vill absolut att vi ska gifta oss det datum vi planerat. Så nu får man återgå till bröllopsplanerna ändå, jag har ju köpt en klänning, så det vore ju bra att den passar oxå, så man inte tröstäter sig upp i vikt. Iaf jag har återgått till min träning igen sen förra veckan och cyklar 22km/3-4ggr veckan. Idag har jag cyklat 22km å gått 11000steg. Har även lovat mig själv att hålla mig borta från tröstätandet nu, det hjälper ju tyvärr inte mot oro/sorg ändå. Hoppas ni får ny energi att börja träna/äta bra igen! Vi får helt enkelt ta nya tag! Kämpa på nu tjejer! Snart blir vi fruar;) godnattkramz
    usch då! hoppas det går så bra som möjligt med er familjemedlem!!!
  • MochR
    Imke1977 skrev 2012-04-04 08:31:50 följande:
    Åhh tjejen. Känner med dig. Fick för några veckor sedan veta att min pappa är döende i en blodsjukdom. Har bara några månader kvar att leva. Och vi gifter oss om två månader. Vet precis den där känslan av att inget känns viktigt längre......  Och man tappar fotfästet över allt.
    Massa kramar till dig!
    massor av kramar till dig med! hoppas verkligen han mår så br som möjligt och kommer vara med på er stora dag!
  • MochR
    Imke1977 skrev 2012-04-19 08:46:26 följande:
    Tyvärr gick han bort den 4 april.....  Så nu ligger viktnedgången totalt på is. Fast man kan ju inte säga att man äter så mycket när man sörjer....
    Men att planera ett bröllop till 2 juni nu känns inte heller som det viktigaste i världen.....
    Beklagar verkligen! Ät det du får i dig och tänk inte på vikten nu det är inte viktigt alls i jämförelse. Ta hand om er och försök göra det bästa av situvationen!
  • MochR

Beklagar allas sorg! Inte lätt att tänka på något annat när ens nära inte mår bra elelr finns i livet längre....

Men till något annat, de här med vikten... För mig har det gått sämst! Var super duktig i höstas och gick ner 10kg sen hände en massa jobbiga saker så jag tappa motivationen helt! Nu 6 veckor innan bröllopet har jag gått upp 5kg (så ligger fortfarande på minus alltid något) men ska försöka ta itu med lite träning igen! Mål att klara springa elljusspåret här vid oss innan bröllopet, de är bara 2,5km men måste ju börja någonstans Flört klarar idag att gå det på 30min.

• MochR

den 14 juli...
    Klarade att gå tre stålpar och springa en hela varvet runt idag så det går frammåt Glad

Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil