lenalong skrev 2011-08-30 18:04:49 följande:
Ja jag håller nog med förlovad flicka där. Det mesta som rör "vårat" 50-tal (mitt o Eriks) är ju amerikanskt inspirerat så därför tycker jag att hamburgare är just lite 50-tal. Det mesta av just vårat mode, frisyrerna, musiken etc är ju just från amerikanska artister o modeskapare.
Sen skulle hamburgaren i ofs fått vara skapad på 60-talet oxå, mest är det för att det är gott o annorlunda.. Nu när vi bestämt oss för att det verkligen blir hamburgare så är det riktigt kul! Syrran hade en jättefin skaldjursbuffé o svågern hade oxfilé med trerätters så det känns som att folk gärna jämför, o då kan vi lika gärna trilla ur ramen med en gång :P Vi är ju som vi är :)
Dessutom är väl 1956 oxå 50-tal? :P
Dessutom blir det en Ford Mustang från 65 från kyrkan :) Min egna bil, kan ju inte bli tal om någon annan även om den är för ung ;) Så det blir nog en massa årtionden som får hänga med :)
Ni kanske kan bara ha "vintagetema"? Det kan ju betyda i stort sett vad som helst, haha :) Och btw, vem har koll på vilket år hamburgaren kom till sverige? :P