Inlägg från: MrsT2011 |Visa alla inlägg
  • MrsT2011

Hamburgare till vigselmiddag?

Jag tycker att det beror helt på era gäster... Bli inte ledsna om ni råkar höra någon spydig kommentar om valet av mat under bröllopsmiddagen. Alternativt förklara upplägget för gästerna i förväg så att de inte förväntar sig för mycket... Tänk på att gamla dammiga traditioner ofta lever kvar i folks uppfattning om vad ett bröllop är, till exempel detta med att fin (dyr) middag = fin (dyr) present. Pinsamt om folk köpt svindyra presenter och förväntar sig oxfilé liksom...

Jag hade valt lite tjusigare mat (behöver absolut inte vara oxfilé dock) men låtit 50-talstemat (jättekul tema!) lysa igenom i dekorationer och annat. Roligare att till exempel bjuda på milkshake till fördrink än hamburgare till huvdrätt känner jag!

• MrsT2011
    lenalong skrev 2011-08-29 12:59:10 följande:

Vet inte varför man känner sig så styrd av vad alla andra tycker, det är ju vi som skall gifta oss.. Det är väl någon inneboende liten röst som säger att man vill göra alla andra nöjda och till lags i första hand. Kanske skulle skaka av sig den rösten o bara lyssna på mig själv o min Erik?

Mitt råd är att ni väljer helt utifrån ni själva vill ha det och stålsätter er för folks åsikter. Alla har sin egen uppfattning om hur ett bröllop "ska" vara och därmed finns det ingen människa i världen som kan vara alla till lags.

Det ni däremot kan göra är att tydligt kommunicera vilken typ av bröllop det blir. Då vet alla vad de har att vänta sig och kan anpassa sina förväntningar, sitt klädval och en eventuell bröllopspresent utifrån det.
Svar på tråden Hamburgare till vigselmiddag?