• Pinkgrape

Utmaning! Sockerfri månad, är du med?

Jag tänkte ge mig själv en utmaning - en sockerfri månad!

Starten går av stapeln torsdag 1 september 2011 och jag kommer köra hela september månad ut. Tanken är att skippa socker i sötsaker. Tex bakverk, godis, glass, sylt, läsk osv. Ni fattar? Frukt är dock tillåtet. Ja, och mat må ni äta! (Även om den råkar innehålla lite socker.)

Detta ligger nu under hälsa/bantning, men detta är inte främst tänkt som ren och skär bantning, utan som ett första steg till att bli av med ett eventuellt sockerberoende, ja, eller bara som en ren utmaning. För vissa kanske det är väldigt enkelt, men jag kan säga att för min del kommer det bli rätt svårt faktiskt.

Hur många är med på en sockerfri månad? Ju fler vi blir, desto mer kan vi peppa varandra! :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Utmaning! Sockerfri månad, är du med?
  • förlovadflicka
    Pinkgrape skrev 2011-09-02 15:40:34 följande:
    Vi ska då äta varma mackor till middag :P Jag är dunderförkyld och orkar inte laga mat. Maken ligger på soffan och kan inte gå på foten. Nej, varma mackor med skinka och ananas får det faktiskt bli!
    Det låter alldeles utmärkt tycker jag! :)
  • 120530
    Pinkgrape skrev 2011-09-02 15:42:25 följande:
    Det är ju trots allt helg nu ;P
    Neeej, du måste vara stark trots att det är helg Glad Fast varma mackor med skicka och annanas kan jag inte tycka är någon synd..
  • Hardaei

dag 2.....har gått relativt bra, men känner mig hungrig oftare, samt på himlans dåligt humör!!

• Pinkgrape
    Red skrev 2011-09-02 17:12:28 följande:
    Neeej, du måste vara stark trots att det är helg Glad Fast varma mackor med skicka och annanas kan jag inte tycka är någon synd..
    Ja, jag tycker inte det är så farligt faktiskt. Har nu ätit gurka med dipp också och det tycker jag inte heller är någon större synd :P Det var ju trots allt sötsaker jag skulle hålla mig ifrån :P
  • förlovadflicka

Jag vill då spamma på lite och informera om att det stått en ljuvlig skål med frukt och mandel framför mig (chokladen alltså) heeeeela långa kvällen och jag har känt hur det riktigt ångar lycka från den men inte tagit en endaste bit! Det ni! Det trodde jag aldrig om mig :P

• Pinkgrape
    förlovadflicka - Härligt, vad duktig du är :D Skönt när man kan känna sig stolt och glad över sig själv :)

Nu är det dags 3 och dags för frukost. Jag är jättehungrig och tror faktiskt det blir havregrynsgröt. Vi ska på utflykt idag till en hunduppfödare som vi förhoppningsvis kommer köpa en hund av innan året är slut :)

Haha på tal om inget alls, måste bara berätta vad jag lyckades med. Dagen börjar bra...
    Jag stod framför spegeln i hallen med ögonfransböjaren i högsta hugg. Då rusar en katt förbi, jag blir rädd och rycker till. Vad händer? Jojo, jag rycker lös hälften av mina ögonfransar på höger öga :P Tur att de var de i innerkant och inte ytterkant. Syns inte riktigt lika mkt då :P
  • förlovadflicka
    Pinkgrape skrev 2011-09-03 07:17:09 följande:
    förlovadflicka - Härligt, vad duktig du är :D Skönt när man kan känna sig stolt och glad över sig själv :)

Nu är det dags 3 och dags för frukost. Jag är jättehungrig och tror faktiskt det blir havregrynsgröt. Vi ska på utflykt idag till en hunduppfödare som vi förhoppningsvis kommer köpa en hund av innan året är slut :)

Haha på tal om inget alls, måste bara berätta vad jag lyckades med. Dagen börjar bra...
    Jag stod framför spegeln i hallen med ögonfransböjaren i högsta hugg. Då rusar en katt förbi, jag blir rädd och rycker till. Vad händer? Jojo, jag rycker lös hälften av mina ögonfransar på höger öga :P Tur att de var de i innerkant och inte ytterkant. Syns inte riktigt lika mkt då :P
    Åh nej!!! Tur att du redan är gift iaf :P
Svar på tråden Utmaning! Sockerfri månad, är du med?