Utmaning! Sockerfri månad, är du med?
Härligt, nu börjar vi ju vara riktigt många :D Jag känner att jag har lite tur, för jag har gått och blivit förkyld och är då aaaldrig sugen på sötsaker. Hoppas att det ska vara så denna gången också :)
Härligt, nu börjar vi ju vara riktigt många :D Jag känner att jag har lite tur, för jag har gått och blivit förkyld och är då aaaldrig sugen på sötsaker. Hoppas att det ska vara så denna gången också :)
Ja, nu är det dags att dra igång :) Jag berättade för min man om detta igår och han var bara glad och positiv och kommer haka på han också :) Det gör ju det hela lite lättare, om han inte kommer hem med en godispåse och en cola på lördagar :P
Det måste vara skönt att ha något som man tycker mycket om och som inte är en sockerbomb! Jag har egentligen också det och kommer äta sådant på kvällarna nu. Melon. Jag älskar melon, typ alla sorter och kommer nog ta en bit melon som "kvällsfika". På lördagarna blir det gurka, morot, paprika och dipp :) Det älskar vår dotter också, så hon ska faktiskt bara få det och en tablettask som lördagsgodis. Jag vill inte plocka bort lördagsgodiset helt från henne, men det gör ju inget om även hon drar ner på det lite och ersätter med grönsaker.
Jag känner mig riktigt peppad, som alltid första dagen, men att kunna ventilera sig här och vetskapen om att ni andra sitter i samma sits underlättar nog faktiskt ;P haha
Jag vet, det är ju därför jag är med här ;) Men det märks ju liksom inte, det är lite problemet :P Men jag tycker inte att det är "fel" att unna sig något gott någon gång ibland (förutom denna månaden) när det varken märks på figuren eller hälsan, för en enstaka gång gör ju ingen skillnad. Hoppas ni fattar, menar inte så mycket med det ;P
Här är listan, lägger till två till då, så får ni (om ni vill) fylla i vad ni vill avstå under månaden :)
Pinkgrape - Sötsaker, läsk, snacks och dylikt.
bellalicious - sötsaker, läsk, pasta +bröd (eftersom det triggar igång socker sug)
förlovadflicka- Choklad, godis, läsk, friterade saker, vitt bröd.
Red - Godis, läsk och kakor!
MagicBride - godis, läsk, snacks, kakor och dylikt
Pernillaaa - Godis, läsk, snacks och fikatillbehör.
Fröken iller- Godis, kakor, sötad dryck och alkohol
Gamila - Godis, kakor, läsk, chips
hermelinus - Choklad, läsk, godis
Ponduss - GODIS!, glass, läsk och alla födelsedagsfika
alexandra01 -
Hardaei -
Fast senaste nyheterna är ju att choklad är bra för oss, i måttliga mängder, det minskar ju risken för hjärtsjukdomar eller vad det nu var :)