• Pinkgrape

Utmaning! Sockerfri månad, är du med?

Jag har också klarat mig bra första dagen :) Inte ätit något som jag inte ska äta, modet är på topp :D

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

Härligt att det är så många som klarat första dagen bra :)

alexandra01 - Jag kan inte annat än hålla med Fröken iller. Imorgon är en ny dag och nya tag :)

Ankis88 och lykkesmamma - Välkomna :D Ju fler, desto roligare :)

Nu är dagen snart slut för min del, ska krypa till sängs alldeles strax. Jag har fikat vitt bröd (ve och fasa ;P) till kvällsfika ihop med apelsinjuice (oh, no! ;P) men jag är inte det minsta sugen på en godisbit :) Det är för min del en seger i sig, att inte känna suget efter en cokladbit. Choklad är min stora, stota last. Jag längtar verkligen efter imorgon :)

Godnatt, ni är alla så duktiga! :D

• Pinkgrape

Listan blir längre och längre, det är verkligen kul :)

Pinkgrape
     - Sötsaker, läsk, snacks och dylikt.
    bellalicious - sötsaker, läsk, pasta +bröd (eftersom det triggar igång socker sug)
    förlovadflicka- Choklad, godis, läsk, friterade saker, vitt bröd.
    Red - Godis, läsk och kakor!
    MagicBride - godis, läsk, snacks, kakor och dylikt
    Pernillaaa - Godis, läsk, snacks och fikatillbehör.
    Fröken iller- Godis, kakor, sötad dryck och alkohol
    Gamila - Godis, kakor, läsk, chips
    hermelinus - Choklad, läsk, godis
    Ponduss - GODIS!, glass, läsk och alla födelsedagsfika
    alexandra01 -
    Hardaei - Godis, läsk, chips, choklad, kolhydrater
    Bettina -
    Sahu -
    Ankis88 - (skrev upp dig iaf, ber om ursäkt ifall du inte ville vara med)
    lykkesmamma -

• Pinkgrape

Dag 2 är påbörjad. Ska alldeles strax äta frunch. Har sovit länge idag och försökt vila bort förkylningen lite. Jag har dock ätit några halstabletter som innehåller socker, men jag har så ont i halsen att jag kunde rent inte låta bli!

Ikväll ska vi ha myskväll. Min man ska "operera" ena stortån idag, så han kommer nog vara rätt slut och lillan har haft en hel vecka på dagis. Vi ska äta gurka, morötter och paprika med dipp. Ska bli mums! :D

• Pinkgrape

Vi ska då äta varma mackor till middag :P Jag är dunderförkyld och orkar inte laga mat. Maken ligger på soffan och kan inte gå på foten. Nej, varma mackor med skinka och ananas får det faktiskt bli!

• Pinkgrape
    Red skrev 2011-09-02 17:12:28 följande:
    Neeej, du måste vara stark trots att det är helg Glad Fast varma mackor med skicka och annanas kan jag inte tycka är någon synd..
    Ja, jag tycker inte det är så farligt faktiskt. Har nu ätit gurka med dipp också och det tycker jag inte heller är någon större synd :P Det var ju trots allt sötsaker jag skulle hålla mig ifrån :P
  • Pinkgrape
    förlovadflicka - Härligt, vad duktig du är :D Skönt när man kan känna sig stolt och glad över sig själv :)

Nu är det dags 3 och dags för frukost. Jag är jättehungrig och tror faktiskt det blir havregrynsgröt. Vi ska på utflykt idag till en hunduppfödare som vi förhoppningsvis kommer köpa en hund av innan året är slut :)

Haha på tal om inget alls, måste bara berätta vad jag lyckades med. Dagen börjar bra...
    Jag stod framför spegeln i hallen med ögonfransböjaren i högsta hugg. Då rusar en katt förbi, jag blir rädd och rycker till. Vad händer? Jojo, jag rycker lös hälften av mina ögonfransar på höger öga :P Tur att de var de i innerkant och inte ytterkant. Syns inte riktigt lika mkt då :P
  • Pinkgrape

Haha ja, det hade ju varit väldigt snyggt på bröllopsbilderna annars ;P Nej, men då hade jag ju helt enkelt fått använda mig av lösögonfransar :)

• Pinkgrape
    hermelinus skrev 2011-09-03 14:14:43 följande:

Det är så skönt att ha den här tråden, ni hjälpte mig igår:) Vi hade vänner över på kräftskiva och jag lyckdes trots att vi hade både läsk och godis!! Jag sucktade efter ett kallt glas cola men icke!

Ja, för mig hjälper det mycket att när jag blir lite sugen på något sött, så tänker jag på denna tråden och att jag inte ska svika mig själv eller er andra här! :) Väldigt duktigt av dig att inte falla för frestelsen :)
    Hardaei skrev 2011-09-03 14:51:23 följande:
    idag har suget efter ngt sött varit ENORM!!!! Men, men jag kämpar på! Beslöt att tillfredställa suget med lite vindruvor..det är väl tillåtet??
    Haha ja, jag tycker då definitivt att vindruvor är okej :) Nu blev jag väldigt sugen på det. Måste nog köpa hem och mumsa på ikväll :)
Svar på tråden Utmaning! Sockerfri månad, är du med?