• Ponduss

FÖR bred förlovningsring för mig? bilder

Jag och min sambo sitter och tittar lite ringar på nätet och nu har jag blivit helt kär i en ring som är 7mm bred... Jag har sagt från början att jag ville ha en som var 5mm, för att sedan ha en vigselring som är 3mm.

Som ni ser har jag ganska korta fingrar, så jag klippte till en pappersbit som va 7mm... Men vad tycker ni, är det för brett för att sedan (om ett par år) sätta på en vigselring också som är 3mm?

Ni som har breda ringar får gärna lägga ut bilder på hur det kan se ut och skriv hur breda ringar ni har =)

• Svar på tråden FÖR bred förlovningsring för mig? bilder
  • Ponduss

Klippte nyss till en bit som är 10mm och det ser helt ok ut, men det är ju sant att det blir ju en helt annan sak med en riktig ring när det blir höjd på det också.

• Ponduss

Är det vanligt att man, när man gifter sig, köper ny förlovningsring samtidigt som man köper vigselring?

Jag vill ha vigselring i stil med dessa och då tycker jag att det vore finast med en helt slät förlovningsring till.. men att bara ha en slät nu i något år känns lite tråkigt .. eller?

• Ponduss
    ewaulrica skrev 2011-08-31 10:02:32 följande:

min förlovningsring: 6 mm och vigselringen 3 mm.. så det funkar! trots att man som jag har lite vätskefyllda korvfingrar :)
    Det är sådär jag vill ha fast med en 5mm o 3mm.. Men nu när jag hittade den här breda ringen så.. Usch va jobbigt... men jag kan ju också göra som Freakie sa, att köpa den med stenar först. Fast jag är rädd att det blir för smalt för att ha den ensam..
  • Ponduss
    Berlan skrev 2011-08-31 12:10:15 följande:
    Jag kommer att byta förlovningsring när vi gifter oss eftersom den inte kommer att passa till den vigselring jag har tänkt mig. Hade ingen aning om vilken typ av vigselring jag ville ha när vi förlovade oss så jag valde bara en tunn slät i vitt guld. 
    Jag och min sambo känner just nu att vi inte direkt har råd med ringar i vitt guld, som vi egentligen vill ha, så den ringen som är uppe i trådstarten är en silver. Så då känns det helt ok för mig att när vi väl ska gifta oss så köper vi nya som är i vitt guld. Sen är det ju minst 2 år tills vi gifter oss så det blir nog lätt så att jag kommer ändra mig om vilken vigselring jag vill ha.. hehe
  • Ponduss

Fick nyss hem en ring som jag köpt på tradera, en slät, kupad 5.5mm som jag bara tänkt ha som en vanlig ring. Så jag testade den på förlovningsring-fingret och bredare ring ska jag nog inte ha.

Svar på tråden FÖR bred förlovningsring för mig? bilder