• Pinkgrape

Smakråd önskas! Vilka ringar är finast?

Väldigt enkelt - jag har kärat ner mig i två varianter av ringar och vet inte vilka jag ska välja.

Vad tycker du, vilka ringar är finast?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:59
    ----------

Skicka gärna med en liten kommentar om varför du röstar som du gör. Behöver lite input! :)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Smakråd önskas! Vilka ringar är finast?
  • Styrka

Jag tycker ring nr 1 är så... svensson..? Av lite vanlig modell, en snarlik som minst en halv miljon kvinnor i Sverige springer omkring med. Jag vill att min vigselring ska vara lite orginell, och väldigt JAG, därför gillade jag ring nr 2, den är lite ovanlig i snittet även om båda modellerna är hyfsat lika varandra.

• Tärna 2011

Röstade på 1:an, tycker som en del andra att det blir lite för mycket med den stora stenen på 2:an. Gillar däremot alliansen på 2:an mer.

• Pinkgrape
    durrasflikka skrev 2011-08-31 16:21:08 följande:
    Jag tycker egentligen ingen av dem, men om jag måste välja så hade jag valt nr 1.
    Jag hade många att välja mellan, men när jag såg bild på ett par så visste jag direkt att det var MINA ringar. Så hade jag varit du hade jag kollat vidare. Bestäm dig för vilken sorts slipning du vill ha innan du fortsätter kolla runt.
    Nä, smaken är ju som baken. Man kan inte gilla alla. Jag har kikat på ringar i över ett år och detta är de två som jag alltid kommer tillbaka till. Jag har dock enorm beslutsångest inför vilka jag hellre vill ha.
  • Pinkgrape

Nej, jag lutar nog fortfarande mer åt tvåan.... ettan är väldigt fin också tycker jag, men tvåan känns mer speciell. Kanske... hm...

• missuniversum

Jag röstade på bild 2 för att jag tycker att själva ringen är finare och att de små stenarna är finare också. Men den stora stenen är lite för stor för min smak, så bild 2-ringen fast med mindre sten hade vart perfekt.  =)

• LoJ

Pinkgrape, det verkar som om du redan har bestämt dig! Gå på din magkänsla

• Pinkgrape
    LoJ skrev 2011-08-31 18:56:16 följande:
    Haha inte riktigt.. jag tror kanske att jag inte ska ha ring, för jag kommer nog aldrig kunna bestämma mig!
  • Styrka
    LoJ skrev 2011-08-31 18:56:16 följande:
    Håller med!
  • Pinkgrape

Nej, nu har jag ju börjar kika på en massa andra ringar :P Jag tycker dock det är svårt att hitta fina ringar i rött guld. De flesta finns i silver och vitt guld, men det är jag inte intresserad av.

Äh, jag får väl köpa hem 2-3 olika ringar och variera mig :P De kostar ju inte ens 100kr/st :P

(Ja, jag gillar FEJK saker som är billiga! hihi)

• annapanna01

Nr2 Alla gånger! Btw vart har du hittat den?? Supersnygg ju :)

• Pinkgrape
    annapanna01 skrev 2011-09-02 11:03:40 följande:
    Nr2 Alla gånger! Btw vart har du hittat den?? Supersnygg ju :)
    Ja, jag tycker också att den är fin.. lutar lite åt den faktiskt.. kanske. Ibland mer åt ettan :P
    Hittat dom på ebay.com :)
  • LoJ

Ett tips om du har svårt att bestämma dig är ju att köpa en alliansring som vigselring som du aldrig tar av dig. Med alliansringen kan du variera sedan i det oändliga och byta ringar att ha till. På så sätt kommer du alltid att ha vigselringen men har möjlighet att byta ring att ha till eftersom du är så velig! Köp då en alliansring med en vanlig standardhöjd som då kommer att gå att matcha med de flesta ringar!!

• 120530
    Pinkgrape skrev 2011-09-02 10:49:33 följande:
    Nej, nu har jag ju börjar kika på en massa andra ringar :P Jag tycker dock det är svårt att hitta fina ringar i rött guld. De flesta finns i silver och vitt guld, men det är jag inte intresserad av.

Äh, jag får väl köpa hem 2-3 olika ringar och variera mig :P De kostar ju inte ens 100kr/st :P

(Ja, jag gillar FEJK saker som är billiga! hihi)
    Jag letar efter fejkringar att ta med på vår bröllopsresa! Jag har letat på ebay men hittar inga som är så billiga som dina, fast jag är ganska ovan vid den sidan. Kan du inte skicka en länk?
  • marimekko86

Nummer två är mer speciell

• Pinkgrape
    Red skrev 2011-09-02 13:05:19 följande:
    Jag letar efter fejkringar att ta med på vår bröllopsresa! Jag har letat på ebay men hittar inga som är så billiga som dina, fast jag är ganska ovan vid den sidan. Kan du inte skicka en länk?
    Jag är ju så jäkla dum att jag inte bokmärkt sidorna upptäcker jag nu! Ska försöka leta rätt på ringarna igen dock :) Då länkar jag.
  • Pinkgrape
    Annars kan jag tipsa om att helt enkelt skriva in "wedding ring sets" i sökfältet och sedan välja "Buy it now" och "eBay top-rated sellers". Efter det väljer jag i listan "sort by" - "Price + shipping: lowest first". Då kommer det fram så man kan välja sverige där :) Så hittade jag dessa iaf.
  • Pinkgrape
    Haha okej. Nu hittade jag. De var något dyrare än 100 kronor.

Den första kostar ca 150kr inklusive frakt, finns i flera storlekar, men just denna är i sz 6.
    www.ebay.com/itm/Classic-Womans-Wedding-Engagement-RING-SET-sz-6-/280653259828&hash=item41583ce434

Även den andra kostar ca 150kr, gratis frakt. Den får man välja storlek på.
    www.ebay.com/itm/1-8-CT-PRINCESS-CUT-BASKET-WEDDING-ENGAGEMENT-RING-SET-/140530259125&hash=item20b84194b5
Svar på tråden Smakråd önskas! Vilka ringar är finast?