EN orsak till att han kan tänka sig att gifta sig.
Hej!
Det var länge sen´ jag var inne på den här sajten, men den är fortfarande intressant.
Jag har en fundering som någon av er kanske har svar på: Jag och min sambo är 50 +. Vi har båda egna "vuxna", barn och inga gemensamma. Vi förlovade oss för 3 år sedan. Då ingick inte ett frieri. Jag vill gifta mig och har tagit upp det med honom några gånger. Samtidigt som han säger t ex "det är ju redan VI" m m kan han också när han hör en bra låt på radion säga "den låten vill jag ska spelas på mitt bröllop"! För ett tag sedan berättade han att han kommit fram till EN orsak till att han skulle gifta sig, men han vill att jag ska komma på det själv. Man kan tycka att det inte var så bra sagt då han vet att jag verkligen vill gifta mig och att jag försökt förklara för honom då han frågat varför jag vill. Men nu blev det så. Han är inte så romantisk så när jag argumenterar för att det blir på riktigt-riktigt, att vi visar varandra att vi vill bli gamla tillsammans att vi lovar att försöka älska och stödja varandra m m. är det inget han "köper" helt.
Så ... kan någon av er komma på vilken orsak HAN tänker på som skulle göra att han vill gifta sig? Är det möjligen en fråga som bara en man kan besvara?