Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

EN orsak till att han kan tänka sig att gifta sig.

Men fy... Vad taskigt! Han kanske tänker på de juridiska fördelarna i så fall...

• förlovadflicka
    Hullda skrev 2011-09-01 13:13:34 följande:

Visst. Orsaken är inte viktig, bara man är överens om att gifta sig. Och två personer kan ju faktiskt ha olika orsaker att gifta sig med varandra.

...Fast om jag skulle vilja gifta mig med min fästman för att jag älskar honom så mycket och gillar den romatiska biten och han var kall och hård och sa "ok, men bara för de juridiska fördelarna" så hade det spelat väldigt stor roll för mig och det är jag nog inte ensam om att tycka... Har svårt att tro att vi skulle fått ett lyckligt äktenskap då... 
  • förlovadflicka
    MsChevy skrev 2011-09-01 18:48:02 följande:
    Kanske bor det en romantiker en bit in i honom? Jag är lite, har svårt för romantiska ord o utsvävelser, men jag fixar romantik på mitt sätt: en lyxig hemmamiddag med tända ljus, köper nåt litet, skriver en dikt eller gör ett fint kort eller skapar nåt som säger "jag älskar dig, kan inte leva utan dig, du är min luft". Romantikern i mitt o blivande makens förhållande är han. Han är den som blir rörd av romantiska scener i filmer, jag är typ känslomässigt förstoppad (har iaf blivit bättre än förut, då var jag som en robot när det var nån i närheten hehe)

Men jag håller med annaochmias, det enda anledningen till att gifta sig o enda rätta svaret är ju:
    Haha, jag tycker du låter jätteromantisk :P
Svar på tråden EN orsak till att han kan tänka sig att gifta sig.