• käresta

köpa en ring från guldfynd

Har hittat en fin alliansring på guldfynd men vet ej hur kvaliten är nuförtiden. Har inte handlar där på länge.
    Det är en rak skena med flera prinsess diamanter infattade. dock pris runt 10 000kr.
    Vad tycker ni, är det en bra kedja att handla från? eller har kvaliten blivit dålig?
    De har funnits så länge!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden köpa en ring från guldfynd
  • LoJ

Jag anser att de har bra priser till helt okej kvalite, dock kan jag tycka att servicen varierar (ofta väldigt unga och okunniga). Men som tur är finns det ju rätt många guldfynd så i någon av dom måste du hitta bra personal

• förlovadflicka

Våra förlovningsringar är därifrån, jättefina (dock inga stenar i), ganska bra priser och även om vi haft dem varje dag har de verkligen slits minimalt. :) Om man inte är expert på dyra smycken tycker jag gott det duger med guldfynd! :)

• Nikkita

För flera år sedan jobbade jag på Albrekts Guld (som ingår i samma konsern). Om du tycker att det är okej att ha en likadan ring som fler andra kommer att ha så tycker jag att deras kvalite är bra! Det är ju samma guld i deras ringa som i guldsmedernas, däremot är inte stenarna av bästa kvalite (men tillräckligt bra enligt många, hur ofta kommer du att granska stenen under lupp liksom) Flört & de är som sagt massproducerade (& därav priserna).

Om du hittar en fin ring som DU tycker om & vill ha, GO FOR IT Skrattande ingen kommer att titta på din ring & säga: Men gud har du köpt den på Guldfynd... Eller?!?

• förlovadflicka
    Rebekka 2012 skrev 2011-09-02 15:01:56 följande:
    För flera år sedan jobbade jag på Albrekts Guld (som ingår i samma konsern). Om du tycker att det är okej att ha en likadan ring som fler andra kommer att ha så tycker jag att deras kvalite är bra! Det är ju samma guld i deras ringa som i guldsmedernas, däremot är inte stenarna av bästa kvalite (men tillräckligt bra enligt många, hur ofta kommer du att granska stenen under lupp liksom) Flört & de är som sagt massproducerade (& därav priserna).

Om du hittar en fin ring som DU tycker om & vill ha, GO FOR IT Skrattande ingen kommer att titta på din ring & säga: Men gud har du köpt den på Guldfynd... Eller?!?
    Jag köpte min vigselring på hallbergs guld, och det är ju också en kedja, men jag har aldrig sett en sådan ring faktiskt :)
  • käresta

tack för alla svar. Man vill gärna "slita" på ringen (vardagsbruk) Skrattande
    men tar av den när jag gör grovgörat isåfall. Ska nog ta en sväng till och prova den.
    Stilren modell så jag tror inte jag tröttnar på den.

• aniara

Jag svarade "välj en annan butik" fast egentligen var det inget alternativ som passade. De är inte speciellt billiga (deras "billiga" ringar är jättetunna -> högt pris per gram) och personalen är sällan speciellt kunnig. Jag och min fästman ratade Guldfynd för att vi ville ha bättre service och möjlighet att prata med någon som vi kunde diskutera olika frågeställningar med. Vi visste inte då riktigt vad vi ville ha. Men om du vet vad du vill ha och tycker priset är okej så är det väl bara att slå till Glad

• Nikkita
    förlovadflicka skrev 2011-09-02 15:28:25 följande:
    Jag köpte min vigselring på hallbergs guld, och det är ju också en kedja, men jag har aldrig sett en sådan ring faktiskt :)
    Jag menade ju inte att alla köper samma ringar, bara att man ska vara beredd på att de är masstillverkade & inte unika Glad
    Givetvis lär man inte träffa så många med samma ring bara för det, ganska stor slump OM man skulle träffa/känna någon med samma ring, de har ju ett stort sortiment Glad
  • förlovadflicka
    Rebekka 2012 skrev 2011-09-02 21:16:35 följande:
    Jag menade ju inte att alla köper samma ringar, bara att man ska vara beredd på att de är masstillverkade & inte unika Glad
    Givetvis lär man inte träffa så många med samma ring bara för det, ganska stor slump OM man skulle träffa/känna någon med samma ring, de har ju ett stort sortiment Glad
    Tror nästan det är större risk att man träffar någon med en schalinsring, hehe :P
  • Jolin
    förlovadflicka skrev 2011-09-02 21:37:24 följande:
    Tror nästan det är större risk att man träffar någon med en schalinsring, hehe :P
    Guldfynd säljer ju schalinsringar :P

TIll TS: Jag tycker att Guldfynd har noll servicekänsla. Okunniga och otrevliga, mot oss i alla fall! :P
    Men om du HITTAT en ring som du vill ha så är det ingen som kan säga att det är dålig kvalité :) Kör, bara kör!
  • förlovadflicka
    Jolin skrev 2011-09-02 21:46:46 följande:
    Guldfynd säljer ju schalinsringar :P

TIll TS: Jag tycker att Guldfynd har noll servicekänsla. Okunniga och otrevliga, mot oss i alla fall! :P
    Men om du HITTAT en ring som du vill ha så är det ingen som kan säga att det är dålig kvalité :) Kör, bara kör!

Ja, men det är ju inte deras egna, trodde det var deras egna sortiment vi snackade om :)

Servicekänslan måste ju variera från butik till butik, i Halmstad där vi köpte ringarna var en gammal danskompis som är världens trevligaste och tjänstvilligaste människa :)

Svar på tråden köpa en ring från guldfynd