Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

köpa en ring från guldfynd

Våra förlovningsringar är därifrån, jättefina (dock inga stenar i), ganska bra priser och även om vi haft dem varje dag har de verkligen slits minimalt. :) Om man inte är expert på dyra smycken tycker jag gott det duger med guldfynd! :)

• förlovadflicka
    Rebekka 2012 skrev 2011-09-02 15:01:56 följande:
    För flera år sedan jobbade jag på Albrekts Guld (som ingår i samma konsern). Om du tycker att det är okej att ha en likadan ring som fler andra kommer att ha så tycker jag att deras kvalite är bra! Det är ju samma guld i deras ringa som i guldsmedernas, däremot är inte stenarna av bästa kvalite (men tillräckligt bra enligt många, hur ofta kommer du att granska stenen under lupp liksom) Flört & de är som sagt massproducerade (& därav priserna).

Om du hittar en fin ring som DU tycker om & vill ha, GO FOR IT Skrattande ingen kommer att titta på din ring & säga: Men gud har du köpt den på Guldfynd... Eller?!?
    Jag köpte min vigselring på hallbergs guld, och det är ju också en kedja, men jag har aldrig sett en sådan ring faktiskt :)
  • förlovadflicka
    Rebekka 2012 skrev 2011-09-02 21:16:35 följande:
    Jag menade ju inte att alla köper samma ringar, bara att man ska vara beredd på att de är masstillverkade & inte unika Glad
    Givetvis lär man inte träffa så många med samma ring bara för det, ganska stor slump OM man skulle träffa/känna någon med samma ring, de har ju ett stort sortiment Glad
    Tror nästan det är större risk att man träffar någon med en schalinsring, hehe :P
  • förlovadflicka
    Jolin skrev 2011-09-02 21:46:46 följande:
    Guldfynd säljer ju schalinsringar :P

TIll TS: Jag tycker att Guldfynd har noll servicekänsla. Okunniga och otrevliga, mot oss i alla fall! :P
    Men om du HITTAT en ring som du vill ha så är det ingen som kan säga att det är dålig kvalité :) Kör, bara kör!

Ja, men det är ju inte deras egna, trodde det var deras egna sortiment vi snackade om :)

Servicekänslan måste ju variera från butik till butik, i Halmstad där vi köpte ringarna var en gammal danskompis som är världens trevligaste och tjänstvilligaste människa :)

• förlovadflicka
    Jolin skrev 2011-09-02 22:12:13 följande:
    givetvis är det så att det finns bra butiker :) Men kom inte till Gävle och gå in på Guldfynd, då blir du bara ledsen :(
    Haha, alldeles för långt, ingen risk ;)
Svar på tråden köpa en ring från guldfynd