• Nikkita

köpa en ring från guldfynd

För flera år sedan jobbade jag på Albrekts Guld (som ingår i samma konsern). Om du tycker att det är okej att ha en likadan ring som fler andra kommer att ha så tycker jag att deras kvalite är bra! Det är ju samma guld i deras ringa som i guldsmedernas, däremot är inte stenarna av bästa kvalite (men tillräckligt bra enligt många, hur ofta kommer du att granska stenen under lupp liksom) Flört & de är som sagt massproducerade (& därav priserna).

Om du hittar en fin ring som DU tycker om & vill ha, GO FOR IT Skrattande ingen kommer att titta på din ring & säga: Men gud har du köpt den på Guldfynd... Eller?!?

• Nikkita
    förlovadflicka skrev 2011-09-02 15:28:25 följande:
    Jag köpte min vigselring på hallbergs guld, och det är ju också en kedja, men jag har aldrig sett en sådan ring faktiskt :)
    Jag menade ju inte att alla köper samma ringar, bara att man ska vara beredd på att de är masstillverkade & inte unika Glad
    Givetvis lär man inte träffa så många med samma ring bara för det, ganska stor slump OM man skulle träffa/känna någon med samma ring, de har ju ett stort sortiment Glad
  • Nikkita
    förlovadflicka skrev 2011-09-02 21:37:24 följande:
    Tror nästan det är större risk att man träffar någon med en schalinsring, hehe :P
    Glad
    Sörön10 skrev 2011-09-03 01:30:43 följande:
    Gillar inte GF öht! Dålig service, långsam service. Går hellre till en riktig guldsmed, en hantverkare. Har minst 2 GF-butiker här i stan och det är helt sjukt att båda butikerna kan vara exakt lika o-serviceinriktade och långsamma! Går aldrig dit nu för tiden!
    Jag har aldrig fått dålig service/bemötande på GF här i Malmö! Så det beror absolut på vilken butik man kommer in skulle jag tro  Skrattande 
Svar på tråden köpa en ring från guldfynd