Fjärilen skrev 2012-01-09 12:29:14 följande:
I helgen var jag o letade efter papper till inbjudningarna och hittade några fina så jag ska testa att skriva ut i veckan och se om det blir bra eller ej.
Jag och letade också efter naturbruna hang tags med förstärkt hål, men hittade inga sådana. Men jag har hittat en sida i usa, så jag får väl beställa därifrån.
Sedan så har jag gjort klart designen på min solfjäder, så den har jag skrivit ut och ska testa att sätta iop ikväll, ska bli spännande.
Vi håller också på att fundera över vilka sololåtar och in- och utgångsmusik vi vill ha. Eftersom vi gifter oss i Italien funderar vi på om vi ska med thats amore med dean martin på ett hörn :)
Jag har beställt pappret till inbjudningarna jag också. Min kille ska skriva italienska versionen i veckan och så tänkte vi prova att skriva ut snart.
Du får jätte gärna berätta hur du ska göra din solfjäder!!
Vi tänkte göra solfjädrar som vigselprogram. Våra är tänkta att bli A5 (hälften a4) och med rundade hörn. Tapet på baksidan och skriften på framsidan. Men vi har inte alls kommit så långt så vi vet hur ceremonin kommer att se ut, så jag vet inte vad där ska stå. Jag såg dock jätte roliga på en sida i USA som jag funderar på, som var ironiska. Där stod det bara "X & Y are getting married today (as if you haven't already figured that out already). This is how it's going to go down: A romantic song is going to be played as the bride and groom come in. The councilman will say some things. The couple will exchange rings. They'll kiss. They'll be married".
Tyckte något sånt hade varit lite kul!
Jag gjorde en beskrivning om hur man kan göra solfjäder/vigselprogram på bloggen.
http://pulmonate.blogspot.com/2011/12/wedding-inspirationceremony-program.html
That's Amore är jätte gullig! Det är en av "våra" låtar som par, men jag vet inte var den skulle passa in. Kanske efter att man är gift när man går ut?