Inlägg från: pulmonate |Visa alla inlägg
  • pulmonate

September 2012

Sarus skrev 2012-01-12 11:46:02 följande:

HjärtaSeptember brudar 2012Hjärta

Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
  • pulmonate
    Cosy skrev 2012-01-12 12:39:16 följande:
    Pulmonate du ska gifta dig i augusti nu?
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Mmm, sa jag ar i lite fel forum har nu! Vi skulle bestamma oss mellan 18e augusti och nagra datum i September. Nar vi bokade Malcesine slottet och restaurangen sa var de bara lediga pa samma dag den 18/8, sa det blev da. Men jag hanger kvar har i Septemberforumet for den ar sa trevlig
  • pulmonate
    Naive skrev 2012-01-21 19:32:21 följande:
    Update: har köpt mina skor idag!! Det var rea och jag kunde inte låta bli... De är så himla fiiiiiiiiina! :) Och i morgon ska jag beställa min klänning! TJO-HOOO! 
    Vad blev det för skor? Jag hittar inga ljusa nu på vintern, så jag väntar på att vårkollektionen ska komma in i början på Feb. För min del får det nog bli kilklackar då både ceremoniplatsen och restaurangen har jätte ojämna golv (rundade kullerstenar...alltså inte nog med att det är kullerstenar så är de även runda uppe på). Hoppas jag kan hitta ett par söta i Ivory eller mer champagnefärg.
    Och vad beställde du för klännng? :) 
  • pulmonate
    Frida82 skrev 2012-01-30 17:01:12 följande:

Frisyr och smink för 3000 kr tycker jag lät dyrt..min frisör tar 1500 kr plus 500 för smink om man vill.

Jag har frågat en frisör nu om priser. Jag sa att vi var 4 tjejer (jag och tärnorna) som ska på FEST (obs, ej bröllop) och då svarade de att deras uppsättningar kostar mellan 30-50 euro. Smink har jag fortfarande hittat något rimligt. De priserna som wedding planner tog fram var helt tokigt dyra. 

3000kr tycker också jag låter dyrt, men det är ganska dyrt har jag märkt.

• pulmonate
    Sarus skrev 2012-01-30 14:00:44 följande:
    Vi har köpt min vigselring. Längtar super mycket till september nu så jag får ha den på mig!!!

Så här ser den ut och passar perfekt med min förlovningsring!
    Jätte snygg ring! Kan jag fråga vad du har för förlovningsring, för min förlovningsring är nämnligen ganska lik denna! Så man kunde kanske köra tvärt om. 
    Förmogligen köper jag bara en slät vitdguldsring som vigselring. 
  • pulmonate

Min svärmor sa (nu) att det är tradition i Italien att svärmorn betalar klänningen! Det kunde hon ju ha sagt innan! haha. Nu har jag ju köpt ifrån Milly Bridal. Jag måste iof göra lite justeringar men det känns lite dumt o fråga om hon vill betala det nu. När hon sa det svarade jag bara att hon gärna får ge något annat med tanke på att jag köpt en relativt billig klänning.

• pulmonate
    Fjärilen skrev 2012-01-31 10:10:59 följande:

Vi köpte vigselring igår. Blev inte alls den jag hade tittat på innan. Utan Himla från schalins, som matchar min förlovningsring.

Vigselring

Förlovningsring
    Klicka på bilden så visas ringen i rödguld

Det var snyggt ihop! bling bling * Jag kanske ska titta på vilka ringar som finns i samma serie som min förlovningsring. Tycker det är lite svårt att hitta något som passar. Förlovningsringen har 5 diamanter som är relativt stora. Så det känns som att bara en slät ring hade passat, men jag vill gärna tänka på andra banor. Ska se om jag har en bild...

• pulmonate
    sep01 skrev 2012-01-31 15:46:18 följande:
    Det var nog så långt vi kommit... Vi funderar fortf mkt på kläder till tärnor och bestmen. Jag har min klänning, men min blivande man är velig och har svårt att bestämma sig. Han vill inte ha svart, grå eller blå helst. Någon som vet var man hittar fina herrkläder i andra färger?
    Det verkar som att ni har kommit relativt långt. Min kille är också inne på samma färger men har inte alls bestämt sig än. Jag såg dessa smoking i mörk blå och grå här om dagen. Ganska snygga faktiskt och inte så dyra.
    http://www.asos.com/it/ASOS-Pantaloni-da-smoking-con-vestibilit%C3%A0-slim/oleu/?iid=1723632&sgid=3513&cid=5678&sh=0&pge=3&pgesize=20&sort=-1&clr=Grey&mporgp=L0FTT1MvQVNPUy1TbGltLUZpdC1HcmV5LVR1eGVkby1TdWl0LUphY2tldC9Qcm9kLw.. 
  • pulmonate
    Fjärilen skrev 2012-02-03 13:03:40 följande:
    Vi måste sätta OSA i början på maj redan, för då måste stället vi ska vara på få reda på exakt hur många rum vi behöver. Fast om man nu ska åka till Italien, så borde man ju veta det i början på maj redan, tänkte jag..... Annars så hade jag nog satt OSA datum i juli eller augusti...
    Egentligen ville jag redan ha fått iväg våra inbjudningar, men det blir hela tiden försenat! Vi tänkte ha OSA 2,5 månader innan...så i början på Juni (gifter oss 18 Augusti). 

• pulmonate
    Cosy skrev 2012-02-08 13:43:38 följande:
    Jag tycker du ska ge sonen egna kläder så... (suck dålig humorOskyldig) Kanske han kunde ha liknande som sin far...
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Haha, det tyckte jag var lite kul  
  • pulmonate
    Sarus skrev 2012-02-13 15:46:43 följande:
    Jag gillar lime som dekoration. Funderar på göra nått sånt till bordsdekoration.

Lime (eller citron) är jätte fint som dekoration. Man kan ha det till mycket. 
    - Namnbrickor - Sätt en tändsticka i var lime med en liten flagga på med namnet.
    - En bukett av lime och citron (endast! )
    - Gör lemonade som dryck
    - Citron eller Lime sorbett till efterätt
    - Limegrönt som färgtema till tärnorna (dock inte alla som passar i det...?)
    - Tårtan
    Personligen är jag jätteförtjust i Gult och grått som färgtema! Det gick dock inte hem hos killen eller tärnorna så det blev ett mycket mer klassiskt tema för våran del. 

• pulmonate
    Naive skrev 2012-02-22 19:08:17 följande:
    Jag tänkte ha ungefär exakt såhär, fast med annan dekoration, och eventuellt med en klassisk knut istället för det hon har:  
    Jag gillar ditt "ungefär exakt"..haha

Jag har också tänkt mig birdcage + lös uppsättning.
    Typ ungefär exakt så här i uppsättning.

och sån här veil.

• pulmonate
    Naive skrev 2012-02-23 16:45:58 följande:
    pulmonate: haha. ja jag visste inte riktigt hur jag skulle uttrycka det...?! Men det verkar ju funka för dig med!  Sjukt snygg uppsättning förresten. Ska du göra birdcagen själv eller breställa den?  
    En vännina ska göra den till mig! Är så glad för det! Hon har beställt hem material och vi har liknande smak så det blir nog bra! Spännande! :)
    Annars hade jag väl gett mig på att göra det själv, men det hade förmodligen inte blivit lika bra  
  • pulmonate
    Naive skrev 2012-02-24 17:34:55 följande:
    Ja, det är ju det... Vette sjutton om man får till en birdcage ordentligt? Trots att jag är rätt pysslig av mig tror jag att det kan bli överkurs där, även om det inte verkar supersvårt i teorin. Ska googla vidare och kolla beskrivningar. Annars får du skicka din när du är gift och jag fortfarande har hela bröllopet framför mig!  
    Hehe ja det kan jag göra! Det är väl inget man använder mer än en gång När gifter du dig?
  • pulmonate

Hmm..det kom ju ingen text..
    Ja det kan jag ju göra. Det är väl inget man använder mer än en gång. När gifter du dig?

Ja jag har gjort egna inbjudningar som jag är ganska nöjd med. Skriver ut dem på Måndag och de ska skickas i veckan, är det tänkt!

• pulmonate

På tal om brudbuketter, så är jag helt kär i Protean! Jätte häftig blomma som kommer ifrån Sydafrika fast är väldigt vanlig i Australien med. Jag vill helst ha Australiskt tema på blommorna (är halv aussie). Tycker även att kronärtskocka är en kool kombination som bordsdekoration. Dock tycker min kille att Protean ser skrämmig ut! haha. Så jag vet inte. Vad tycker ni?

Protea och rosor är en vanlig kombo. 

Mer färgglad variant med Protea, thistle, lambs ear, kronärtskocka, silver brunia, mm.
  • pulmonate
    Sarus skrev 2012-05-29 20:30:46 följande:

Här kommer en bild till. Tyckte det var riktigt fint med en bräda som löpare.
    Skitsnyggt!! 
    Vi har många liknande idèer angående dekoration. Buketten hade jag också sparat  i min bröllopsmapp. Spets är ju så snyggt i kombination med lite grövre material som juteväv, eller just trä! 
    Vi tänkte sätta våra tårtor på trästubbar. Restaurangen gick med på det trots att han tycker jag är rätt knäpp med alla mina idèer. Det är en rätt så elegant restaurang annars..haha. Så kommer jag med alla mina DIY saker!! Men jag tycker just den kombinationen är så snygg! Det eleganta med grövre.  
    Restaurangen är i ett gammalt Italienskt fort, så det är ljus tegel i valv. Så det har jag tagit igen i bordsdekorationen med ljus terrakotta krukor (med oklippt gräs växandes i).  
  • pulmonate
    Naive skrev 2012-08-03 10:27:19 följande:
    Inte för att påverka någons stress negativt, men tänk, för många utav er är det inte ens EN MÅNAD KVAR!! Här kommer listan igen, så vi kan vänta på de härliga bröllops bilderna och berättelserna: 

Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    Amor in aeternum 1/9 Göteborg
    Sifirisen: 1/9 Halmstad
    MalinH84: 1/9 Västerås 
    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda 
    Cosy: 1/9 Skövde 
    Ungbrud: 1/9 Stockholm 
    Sarus: 1/9 Torsås 
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona 
    Mary12: 1/9 Jönköping 
    Ninalainen 1/9 Halmstad 
    Sirenne: 1/9 Enköping
    Thessan : 1/9 Stockholm
    Eireann: 1/9 Hudiksvall
    xelina: 8/9 Ellinge slott 
    smulanjuli 8/9 Vetlanda
    Fjärilen:8/9 Toscana
    AnnaMaria23 8/9 Ulricehamn
    Bellathebau: 8/9 Linköping
    Godismonstret: 8/9 Göteborg
    Naive: 14/9 Zürich 
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    Purpleflower: 15/9 Borås 
    Protexblue: 15/9 Karlstad 
    Koloratur: 15/9 Stockholm
    Majemma: 15/9 Linköping
    Zandra 20/9 Australien
    Pörcy: 22/9 Västerås 
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall) 
    Lodjuret: 22/9 Stockholm 
    Censson:22/9 Skåne Tranås 
    ColosseoMMXVIV 22/9 Stockholm
    DestinyD: 29/9 Stockholm 
    YouandMe: 29/9 Norrköping 
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby 
    Frida82: 29/9 Karlstad 
    Anny: 29/9 Jönköping 
    Babydoll 29/9 Stockholm
    lasmulan 29/9 Trosa
    Tosan 29/9 Malmö
    Jag är först på listan, fast jag tillhör ju inte ens September egentligen. Bara tyckte ni var så trevliga här inne. Bara en vecka kvar ungefär. 
  • pulmonate

Hej alla brudar!
    Ja då är jag ju också gift! Vi kom tillbaka från vår 3 veckors bröllopsresa igår: Hong Kong, Australien (Melbourne - Brisbane med camper) och Bangkok. Har kopplat bort mig ifrån internet helt och hållet under tiden. 
    Jag har knappt några foton... Det är inte så många på facebook som jag skulle tro och har inte fått dem ifrån fotografen ännu.  Men här kommer några stycken! (ok rätt många ändå )

• pulmonate
    Naive skrev 2012-09-10 18:32:26 följande:
    pulmonate: VAD FINA NI VAR!!! Klänningen är ju sjukt fin. Åh vad roligt! Hoppas ni hade en underbar resa. Så glad för er skull! 
    (4 dagar kvar för oss....! YIKES!) 
    Tack snälla! Nu är det dags för er med! Ser med spänning fram emot att se era bilder och höra hur det hela gick! Lycka till! 

Jen80: Jag älskar din håruppsättning! Jätte fint! Vad stiliga ni är hela familjen :)
Svar på tråden September 2012