September 2012
Protexblue, vilka frågor brukar de ställa? Åt mig informerade de bara om hinderprövningen, gratulerade bröllopsplanerna och förklarade att bröllop nästan alltid är l 15, eftersom de vill ha kl 13 ledigt för ev jordfästningar. Det låter ju logiskt. Jo, så berättade han att eftersom vi vill ha en präst som inte jobbar i församlingen, så hör det till att vi själva ringer prästen och kommer överens, annars var det absolut inga problem och kantor ingår. Men det var mest jag som frågade.
Och du, vem har inte sämre kvaliteter? Tur att hans dåliga sida är bröllopsplanering, det ska ni ju bara göra en gång!
Jag tänker hoppa in i er tråd nu, har hängt med oktoberbrudarna litegrann, men nu har vi ÄNTLIGEN spikat datum till den 29.9. Puh!
Vi har kommit såhär långt:
Bokat kyrka
Bokat präst
Bokat orkester
Bokat festlokal
Köpt brudklänning
Bestämt varifrån vi hyr dukar och lånar porslin.
Begärt offert från några cateringalternativ, måste skicka fler offertbegäran idag..
Fått offert från 1frisör/smink och preliminärt bestämt träff med henne, bett offert från 2 andra.
Mailat en fotograf.
Kollat lite hotellpriser, vi tänkte bo på hotell natten innan bröllopet och bröllopsnatten och lånar ut huset till ett gäng goda vänner istället. Som bröllopspresent får de ordna en brunch hemma hos oss dagen efter bröllopet. ;)
Ska maila ett par bussbolag idag, då vi kommer att behöva transport från kyrkan-festen och sedan till stan från festplatsen på natten.
Tyckte jag hade budgeten underkontroll, men sen började jag räkna på mat och dryck, tusan vad det drar iväg! och bandet kostar 10000! Vi bad om offert av ett annat band, men de var ännu dyrare,så då tar vi våra favoriter.
Annars har vi tur, med familjer och vänner som ställer upp jättemycket och jobbar!