Inlägg från: Pyttsan |Visa alla inlägg
  • Pyttsan

September 2012

fjärilen, vilka otroligt snygga inbjudningar! Ser ju galet genomtänkta ut! Skrattande Jag är störtimpad.

Blommor jag överväger: Solrosor, dahlior, ringblommor, äpplen, pumpor, rönnbär. Den ska gå i gult och orange, möjligen lite fuchsia. {#emotions_dlg.flower}

Vilken otur med datumen Sarus! Vi fick precis veta att sambons kusin gifter sig 2 v före oss. Fast vi vet inte om de kommer att bjuda oss, vi bjuder dem, men jag har aldrig träffat kusinerna på den sidan av hans släkt och de har inte umgåtts på länge. 

Idag har jag bokat sömmerska för att fixa klänningen och bett om offert på bussar. Sakta framåt. Dotterns fick psykbryt på kvällen och sambon är bortrest så några inbjudningar orkar jag inte pyssla med ikväll. Ny dag imorgon. Glad 

• Pyttsan

Den här storleken och stilen tänker jag mig.

• Pyttsan

På håret att hinna? Det brukar väl inte ta mer än max 12v att få en klänning levererad? Så tajt om tid är det väl inte, de flesta butiker brukar prestera på 8v eller snabbare, åtminstone i de mellanstora städerna där jag bott.

Jadu, jag skulle inte lägga så mycket på en klänning, men jag ser ju här att många gör det. För MIG är klänningen inte SÅ viktigt. Du måste nog känna efter, en kinaklänning måste ju också ofta sys om, när jag har beställt aftonklänningar har det tagit 1-2mån innan leverans.

Vigselringen kom igår! Jag är supernöjd, den är finare än jag tänkte mig. Glad Däremot får vi fundera lite på graveringen, den är så smal så graveringen blir precis ut i kanten. Kanske skippa gravering, eller bara gravera datum? 

Dessutom har jag beställt kartong nu, i tre olika färger för jag kunde inte bestämma mig. Och gjort 2 prototyper som jag är ganska nöjd med. Bara att få ihop texten och göra några fler modeller på sö-mån när kartongen anlänt. Skönt att ha tagit tag i dem i varje fall! Måste fila på texterna i hegen och bestämma var vi ska ha hemsida/blogg. Sötaste svägerskan lovade fixa bara vi säger hur vi vill ha det! SÅ skönt, ingen av oss är duktig på sånt och då tar det så mycket tid. 

• Pyttsan

Grymt flyt! det brukar gå att sy ut dem lite, nån cm i varje söm= nästan en hel storlek om det behövs! Grattis!Solig

vi har blivit bjudna på 3 andra bröllop alla andra helger i september, förutom då vi gifter oss. Vi kommer att kunna gå på ett. Känns lite trist, vi hade i varje fall velat gå på ett till, men det funkar inte att fixa barnvakt och resa båda helgerna innan vårt eget bröllop. Det är ju ingens fel alls, men så himla synd att alla har tänkt lika!

• Pyttsan

Jag ser inte alls att slöjan är annan färg, inte ens fast jag vet att den är annan färg kan jag bestämma mig för om den eventuellt är lite mörkare eller lite ljusare..så jag tycker absolut att du kan ha den! Glad

Ja, trist att så många valt september just i år, men inte mycket att göra åt det. Första helgen gifter sig goda vänner till oss, men de två andra bröllopen innan vårt eget är inte så nära, men såklart rara människor, så vi hade nog farit, om det varit ett annat år. 

Här är vigselringen. Jag är otroligt nöjd med den, tycker den är så himla söt, klassisk och enkel! Blir glad varje gång jag tänker på den. Solig 

• Pyttsan

Pirrigt! Jag har börjat längta efter att få skicka ut våra också!Skrattande

• Pyttsan

Jag gillar den stora blomman! Skulle inte ha den själv, men skulle definitvit tycka det var jättefint om någon annan hade det.Glad

• Pyttsan

Den sista buketten var helt fantastiskt! Sån skulle jag kunna ha! Är inte de mörkröda dahlior? 

Jag tycker också att protean är fantastisk, kronärtskocka ska jag försöka få med i min bukett med dahlior. Åh, man kan inte ens plantera dem ännu! Vad långt det känns till hösten!

Mitt mål är att allt ska vara klart planerat innan juni, sen ska vi njuta av sommaren, kanske pyssla lite nu som då, men allt ska vara beställt, uttänkt och klart.  

• Pyttsan

Vi betalade 700 för syrrans förra sommaren. Den var inte så stor, handbunden. Nog borde de ha ett billigare alternativ, med det beror ju på vad för sorts blomma man vill ha i och vad det är säsong för.

• Pyttsan

Vår florist tar 350kr/timme och en vanlig handbunden tar en timme att göra, inklusive en liten corsage. Då har jag blommorna själv och kommer att köpa lite grönt av dem. Det är svårt att få grönt från naturen att hålla.
    Så då tänker jag mig att från 500kr uppåt är fullt rimligt för en bukett, det är vad en födelsedagsbukett eller liknande också kostar. 

En droppformad med köpeblommor, tar 2-3timmar bara arbetstiden, plus alla blommor.  

Svar på tråden September 2012