Inlägg från: Sirifisen |Visa alla inlägg
  • Sirifisen

September 2012

Här har ni en nyförlovad liten sak sedan en vecka som ska gifta sig 1 sept. Redan hunnit planera inbjudningskort, bordsplaceringar, gästlistor, bokat plats, bestämt färgtema o ska boka vigselförrättare snart samt lämnat in ringar för omarbetningar (min är gammal som vi fått o sambons är en fd förlovningsring som ska göras om). 

Men när är det egentligen för tidigt att börja? Är ju 7 mån kvar o sambon, ehrm, fästmannen, känner sig överkörd o tycker allt går i en rasande fart. Planerar vilka blommor som ska odlas (gör egna buketter o arrangemang) men vi ska utöver själva bröllopsmiddagen med familj planera en bröllopsfest för kompisarna veckan efter.

Men när gör man egentligen vad o finns det någon särskild ordning? Hur har ni gjort?
  • Sirifisen
    Sarus skrev 2012-02-29 11:52:18 följande:
    Nyfiken vad ska du odla för blommor?

Kyrka och lokal var det jag bokade först.
    Vårt färgtema ska gå i orange så jag kommer odla blommor i orange, gult o grönt som kontrast. Exakt vilka har jag inte bestämt än, men ska på Skånsk Trädgårdsmässa i helgen så kommer köpa på mig lite fröer då. Uppdaterar när jag köpt dem. Glad

Btw måste jag få berätta att vi ska gifta oss på Wapnö Slott o Gård. Känns skitcoolt o är lite tuffare än svägerskans kyrko-bröllop förra året. De hade en budget på 100 000:-, vi har en på ca 9 000:-.. som vi inte sparat ihop än utan kommer göra det allt eftersom. Kläder tänkte jag kolla efter runt studenttider då det kommer finnas mkt vitt o troligen rätt fina saker. Är lite praktisk av mig o vill kunna använda klänningen vid fler tillfällen faktiskt. Att köpa ngt för en dag som används i typ 3-4 timmar känns onödigt. Har ju heller inte budgeten till det, även om jag hittat en jättetjusig för 1300:- o gudmor sagt hon lägger till en slant till klänningen. Men vi får se. Killen ska köra enkelt på vit skjorta, svart väst, svarta byxor o egna skor. Underkläder fixar jag sedan. Platsen är iaf bokad o vigselförrättaren står näst på tur. Middagen blir på samma plats som vigseln o kommer bara vara för familjen, betald av min far. Festen blir för kompisarna någon vecka eller två senare så hoppas vädret är med oss då vi tänkte ha det i trädgården under partytält. Då kör vi buffé tänkte vi. Inbjudningskort jobbar jag på o då jag jobbar med grafisk design blir de nog fina o jag kan trycka på jobb, både dem o tackkorten. Skor fixar jag sen när det är sommar, tänkte köra på kilklack så jag kan använda dem igen (praktisk som sagt Flört), buketten o arrangemangen gör jag själv. Ett äkta budgetbröllop helt enkelt, inget fancy, men kommer bli fint ändå Glad 

Detta var klänningen jag hittade som kostar 1300:-. Tyckte den var tjusig med inte för prålig, men nu är jag inte säker på att jag kommer köpa ngn "äkta" klänning ändå. Inte bestämt mig än. 

• Sirifisen
    Sarus skrev 2012-03-02 18:16:24 följande:
    Hellu,

har ni börjat titta på skor? Känner att det är så långt kvar att det är bättre att vänta tills sommar skorna har kommit. Men jag vet att jag vill ha höga klackar (I love) och kanske i nån kul färg istället för ivory men man vet aldrig :)

Kollar lite på dukning men tycker det är så svårt. Vill inte ha det för plåttrigt men inte för lite heller. Ska ni dekorera er lokal eller det ingår i lokal där ni har er fest?
    Vi ska ha på restaurang men jag vill ändå dekorera lite med blommor o så som matcher buketten. Så man får in känslan iaf. O skorna sparar jag också till sommaren, samma med klänningen. Tänkte kilklackar i ngn snygg modell som kan återanvändas, samma med klänningen. Har du tänkt något på den?
  • Sirifisen
    EmlizPemliz skrev 2012-03-08 09:42:40 följande:
    Igår bokade vi fotografen, kändes jättebra med dom så det kommer bli kanon :)
    Imorrn ska jag kolla klänningar för andra gången, trots att jag nog redan bestämt mig.

Jag har visst fallit bort från listan så jag lägger till mig igen

Tufvalisa: 1/9 Vetlanda
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad

Vd är det för lista?
  • Sirifisen

Hur går det med inbjudningskorten? Glad Har ni fixat dem? När skickar ni ut dem isf? Jag jobbar för fullt på min o tänkte få iväg dem skapligt snart. 

• Sirifisen

Jag vill också vara med Skrattande

Sifirisen: 1/9 Halmstad
    MalinH84: 1/9 Västerås

• Sirifisen
    Naive skrev 2012-03-08 12:00:37 följande:
    Listan är vem som gifter sig när i september - lägg till ditt namn, datum och var du med! :)

Våra inbjudningskort ska jag börja med nästa vecka. Har inhandlat material till några prototyper, så vi kan bestämma oss när jag har gjort dem.

Annars väntar jag på min klänning som snart är påväg hem till mig. Hoppas den blir lika bra som jag tror. :)  
    Känner mig lite pressad att producera värsta grejen iom att jag jobbar med grafisk design, men det går lite småtrögt faktiskt. Inte så pysslig av mig vad gäller scrapbooking o sånt, men får nog bli lite sådant ändå. Ska nog gå vägen till slut, men är inte alls nöjd med någon av de sju jag gjort än så länge....
  • Sirifisen

Inbjudningkortdesignen är klar, pappret är köpt. Bara tryck o "pynt" kvar innan de skickas. Troligen redan nu i veckan. Ska bli kul att se om någon reagerar på att vi gifter oss på ett slott Tungan ute

Har ni korten klara? Kan de som gjort sina klart lägga upp bilder så vi andra får se? 

• Sirifisen

Vilket fint typsnitt ni valt till namnen! O vilket job ni lagt ner, snyggt!

• Sirifisen

Jag har visst fallit bort så igen då Glad

Sirifisen: 1/9 Halmstad
    Jenny493: 15/9 Anderslöv
    Zandra: 20/9 Australien
    LillaMi: 8/9 Malmö

Svar på tråden September 2012