Inlägg från: Sirifisen |Visa alla inlägg
  • Sirifisen

September 2012

En fråga till:

Hur går ni med underkläder? Min klänning är rätt så smal och avslöjande (satin) så det blir till att ha ngn form av shapewear under. Någon annan som ska ha det? Vad valde du då? Beställde du fr nätet? Varifrån? Vad kostade det? Vad hade du för kriterier?

Jag har en hel drös med tabbar uppe på en massa olika varianter men kan inte bestämma mig.  

• Sirifisen
    Naive skrev 2012-07-05 22:31:54 följande:
    Usch, sånt är tråkigt, när det inte blir som man tänkt sig, alltså! Jag kommer gå till min vanliga frisör, har gått hos honom så ofta och länge att han bara skulle våga ta extra betalt för att det är en bröllopsfrisyr! 
    Sirifisen skrev 2012-07-05 22:27:48 följande:
    En fråga till:

Hur går ni med underkläder? Min klänning är rätt så smal och avslöjande (satin) så det blir till att ha ngn form av shapewear under. Någon annan som ska ha det? Vad valde du då? Beställde du fr nätet? Varifrån? Vad kostade det? Vad hade du för kriterier?

Jag har en hel drös med tabbar uppe på en massa olika varianter men kan inte bestämma mig.  
    Har också insett att jag behöver shapewear under min klänning! Men har inte kommit så långt att köpa än. Måste ha något som inte går upp för högt i ryggen,  då min klänning är djupt skuren där. Bh behövs ingen, klänningen har inbyggd. Om du hittar nåt bra får du gärna rapportera! :) 
    Hur lågt? Hittar alla möjliga varianter.
  • Sirifisen

Jag har spejat som en tok på nätet och hittat flera olika saker. Trosor tror jag inte på då jag ha erfarenhet av dessa att de ofta glider ner. Att gå o dra i dem hela dagen och meka på toa får bort. Många varianter finns det av underklänningar, både med och utan bh, men många har axelband. Så, efter att ha kollat på flera hundra sorter på alla möjliga sidor, snubblade jag på denna på vår egna ellos.se! Den är vit, har förvisso inbyggd bh men är en underklänning med låg skuren framdel och avtagbara eller genomskinliga axelband. O till ett bra pris. Ska beställa dem och berättar om den sitter ngt bra. Annars blir det till att söka vidare. Men kolla ebay. Finns hur mkt som helst! Sök på "shapewear strapless" så kommer allt möjligt upp.

• Sirifisen

Välkommen snuttitess =)

Ni som gifter er borgerligt och inte på rådhuset uatn förrättaren kommer till en viss plats, ger ni dem ngt mer i ersättning än bensinkostnaden?

Nu har vi nästan köpt in all belysning Glad Tårta, hår/smink o brudbuketten står nästa på tur.

• Sirifisen

Jag köpte ett par asläckra röda stillettklackskor fr Ebay, men när de kom hade jag ändrat mig eftersom det blir lite svårt att gå på gräs och grus i stilletter, dels passade de inte =( Så trist. Så nu ska jag försöka sälja dem. Men ingen verkar vilja köpa dem.. Typiskt.

Klänningen har kommit fr Kina!! Ska hämta ut den på måndag. Hade en hemsk dröm om att det var fel o att den var rosa med svart spets och alldeles plastig, haha. Men den kommer inte passa för jag min dumma nöt köpte en storlek mindre i hopp om att ha gått ner tills dess. O jo, 2,5 kg har jag gått ner o ett par cm i midjan, men fortfarande ngr till att slipa bort. Lättare sagt än gjort.

Fick hem en där shape-klänningen fr Ellos också o den gör vad den ska även om den inte håller in så jättemkt utan mest slimmar till det så allt blir jämnt. Men ok för 299:- 

• Sirifisen

Hur gör ni med hår och smink? Går ni till frisör o make-up-artist eller väljer ni ngn privat?

Lägg gärna upp bilder på de friyrer ni tänkt er!  

• Sirifisen

Ah fan vad klänningen blev fel!! 5 veckor på mig att hitta en ny billig och fin.. Tyst

• Sirifisen

Hittade en ny klänning för 2900:- här i stan. Ångrar att jag inte gick dit först men var helt säker på att de var mkt dyrare än så. Så nu sitter jag här med en klänning jag inte vill ha :( Lagt ut den på köp-sälj här och kanske ngn vill ha en unik klänning..

• Sirifisen

Hoppas det är ok att jag beklagar mig lite, men är lite nere och vet inte vem jag ska vända mig till.

Min kille har världens svensexa. Han blev igår kidnappad, anade inget så det kom som en chock. Idag var de på ölbryggarkurs, nu grillar de och badar i badtunna. Det är hans närmaste och bästa gamla vänner och hans far. Bror kunde inte vara med för hans dotter föddes i torsdags. Det är han som fixat allt så hemskt tråkigt för honom, men jag är superglad för min kille och att han får en så fin svensexa. Särskilt då han trott att det inte skulle bli ngt alls då brodern varit så upptagen med sina gravida fru och allt.

Jag å andra sidan har ingen som engagerat sig för min del. Jag har själv bokat bord på restaurang för mig och några väninnor. Sen är kvällen öppen för förslag, men jag är ledsen att ingen brydde sig så pass som hans bror gjorde. Sen är situatiuonen lite speciell.

På vår vigsel är endast vår närmaste familj bjuden. Det vet folk. Så vi skulle ha en seperat fest för våra vänner. Detta har jag berättat om förut. Jag utsåg en väninna som skulle agera "tärna" och arrangera min möhippa. Men när festen ställdes in pga bristande engagemang (1 från hans sida, 8 från min utav 40 pers bjudna) antog hon automatiskt att även möhippan ställdes in. En del menar på att eftersom man inte är bjuden på bröllopet eller en fest ordnar man heller inte möhippan. Men ingen av hans vänner kunde komma på festen och ändå dök alla upp på hans svensexa och engagerar sig. En har tom flygt in från London för att vara med.

Jag är ledsen att ingen verkar ha brytt sig om mig och velat fira mig om jag inte ordnat ngt själv. Ja, jag tycker synd om mig nu. Men det tycker jag att jag får göra lite också. De väninnor som kunde komma till middagen är iaf de som betyder ngt för mig, men är fortfarande lite nere. Jag hade hoppats på lite surprise ändå. Har beställt knappar där det står att det är möhippa på gång åt oss, så det känns lite som ngt iaf. Kommer säkert bli bra i slutändan, men ändå. Är ju bara en gång jag gifter mig.

Lite självömkan så här på en ensam lördagskväll..

• Sirifisen
    Pörcy skrev 2012-07-23 22:03:42 följande:

Jag sitter med gästpresentationerna och när jag har fått till några stycken så kläcker m2b att han vill ha dom på ett helt annat vis. Han vill ha långa presentationer med nåt roligt i. Jag tycker att det ska vara kort och koncist men med en "punschline" om det går. Det blir ca 80 personer, vad tycker ni passar bäst då? Om det ska vara några rader om varje gäst kommer ju gästerna bara sitta med programmen framför näsan istället för att faktiskt prata med varandra, det tar ju trots allt lite tid att läsa igenom några rader om alla de 80 gästerna. Har jag fel?

På min svägerskas bröllop var det 75 pers sammanlagt. De hade också presentationer, men bara korta på ett par rader och då det var olika språk närvarande bifogades även en flagga till resp person som symboliserade vilka språk personen talade. Tyckle det räckte gott med korta presentationer 2-3 rader. Ska ni skriva 80 st (!) kommer det dels ta en evighet att skriva, sedan läsa och kommer bli ett tjockt program.
  • Sirifisen

Pyttsan: den ska sys in och upp. Får den på torsdag och kan ta en bild då. Det är en enkel men rätt söt sak. Mkt diskret jämfört med den andra. Inget speciellt egentligen, men den passar mig =)

Ja, det är ju det. De jag bjudit är alla mammor nu så de har ingen tid för ngt, men det finns ju fler väninnor. Nåja, blir säkert bra i slutändan. Kul att det händer ngt iaf!

Hoppas du blir hippad snart och att det blir som du hoppas, lugnt men mysigt. När gifter du dig?

• Sirifisen

Ang min gamla fråga om frisyrer skulle jag tycka det var kul att ha ngt inspirerat av denna. Har självlockigt långt hår så kanske det skulle gå att få till det =) Och det passar bra till klänningen jag har nu.

• Sirifisen
    Sarus skrev 2012-07-30 09:25:10 följande:

Sminket vill jag ha typ så här :) Dock har jag ju inte den fina hyn :/
    Visst är Photoshop otroligt =)
  • Sirifisen

Fick en liten möhippa igår! Två av mina arbetskamrater (vi är bara 2 tjejer) kom och kidnappade mig hemma och drog iväg på roadtrip. Vi fikade uppe på Hallandsåsen med en fantastisk utsikt på 3 mil och sedan körde vi sommarrodel vilket var skitkul! Fick tiara, en tygblomma att ha i håret, en prålig ring och en liten flaska bubbel. Fick också pedikyr i present som jag får lösa in när jag vill innan bröllopet Skrattande Nu återstår den jag själv planerat. Men det var kul att ngn brydde sig och engagerade sig för mig. Blev jätetglad! De skulle egentligen "nappa" på jobb men just ifrå försov vi oss. Och sen kom katten och alldeles vimmelkantig och haltandes så vi tänkte åka till vet med henne och kanske inte alls komma till jobb. Så de fick komma hem och hämta mig. Men det var kul Glad

• Sirifisen

Då vart man fruga! Vi var båda hur lugna som helst, även om jag kissade stup i ett (gör jag när jag är nervös). Det var så fint. Vigselförrättaren pratade så fint och vädret var underbart. Var riktigt avslappnat och bra. Allt gick precis efter plan och förväntan och alla är glada och nöjda. Ett lugnt och mysigt bröllop. Glad

• Sirifisen
    Amor in aeternum skrev 2012-09-03 11:55:08 följande:
    Nu var man gift! Helt underbar dag! Skakade som asplöv när vi hörde kyrkklockorna, men efter själva vigseln så släppte spänningen ute på kyrktrappan. Vi hade en helt fantastisk präst som också fick oss att slappna av och festen var precis som vi hade tänkt oss..

Avslappnat, roligt, känslosamt och mysigt.
    Grattis! Skönt att höra att det gick så bra =)
  • Sirifisen

Här är ngr bilder från vårt bröllop. Hade solrosbukett och strax innan vigseln skulle börja kom en trasig fjäril och satte sig. Den satt kvar till nästa dag. Tur? =)

Svar på tråden September 2012