• Sarus

September 2012

Här är det festprogrammen och bordsplaceringstavlan samt "bordsplaceringslapparna" kvar att göra,

Så inte så mycket kvar egentligen mest pyssel och pill. Kanske det som tar längst tid att göra ;) Men det ordnar sig, det gör det alltid!

Känns sjukt att dagen man planerat så länge för snart är här. På ett sätt ska det bli rätt skönt. För jag börjar bli trött på allt vad bröllop innebär. Längtar tills jag är fru! Har ju bara väntat på detta i 9 år ;) sen första gången jag såg min älskling.

wohoooo vi ska gifta oss tjejer (dock inte med varandra hehe) Wohooo!!!!!

• Sarus

Idag ska jag prova klänningen efter den blivit ändrad. Hoppas den blev bra. Har ju läst skräckhistorier här på BT om de som fått sin klänning insydd och fått tillbaka en helt annan klänning typ! Min ska sys in vid brösten och klippa av den inbyggda underkjolen en bit då jag inte vill att den ska sticka fram. Så det borde ju inte va så mycket som kan gå fel.

Min syster har varit snäll och plockat korn till mig som jag ska blanda upp med blommor och ha på borden. Har ju lantligt tema. Sen måste jag iväg och köpa fler tårtunderlägg då man kan göra väldigt mycket med dem.

åh längtar så sjukt mycket nu! 17 dagar kvar!

• Sarus
    Pyttsan skrev 2012-08-17 07:18:41 följande:
    Hur var klänningen Sarus? Glad

Hu! Vad jga blir pirrig! Då är ni alla före mig. Vi ska försöka få ihop ett sånghäfte i helgen, en kompis har lovat att få till det snyggt, men vi måste få ihop allt material. Bara att sätta sig ner. 
    Jo den blev jättebra. Kände mig så jäkla snygg! Ska bli kul och se helheten med hår, smink, smycke, blommor :)

Vi är typ klara med festhäftet. Vilka sånger ska ni ha? Vi har en kul isbrytarvisa. Kan lägga den i nästa inlägg!
  • Sarus

Isbrytarvisan
    (Mel: En sockerbagare)

När vi har samlats till bröllopsfesten
    är var och en av oss hedersgästen
    Vi har så trevligt vi bara kan
    och presenterar oss för varann.

Nu brudens släkt res Er upp och vinka!
    och kära Tobias till dessa blinka!
    Nu får ni sätta er ner igen,
    men hälsa först på Er högra vän.

Brudgummens släkt knacka nu i glaset!
    och visa att ni trivs på kalaset!
    Vi sjunger alla tillsammans nu
    och lycka till, önskas Tobias fru!

Har du kostym så får du nu chansen,
    Ställ dig på ett ben och håll balansen!
    Du som har klänning eller en kjol,
    Ta dig ett varv runt din egen stol

Ni som kör Volvo, ta nu servetten
    för den till pannan och torka svetten!
    Och alla Skånebor stig upp och sjung:
    ”brudgummen Tobias är kvällens kung”

Om du har slips kan du klappa händer
    ja även du som är klädd i ränder
    Och du som läppstift på munnen har,
    se till att pussa en riktig karl!

Och du som inte fått nå’t att göra,
    ta tag i närmaste grannens öra
    Och sedan slutar vi denna sång
    en skål för alla, helt utan tvång.

• Sarus

Så då var min kille kidnappad. Killarna kom och tog han 6.30 imorse, de ska åka upp till Kalmar (vi bor i hbg) där fler av hans kompisar väntar! Jag hade vaknat tidigare och släppte in dom men min kille låg och sov. Han var typ övertygad om att det skulle ske nästa vecka! Så han såg väldigt chockad ut. Hoppas han får en riktigt rolig dag med sina kompisar!

Ska ni ha samma klänning hela kvällen/natten? Orkar man ha en sån stor klänning så länge? Jag vill ju det eftersom det är endast en kväll jag får använda den. Men sen vill jag kunna dansa loss också. Tror jag har med en klänning i nödfall!

Vi hade förresten problem med att hitta noterna till Din för Evigt med Daniel Persson. Letat typ överallt. Så vi skrev till honom och han skicka de gratis. Det enda han ville var att vi skänkte något till cancerfonden! Så himla fint och snällt av honom! Så det kommer vi självklart göra!

Exakt 14 dagar kvar!!! Wohoo

• Sarus
    Fjärilen skrev 2012-08-20 10:59:53 följande:
    Igår gjorde vi äntligen färdiga våra vigselprogram.

Nästa gång jag går ut o går ska jag ha på mig hjälm med visir tror jag ;)
    Tror jag också måste  vara lite mer försiktig har bränmärke lite var som på armarna :/ är man klantig så är man :)

Härligt att få bli hippas. Du verkar ju haft väldigt roligt :)

Jag är klar med vigselprogram och festprogram, ska bara skrivas ut och sättas ihop! Nu är det galet nära!
  • Sarus

Jag får mina panikryck då jag typ freakar out över nått! Just nu är det håret och om jag ska ha slöja eller inte! Så kommer väl ligga och grubbla över det halva natten!!! Börjar känna att det ska bli rätt skönt när allt är över! Så man kan börja tänka på något annat än bröllop 24seven!

• Sarus

Nu har vi satt ihop 80 st festprogram och lika många vigselprogram. Har ont i fingrarna av allt vikande tejpande och bindande! Men äntligen klara!

Igår ringde 2 till och anmälde sig till bröllopet så blev till att ändra i festhäftet och bordsplaceringen. Suck!! Men mannen ville verkligen att de skulle komma så vi är glada att det ordnat sig för dem så de kunde. Men det extra arbetet var inte så kul!

Nu är det bara bordsplaceringstavlan kvar.  Har sytt den men ska få dit namnen på nått snyggt sätt. Funderar på att nåla dit dem. Hmm får tänka på det lite!

Bara 6 dagar kvar!!

• Sarus
    pulmonate skrev 2012-08-09 23:03:52 följande:
    Jag är först på listan, fast jag tillhör ju inte ens September egentligen. Bara tyckte ni var så trevliga här inne. Bara en vecka kvar ungefär. 
    Hur har det gått?
  • Sarus

Grattis!!! Helt underbart att bli fru!

• Sarus

Själv är jag nu också gift! Och hela dagen var helt underbar! Solen sken och det var 23 grader! Var hos frisören kl 8.30 och mina 3 tärnor, syster, bror och mamma var med! Vi hade det super mysigt, drack champange och de andra gjorde sig i ordning. Min frisyr blev så himla fin att alla började gråta till och med frisören! Efter det var det fotografering, längtar efter att få se bilderna! Vigseln gick så bra! Prästen var underbar och rolig! Vår lille son charmade hela kyrkan! Festen blev så jäkla rolig. Den blev precis som vi ville! Maten var så god och tårtan helt fantastiskt fin! Tror alla gäster gick från festen med ett stort leende! Nu längtar jag efter att få se alla bilder och filmen! Går i ett lyckorus nu, jag och min älskade man!

• Sarus

Har inte så många bilder än men dessa kan jag bjuda på!

• Sarus

Tack :)

Vårt festhäfte blev jättebra :). Alla tyckte det var väldigt kul! Säg till om ni behöver tips!

Vår dukning!
  • Sarus

Så fina ni är alla brudar! Lycka till till er som inte är gifta än!

Mitt namnbyte har gått igenom, tog bara en vecka! Så i efm ska jag skaffa pass så bröllops resan kan bokas!

Svar på tråden September 2012