• Sarus

September 2012

Pyttsan skrev 2012-03-26 20:54:00 följande:
    Jag tycker att jag inte hittar nånting på e-bay. Skäms Måste vara världens sämsta på sökord eller nåt. 

Vill gärna ha tips på näbbklänningar, gärna där det finns färgade klänningar också, känns dumt att köpa vita klänningar i september. De kommer ju knappast att vilja ha dem på julfesten eller nyår och till nästa sommar är de urvuxna.. Annars köper vi vita och säljer dem, ska diskutera med flickornas mamma. Säljer vi dem så betalar vi dem naturligtvis, men om vi köper nåt de kan använda flere gånger tänkte jag föreslå att vi delar kostnaden. Verkar det snålt?  

Vi beställde ringar nu, för vi fick 20% om vi beställde inom mars, erbjudande på bröllopsmässan vi var på. antar att det är lagom för alla som gifter sig i sommar.  
    www.ellos.se/d/Overdelar-Klanningar-tunikor-Klanningar/Vertbaudet/_/N-1z141qqZ1z14164
    www.ellos.se/d/Overdelar-Klanningar-tunikor-Klanningar/Vertbaudet/_/N-1z141qqZ1z14164

dessa klänningar tycker jag är söta. Och ellos har alltid erbjudande så kan ni komma billigt undan :)
  • Sarus

Tackar :) Nix bilden är gjord i paint.net. Super enkelt att göra av ett vanligt foto!

• Sarus
    Pyttsan skrev 2012-04-03 21:41:33 följande:
    Vi kommer att ha osa ungefär 1 mån innan bröllopet och skicka ut inbjudningarna 3mån innan, så de kommer fram innan midsommar då folk ev reser på semester. De som jobbar på sjön och de som bor utomlands kommer vi att prata med de närmaste veckona, så att de kan planera att ta ledigt.

Jag vill göra våra, älskar att pyssla, men måste få planeringen så långt klar så vi samtidigt kan skicka med ett litet brev med tips om boende och inbjudan till brunschen dagen efter. Och så har vi inte bestämt om vi ska ha nån websida eller inte..

Måste ta tag i att hitta på hur vi vill ha dem och börja formulera allt den här veckan!  
    Jag skickade också med ett brev med information blev jättebra tyckte jag. Försökte skriva det med glimten i ögat också. Ge en försmak på festen liksom :)

• Sarus
    censson skrev 2012-04-04 23:02:11 följande:
    Vilket bra infoblad, Sarus. Om det inte vore för att jag redan lagt så mycket tid på att få till mitt tråkiga och fantasilösa infoblad, skulle jag stjäla massor utav dig!
    Ja jag är nöjd som sagt! Ska träffa massa släktingar ikväll så då ska vi dela ut inbjudningar. Försöker hålla budgeten ner och att skicka 53 inbjudningar är dyrt!!!
  • Sarus

Fick precis en bröllopsinbjudan i posten. 1 september ska mannens kusin gifta sig! Alltså samma dag som vi!! Där försvann typ 14 st från vårt bröllop! Så tråkigt men så är det. Lika tråkigt för dem när de får reda på att vi gifter oss samma dag! Svårt för min m2b farmor att välja vilket bröllop hon ska på! Fick hem min slöja idag. Inte riktigt den färg jag tänkt mig. Men ska prova till klänningen annars är det ingen större problem bara att hitta en annan!

• Sarus

Så känns som en oturs dag för mina bröllops planer.

Svar på tråden September 2012