September 2012
Vilken kul idé med en bräda! Se, fantasin har inga gränser Vi har inte ens kommit igång...
Vilken kul idé med en bräda! Se, fantasin har inga gränser Vi har inte ens kommit igång...
Vi har lite problem med gästerna till själva festen. Har delat upp bröllopet på två delar, festen med vänner för sig ett datum och själva vigseln ett annat datum med bara familjen. Men nu har flera på hans lista antingen tackat nej eller inte sagt ett pip. Fler på min sida, men nu hoppas jag att vissa som inte sagt ngt/sagt kanske inte kommer ändå.. Blir vi bara runt 20 pers skiter vi i lokalen som är för 80-90 pers och kör festen här hemma och ärligt talat tror jag det blir så och blir ändå så mkt mysigare isf. O lättare, slipper transportera den jättestora grillen.
Sen har vi detta med möhippan. Jag har tillsammans med en utsedd "tärna" valt att planera den ihop. Eller rättare sagt - hon har fått fria händer så länge det inte blir ngt förnedringstrams. Det går jag inte med på. Har valt ett par tjejer som jag känt länge och räknar till mina vänner, men en tjej på jobb kommer bli ledsen om hon inte blir bjuden. Hon ska å andra sidan fota oss på själva dagen. Vad hade ni gjort i ett sådant läge? Bjudit in en tjej som inte alls passar in i gänget eller kommit med en ursäkt/förklaring att hon faktiskt är med på själva dagen och den enda som är det..
Ursch, vår fest är inställd. Utav 40 inbjudna kunde 10 komma o då var det flesta från min sida. Kändes inte lönt bara. Men hemskt tråkigt. Pengarna får gå till smekmånaden ist
Nej vad tråkigt! Nu har visst möhippan lagts på is också iom att vi ställde in festen. M2b pallade inte med stressen o det var för få som tackade ja. Vad ledsen jag blev. Får väl dra ihop töserna själv o gå på middag. Vad hade ni gjort om ni fick veta att er möhippa i stort sett ställts in pga inställd fest?
Ja, jag tycker också det är lite konstigt. Men blir det inget drar jag ihop töserna o går på middag iaf. Får väl fira mig själv isf.
Pyttsan: det vr visst så tjejen jag bad arranger amin möhippa resonerade, ingen fest, ingen möhippa. Så jag har bokat bord på restaurang iaf. Det är det enda spikade jag har. Sedan skapade jag en grupp på FB för tjejerna då de inte känner varandra. Så vi får se vad som händer den dagen =) Blir kul vilket som att få umgås med gamla vänner o intriducera dem för varandra.
Klänningen är iaf beställd nu!! Iiihihi, rätt så nervöst! Blev denna http://www.jenjenhouse.com/Empire-V-neck-Sweep-Train-Satin--Tulle-Wedding-Dresses-With-Lace--Sashes--Beadwork-002004151-g4151#. Nu återstår skorna o det är en historia helt för sig själv. Antingen är det fel storlek, för dyrt, fel färg eller allmän förvirring vad gäller storlek. Vill inte ha vita vanliga utan vill kunna använda dem igen till annat. Dessa http://www.yesstyle.com/en/grace-candy-color-block-perforated-pumps-yellow-39/info.html/pid.1030877872 fastnade jag för men självklart är det för liten storlek =(( Säkert kollat igenom 6000 par skor nu o ännu inte träffat helt rätt. Alltid ngt som är fel.
Öh, skorna var det ja, inte vår ljusslinga vi ska dekoera paviljongen med =) Fel färg dock, vi beställde en gul med röda kanter för att följa temat. De röda var för övrigt skitsnygga! LItet tips om ngn söker fin dekoration