Hoppas det är ok att jag beklagar mig lite, men är lite nere och vet inte vem jag ska vända mig till.
Min kille har världens svensexa. Han blev igår kidnappad, anade inget så det kom som en chock. Idag var de på ölbryggarkurs, nu grillar de och badar i badtunna. Det är hans närmaste och bästa gamla vänner och hans far. Bror kunde inte vara med för hans dotter föddes i torsdags. Det är han som fixat allt så hemskt tråkigt för honom, men jag är superglad för min kille och att han får en så fin svensexa. Särskilt då han trott att det inte skulle bli ngt alls då brodern varit så upptagen med sina gravida fru och allt.
Jag å andra sidan har ingen som engagerat sig för min del. Jag har själv bokat bord på restaurang för mig och några väninnor. Sen är kvällen öppen för förslag, men jag är ledsen att ingen brydde sig så pass som hans bror gjorde. Sen är situatiuonen lite speciell.
På vår vigsel är endast vår närmaste familj bjuden. Det vet folk. Så vi skulle ha en seperat fest för våra vänner. Detta har jag berättat om förut. Jag utsåg en väninna som skulle agera "tärna" och arrangera min möhippa. Men när festen ställdes in pga bristande engagemang (1 från hans sida, 8 från min utav 40 pers bjudna) antog hon automatiskt att även möhippan ställdes in. En del menar på att eftersom man inte är bjuden på bröllopet eller en fest ordnar man heller inte möhippan. Men ingen av hans vänner kunde komma på festen och ändå dök alla upp på hans svensexa och engagerar sig. En har tom flygt in från London för att vara med.
Jag är ledsen att ingen verkar ha brytt sig om mig och velat fira mig om jag inte ordnat ngt själv. Ja, jag tycker synd om mig nu. Men det tycker jag att jag får göra lite också. De väninnor som kunde komma till middagen är iaf de som betyder ngt för mig, men är fortfarande lite nere. Jag hade hoppats på lite surprise ändå. Har beställt knappar där det står att det är möhippa på gång åt oss, så det känns lite som ngt iaf. Kommer säkert bli bra i slutändan, men ändå. Är ju bara en gång jag gifter mig.
Lite självömkan så här på en ensam lördagskväll..