• Tea78

Mörk Koatym eller Kavaj elle annat?

På vårt bröllop vill vi att man ska vara riktigt finklädd, vill man ska man kunna ha sin balkläning. Men det ska inte vara ett tvång att köpa en balkläning eller smoking och därför vill vi inte sätta klädsel smoking. Vad sätter man då för klädsel Mörk kostym eller kavaj? eller är det någon som har någon annan idé vad man skulle kunna skriva?.

• Svar på tråden Mörk Koatym eller Kavaj elle annat?
  • Tea78

Jo, det var vad jag tänkte också. Fast nu är det ju så att jag vill att folk ska kunna ha långklänning eller balklänning. Obestämd.Vi ska gifta oss på vintern så det kan ju vara bra om man får ha långkläning. Jag skulle vilja att alla klädde sig i balklänning. Jag vill bara inte att folk ska känna sig tvungen att köpa det eller hyra..bara nästan (skämt).

• Tea78

Bra påpekande allihopa, det är alltid bra att få en annan synvinkel.
    Nu har jag en fundering, skulle man kunna skriva ihop sin egen klädkod kanske något finurligt skrivet men ändå lätt att förstå. Så det framgår att detta är ett tillfälle att klä upp sig ordentligt om man vill.. Någon som har någon idé hur man skulle kunna formulera sig då?. Jag vill inte tvinga någon att skaffa sig en svindyr festblåsa, jag vill däremot att man ska förstå att det här är bröllopsfesten man utan tvekan kan ha sin finaste/snyggaste klänning påFlört

Svar på tråden Mörk Koatym eller Kavaj elle annat?