Bröllop nr 2. Finns det andra här som gifter sig för andra gången?
Jag gifte mig i samband med att min dotter döptes. 1992. Det var hemligt, blev en lite surprise för de som kom på dopet.
Men ack, den dagen var SÅ jobbig..dottern var på dagen 2 månader och jag ammade Plus fixade med allt själv. (vet inte hur jag klarade det ?)
Efter dop & vigsel gick vi hem till oss och tog "dop-kaffe" & tårta. Alla satt bara och glodde...ingen fick tummen ur att ens hjälpa mig med kaffet ! Efter att gästerna gott så svimma jag av i sängen i min morgonrock. Min "man" blev så sur att han la sig på soffan.... Det var den bröllopsnatten... Idag förstår jag inte hur vi ens tänkte ???
Hur som så skilde vi oss efter 11 år ca.
Denna gång är det ett mer moget beslut. En självklarhet i vårat förhållande. Vi träffades för 3 år sedan.
Han bad om min hand på midsommarafton i år hemma hos min pappa. Fick en liten chock !
Så den 29 oktober i år blir vi herr & fru. Lite tight planering. Men jag jobbar en del med brudar och det som är runt.
Det kommer bli bra. Vi ser fram emot det tillsammans. Idag är sambon iväg med bestman och köper skjortor. Och jag ska försöka välja en vit ros. Tar det lite easy...vill inte stressa upp mig. Utan njuta av det som komma skall. Allt måste inte bli hysteriskt perfekt