• Marys

Bröllop nr 2. Finns det andra här som gifter sig för andra gången?

Jag gifte mig i samband med att min dotter döptes. 1992. Det var hemligt, blev en lite surprise för de som kom på dopet.
    Men ack, den dagen var SÅ jobbig..dottern var på dagen 2 månader och jag ammade Obestämd Plus fixade med allt själv. (vet inte hur jag klarade det ?)
    Efter dop & vigsel gick vi hem till oss och tog "dop-kaffe" & tårta. Alla satt bara och glodde...ingen fick tummen ur att ens hjälpa mig med kaffet Obestämd ! Efter att gästerna gott så svimma jag av i sängen i min morgonrock. Min "man" blev så sur att han la sig på soffan.... Det var den bröllopsnatten... Idag förstår jag inte hur vi ens tänkte ???
    Hur som så skilde vi oss efter 11 år ca.
    Denna gång är det ett mer moget beslut. En självklarhet i vårat förhållande. Vi träffades för 3 år sedan.
    Han bad om min hand på midsommarafton i år hemma hos min pappa. Fick en liten chock ! Tungan ute
    Så den 29 oktober i år blir vi herr & fru. Lite tight planering. Men jag jobbar en del med brudar och det som är runt.
    Det kommer bli bra. Vi ser fram emot det tillsammans. Idag är sambon iväg med bestman och köper skjortor. Och jag ska försöka välja en vit ros. Tar det lite easy...vill inte stressa upp mig. Utan njuta av det som komma skall. Allt måste inte bli hysteriskt perfekt Flört

• Marys
    Annika611 skrev 2011-09-03 12:44:52 följande:
    Det där låter riktigt mysigt! Och precis som ni så gör vi detta på vårt sätt, vi har dock lite gäster men vi struntar i allt som börjar med "man brukar göra så här". Såvida det inte är något som vi gillar då. Vi har bjudit in våra vänner till vigseln och sen kommer vi ha en fest för vänner några veckor senare där vi bjuder på bröllopstårta och kaffe.

Det största misstaget vi har gjort hittills är våra förlovningsringar. Vi köpte silverringar för vi tänkte att vi gillar silver helt enkelt och vill inte sätte så mycket pengar på ringar. Men sen visade det sig att det är nästan omöjligt att hitta en vigselring i silver med diamanter. Det är tydligen så att silver är för mjuk metall så det är svårt att få diamanter att sitta fast ordentligt. Så vi köpte en enkel vigselring i vittguld. Den har inga stenar utan ett mönster istället. Men vid det här laget har silverringen blivit så sliten (på två månader) så nu passar dom inte ihop längre. Så nu har jag köpt en ny slät förlovningsring i vitt gult i stället. Med facit i hand borde jag ha köpt en slät ring i vitt guld som förlovningsring och sedan en vigsel ring i vitt guld med någon sten i. Den jag har köpt känns lite för enkel... Jag tror att jag helt enkelt hade satt alltför låg budget för ringarna så jag valde bland det som rymdes i budgeten inte vad jag egentligen ville ha. Vad tycker ni om ringen?

Tycker den ser fin ut. Men kan ni inte kompletera med en en stenare när ni firar ett år ? Flört
Svar på tråden Bröllop nr 2. Finns det andra här som gifter sig för andra gången?