Bröllop nr 2. Finns det andra här som gifter sig för andra gången?
Jag fyllde 25 en månad efter mitt första bröllop vi hade då varit tillsammans i fyra år och när vi skilldes hade vi varit tillsammans i sammanlagt 15 år. Det första bröllopet var vit klänning och mannen hade grå frack 50 gäster och vigseln var kl13:00 och vi smet i väg till hotellet vid 24 tiden på kvällen har jag för mig då var jag helt slut. Vi betalade allt själva det var 1990 och det gick på mellan 25-30 000 kr och vi lagade maten och sånt själva också. vi hade festen i svärföräldrarnas koloni i ett prartytält. 11 augusti 1990
Jag gifte om mig i december 2010 11 december när jag var 45 år. Och denna gången var det annurlunda i hjärtat på något sätt jag kan inte riktigt förklara skillnaden för jag älskade mitt ex av helamitt hjärta när jag gifte mig med honom, men det jag känner för min nuvarande man är annurlunde därför blev också detta bröllopet annurlunda mer kärleksfullt pånågot sätt det syns även på fotografierna. Nu hade jag en vindröd klänning på mig med en vit knypplad brudkrona och min man hade kostym. Vi hade nästan lika många gäster. Men denna gången bjöds det bara på Champgne och kaffe och tårta pga vår ekonomi. Sen gick vi ut och åt med familjen på kvällen.
Jag och min man är väldigt nöjda med vår bröllopsdag. För mig låg den största skillnaden när det gällde planeringen i att det viktigaste var cermonin i kyrkan psalmerna, solosångerna bibelorden allt det var viktigt för oss allt annat var bra om det blev bra, men ingen katastrof om det inte blev bra, om ni förstår vad jag menar. För det är stunden i kyrkan som räknas för oss. resten är grädde på moset som förgyllde resten av dagen