Inlägg från: Anonym (Fy bubblan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fy bubblan)

Våran toastmadame förstörde bröllopet..

Ja som rubriken tyder..

Vi valde min bästa vän som toastmadame. Ett perfekt val tyckte vi, DÅ..
    Men nu med facit i handen är jag så fruktansvärt besviken och förtvivlad.

Såhär var det.. Vi hade gjort upp en lista med vad som skulle hända under kvällen.
    Bl.a detta:

* Välkommstdrink till gästerna medans vi fotades
    Fick dom vänta länge på för att hon inte gjort färdigt det. När folk fråpgade fick dom snäsiga svar tillbaka

* Alla skulle få varsit glas när vi kom till lokalen
    Alla UTOM våra två barn fick. Så alla skålade med oss utom våra två barn

* Gästboken hade vi önskat att alla skulle skriva på varsinn sida så vi kunnat sätta in kort på dom som skrivit.
    Det sa hon aldrig till gästerna så det är kluddat lite överrallt i boken, kameran som skulle ligga där fanns men utan batterier fast vi köpt

* Hon "donderade" med mig hela kvällen
    så efter ett tag grät jag för att hon var så otrevlig. Gäster skällde ut henne och bad henne låta mig vara

* När vi skulle skära tårtan ville vi att alla skulle se och bad henne be hon säga att nu var det dags för tårtan. Några få stod framför oss. När hon säger "Alla som vill se är här nu". Efteråt har folk sagt hur besvika dom är för att dom inte fick se tårtan skäras..

* Alla tal och spex skulle anmälas till henne.
     MEN vi sa till henne att spontal tal uppskattas.
    När folk väl ville hålla tal blängde hon på dom så hälften sa bara Tack för att vi fick komma och satte sig ner. Efter bröllopet har dom berättat detta för oss..

* Alla lekar vi önskade ha och hade köpt saker till, pysslat ihop och skrivit ut otaliga lappar till. Blev aldrig av, hon gillar inte lekar

Efter kvällen gick så blev hon bara fulare och fullare. Slutade med att hon gick ut på gården och spydde. Visste knappt vars hon var. Så hennes sambo fick ta med henne hem.

Flera av mina närmaste vänner och släkt kännde inte igen henne alls och jag som kännt hemme för alltid känner inte igen henne. Efter bröllopet har hon inte hört av sig och åkte hem utan ett samtal eller sms. Inte ett förlåt..

Hoppas någon här orkade ta sig igenom hela inlägget och kan komma med något tips. Vad gör jag nu?? Det är ju inte direkt så vi kan gifta om oss och ha en ny fest

• Svar på tråden Våran toastmadame förstörde bröllopet..
  • Anonym (Fy bubblan)

Trodde det först åxå. Men hon arbetar som festfixare och har varit toastmadame på många bröllop..
    Men hoppas självklart om ett förlåt

• Anonym (Fy bubblan)

Tack till er alla <3

Har fått veta att hon var mest arg för att det var meningen att hon skulle gifta sig för ca 3 årsedan. Men det höll inte med den killen. Så troligen berodde allt på at hon var avundsjuk på mig.. Det är den förklaringen jag hört på håll. Men henne ha rjag inte hört något av ännu.

Jag och min make minns allt som blev perfekt och alla runt omkring oss som gjorde dagen perfekt. Vi försöker bortse från hennes beteende och har vänner bakom oss som säger hur trevligt dom hade trots att hon var sur och grinig

• Anonym (Fy bubblan)
    Margaux skrev 2011-09-07 18:31:08 följande:
    Det mest ledsama i det hela är väl att du förlorat din bästa vän? För riktiga vänner glädjer sig med en och blir inte avundsjuk av en sån här sak......
    Skönt att ni ändå kan fokusera på det fina i er dag!
    Precis det är det jag är så ledsen över. Samtidigt så är det JAG som söker kontakt med henne och hon vägrar prata med mig :( vad har jag gjort fel?
Svar på tråden Våran toastmadame förstörde bröllopet..