Inlägg från: bridetobe2013 |Visa alla inlägg
  • bridetobe2013

Jag vill överraska honom!!

Lite lika här... Sambon och jag förlovade oss för 10 år sedan. varit tillsammans i 12 år. 2 barn och hus. Väntar bara på bröllop...... där står det still.

Jag opererade mig för 3 veckor sedan och var då tvungen att knipsa min ring. Har nu beställt nya ringar i TITAN som jag fastnade för och det "råkade " slinka med en 3:e ring också..... (oooops)

Funderar nu på att fria till jul eller ngt. ringarna kommer om 5-6 veckor. Eftersom vi är förlovade redan men jag vill ha ett "ja jag vill gifta mig med dig" frieri....

Får se hur jag gör. Funderar på att göra en jultårta med kärlekstema och fria via den... men jag vet inte.. Kommer följa er med spänning och se hur det går för er i vilket fall..

Drömmen är ju att han frågar men man kan kanske inte få allt.......

Lycka till!

TS, jätte fina ringar. Finns ju så sjukt mkt fint

• bridetobe2013
    LalskarE skrev 2011-10-25 16:22:39 följande:
    Hej på er!

Vad kul med svar. Trodde tråden dött ut helt och hållet, vart väldigt överraskad när det började dimpa ner epost om att det kommit svar i "min tråd".

Än har ingen förlovning skett... det som stoppar är ju tyvärr pengarna... jag söker jobb som en halv tok, men nä... det går inget vidare, jag fattar inte varför. Men någongång måste det väl vara min tur?

Har inte lyckats bestämma mig om när var hur jag ska fria. Låter ju fint att fria på julafton (lätt att komma ihåg förlovningsdatum om inte annat). Sambon gav dock en hint om att han skulle vilja åka till Göteborg någon mer gång... så jag ser min chans där så fort ekonomin tillåter såklart.

Har startat en blogg som inte uppdateras allt för frenetiskt för tillfället... men det kommer bli mer ju längre tiden bär... så glömmer jag uppdatera här så kanske jag gör det där :) brollopsdrom.wordpress.com

Fast vi har ett förlovningsdatum redan som är den 1/6 2001 och det kommer alltid vara vårat datum. Även om det blir ett frieri... vill gifta mig den 1/6 2013 så den 1/6 är vårat datum. blev tillsammans den 6/11 -99 så det är nog med datum som det är.....

• bridetobe2013
    Melton85 skrev 2011-10-26 18:56:49 följande:
    Jag beställde dem via zelini.se/ och så här ser de ut om ni är intresserade :)

Där har jag precis beställt mina ringar ifrån... Väntar med spänning... Jag beställde 2 förlovningsringar och 1 alliansring. Ink frakt blev det 2900:- totalt..
  • bridetobe2013

dom här ringarna beställde jag. Fast i silkesmatt finish. min ring är 5 mm och sambon får en 8mm .lite grabbigare
  • bridetobe2013

och den här alliansringen... den th . är lite vågat att köpa den också men men. Har dessutom graverat den. så nu måste sambon gifta sig
  • bridetobe2013

Det är TITAN. vi har haft guld innan (som jag fick knipsa upp vid en op) men vi har inga andra guldsmycken. Både sambon och jag har TITAN på övriga och när jag hittade dom här blev jag helt kär.

Min ring kostade 859:- inkl gravyr

sambons 979:- inkl gravyr

allians 959:- inkl gravyr.

Dom har jätte mkt fint. svårt att välja

• bridetobe2013
    Jeni skrev 2011-10-27 10:19:50 följande:
    jaa... jag själv var inte förlovad utan jag och min man gifte oss borgligt på direkten. Vi köpte då en varsin ring, båda var gult guld och helt vanliga, nästan släta. Egentligen ville vi ha vitguldsringar då, men det var för dyrt för vår ekonomi, och sedan ville vi ha silver, men fick inte köpa det för mina föräldrar som sa emot "silver??,,,nääääee usch, en riktig ring är i gult guld" så våra ringar gick på ca. 4500:- vad jag minns.

Men nu ska vi ha kyrkobröllop i sommar och vi hade tänkt att köpa en varsin ring till, och då köpa någon ring vi verkligen vill ha, grejen är den att vi egentligen gillar den "tuffa" stilen och då kommer vi inte kunna matcha med våra klassiska ringar vi redan har :(

Hmmm då kanske det blir svårt. Fast dom har ju titan med guld på,, kanske går att matcha

När vi förlovade oss för 10 år sedan så kostade nog våra ringar 4000:- el ngt . Och då kändes dom rätt. Så antar att det var tur i oturen att jag fick knipsa min. I annat fall hade vi inte köpt nya ....

• bridetobe2013
    LalskarE skrev 2011-10-27 13:45:54 följande:
    Nu har jag också kikat in och kollat på ringarna där, de är ju kanonfina nästan allihopa, hur ska jag nu kunna bestämma mig?

Nu ska jag bara förska lista ut storleken på ringen också... Han fick ju en flaska wiskey när han fick sluta från sitt förra jobb... han får nog helt enkelt dricka några glas så kanske han däckar sen - då kan jag ju mästa bäst jag vill menar jag :D.

Precis ! Då kan du ju ta lite andra mått också som kan vara roligt att veta.... Eller ?

Hoppas du lyckas... Kan du inte bara fråga då om du kan få låna hans ring en dag för att du vill kolla en sak? Om han frågar ngt kan du ju säga att du letar julklappar och behöver den eller ngt....

• bridetobe2013

Jag har fått hem mina ringar nu och är inte hundra nöjd. Trodde dom skulle vara lite ljusare. Ringen är lite stor (trots att den var mindre än den jag provade på stan)

Blir nog nöjdare framöver. Hittade några ännu finare efteråt.. (man ska inte fortsätta titta efteråt)

I vilket fall så skulle vi börja använda ringarna på en gång var tanken. Men jag tog inte fram dom. Jag har en plan med ringarna.

Sambon frågade under helgen om dom inte kommit än. Jo sa jag. Men jag har en plan....

Sen frågade jag om vi skulle skaffa barnvakt en kväll och gå ut och äta. (han tror att jag ska ge den vid middagen) FEL!

Tänkte köpa med en liten champagne flaska och 2 plast glas som jag kan ha i väskan.

Så på morgonen när han vaknar ska det stå 9 st rosor på bordet. (jag lovar vara dig trogen tills döden skiljer oss åt)

På kvällen blir det middag. Kommer rota i väskan några ggr så att han ska tro att det är ngt på G. Efter middagen när vi går mot bussen så kommer vi passera rådhuset. (vi träffades vid en parkbänk utanför rådhuset för lite mer än 12 sedan.) Tänker be han sätta sig på just den bänken och ta frieriet där. Sen skåla i champagne (om han säger JA, annars får jag dricka den själv ) Hoppas bara jag har närverna att klara det....

Blir nervös bara vid tanken.....

• bridetobe2013

Är det bara jag som haft problem att komma in här? Har haft error i minst 1 vecka....

På fredag smäller det. Om jag törs..... Hoppas det.....

• bridetobe2013

Det blev ett ja. Även om han är tveksam till bröllop. (vilket jag vet. därför var det extra nervöst). Jag sa att det för min del är ok med ett litet bröllop med föräldrar och närmsta vännen. Om det är det han vill.....

Då sa han: Ja, då gifter vi oss då......

Vi har dock inte bestämt hur stort det hela blir. Men då jag vill gifta mig den 1/6 2013 så hinner vi bestämma det framöver. Just nu vill jag ju gifta mig så fort som möjligt men jag har redan bestämt den 1/6 så det är bara att komma överens om hur vi ska göra det. Och sen planera därefter.

Mål 1 för mig är att gå ner x-antal kilon.... Så jag börjar i den änden.... Är så glad över att det ska bli av så jag kan spricka......

• bridetobe2013

Jag tror jag kommer fixa det nu när jag fått ett ja. Var svårt att motivera sig när allt bara var ett stort ev kanske.

Gick ner 12 kg på 3½ månad med viktväktarna när jag skulle bli gravid med dottern. Det var målet då. När vågen stog på -10 kg så skulle vi börja försöka... Och attans vilken motivation jag fick.

Skriver in på vv efter jul och nyår nu och tänker köra gärnet.

Lycka till när det är din tur. jag var sjukt nervös och började gråta av nervositet men det gick ju vägen.....

Svar på tråden Jag vill överraska honom!!