• LalskarE

Jag vill överraska honom!!

Är rätt ny... Men det hör inte hit. 

Jag har varit tillsammans med min sambo i fem år. Vi har det jättebra tillsammans och jag skulle nu vilja ta nästa steg, förlovning och förhoppningsvis giftermål därefter.

Jag har länge väntat på att han ska fråga om förlovning, jag vet dock att han vill, då han har pratat om det. Men han har nog lite svårt att få tummen ur.

Jag har nu kommit fram till att jag skulle vilja överraska honom. Skulle vilja köpa ringar i förväg och överraska på riktigt, men det stämmer illa med att jag faktiskt inte har en aning om vilken storlek han har på en eventuell ring. Någon som vet hur man kan mäta ut detta på något bra sätt? Visst kan man köpa sån där mätsats, men då blir det ju så uppenbart

Finns det någon här som har överraskat sin sambo? Kom med tips och förslag!

Har i alla fall hittat en ring som jag skulle vilja ha:

• Svar på tråden Jag vill överraska honom!!
  • nilssonns

I vissa affärer kan man fria med en tillfällig ring men vet inte om det är aktuellt för dig eller vad det kostar.

• LalskarE

Men å, det hade jag faktiskt ingen aning om... vad bra att jag fick reda på det, det kanske jag kan forska lite i :).

• nilssonns
    LalskarE skrev 2011-09-05 17:14:49 följande:
    Men å, det hade jag faktiskt ingen aning om... vad bra att jag fick reda på det, det kanske jag kan forska lite i :).
    vet inte om alla affärer har det men hörde det när jag var inne i en butik att det var en som skulle hyra/låna en ring för frieri.
  • LalskarE

Försökte googla på det utan större framgång, men det är kanske inget de skyltar hej vilt med... Funderar även på om de har nåt krav... typ att om man hyr ringen där så måste man även köpa ringen där sen... 

• nilssonns
    LalskarE skrev 2011-09-05 19:13:07 följande:
    Försökte googla på det utan större framgång, men det är kanske inget de skyltar hej vilt med... Funderar även på om de har nåt krav... typ att om man hyr ringen där så måste man även köpa ringen där sen...
    Vet faktiskt inte. Där jag hörde det var i göteborg men ni bor kanske inte nära där.
  • zandri

Har han ingen ring på sig,eller någon släktring som du vet passar honom men som han kanske inte har på sig utan som bara ''ligger''. Då kan du ju mäta den ringen.. ( så gjorde min fästman när han överraskade mig)

• Lommila1

en komis fick ett avsågat kopparör, den var jätte tjusig. så gick dom tillsammans o sökte ringar efteråt... en anna fick en "kinder-ring"

Kanske du int skall fucusera så mycket på ringen, det är ju innebörden som är det viktigaste

• LalskarE
    zandri skrev 2011-09-05 20:15:07 följande:
    Har han ingen ring på sig,eller någon släktring som du vet passar honom men som han kanske inte har på sig utan som bara ''ligger''. Då kan du ju mäta den ringen.. ( så gjorde min fästman när han överraskade mig)
     Jag vet att han hade en klackring när jag träffade honom, han hade den aldrig på sig, utan den låg i en låda i hans nattduksbord. Tyvärr så vet jag inte vart de prylarna som låg där har tagit vägen nu, då det nattygsbordet inte varit använt av honom sedan länge. Kanske har han bara flyttat över prylarna till det nya... Men det ska helt klart kollas upp. 
    Lommila1 skrev 2011-09-05 20:42:08 följande:
    en komis fick ett avsågat kopparör, den var jätte tjusig. så gick dom tillsammans o sökte ringar efteråt... en anna fick en "kinder-ring"

Kanske du int skall fucusera så mycket på ringen, det är ju innebörden som är det viktigaste
    Jag har nog väldigt lätt för att fokusera på just det här med ringen, fast jag egentligen inte borde, för den är ju faktiskt inte allt. 

Men jag hittade faktiskt billiga ringar på nätet i stål... de är ju fina och de kan man ju faktiskt ha till att börja med... men det gäller ju att hitta rätt storlek först :).
    nilssonns skrev 2011-09-05 19:16:00 följande:
    Vet faktiskt inte. Där jag hörde det var i göteborg men ni bor kanske inte nära där.
    Nja, vi bor ca 30 mil från Göteborg, men Göteborg är en stad vi båda gillar. Har även hittat en bra nätbutik som håller till där. Nordstans guld tror jag de hette. 

• nilssonns

Ja nordstans guld var det dom hyrde ut ringar

• LalskarE
    nilssonns skrev 2011-09-06 10:10:07 följande:
    Ja nordstans guld var det dom hyrde ut ringar
    Oj vad bra, då ska jag nog kolla lite med dem... Har idag varit iväg till en guldaffär och kollat upp lite vad vi kan tänkas ha för storlek på ringarna. Så det kanske kan hända något ganska snart. 

Tack för all hjälp! 
Svar på tråden Jag vill överraska honom!!