• LalskarE

Jag vill överraska honom!!

Är rätt ny... Men det hör inte hit. 

Jag har varit tillsammans med min sambo i fem år. Vi har det jättebra tillsammans och jag skulle nu vilja ta nästa steg, förlovning och förhoppningsvis giftermål därefter.

Jag har länge väntat på att han ska fråga om förlovning, jag vet dock att han vill, då han har pratat om det. Men han har nog lite svårt att få tummen ur.

Jag har nu kommit fram till att jag skulle vilja överraska honom. Skulle vilja köpa ringar i förväg och överraska på riktigt, men det stämmer illa med att jag faktiskt inte har en aning om vilken storlek han har på en eventuell ring. Någon som vet hur man kan mäta ut detta på något bra sätt? Visst kan man köpa sån där mätsats, men då blir det ju så uppenbart

Finns det någon här som har överraskat sin sambo? Kom med tips och förslag!

Har i alla fall hittat en ring som jag skulle vilja ha:

• Svar på tråden Jag vill överraska honom!!
  • LalskarE
    Kristin1983 skrev 2011-09-20 22:12:15 följande:
    Jag är lite inne på samma spår att överraska min sambo. Vi har varit tillsammans i lite mer än 12 år och har två barn och hus osv...Men nu orkar jag inte vänta mer :P Jag har sedan länge planerat en överrasknings weekend i november ( sambon jobbar varannan helg så jag bokade en ledig helg bara) Nu var det ju så att jag prickade in datumet 111111, det skulle ju vara jäkligt lätt att komma ihåg datumet iallafall.

Men det där med ringarna är ju ett dilemma. Jag tror att jag kör på ett par ringar i stål, graverar iallafall min.....
    Och sen säga att vi vid ett ev. giftemål tar våra ärvda gamla ringar och gör något som vi bägge tycker om.
    Har också hittat mina på nätet,men kommer inte ihåg vilken sida det var.

Skulle vara roligt att höra hur det går för dig :)
    Hallå! Jag har nästan bestämt mig för titanringar, tycker det är fint. Inte så fasligt dyrt heller. 
    Halkade över en sida som heter 24karat.se och där kan de hjälpa en att få fram ett mått på ringen. Ska man åka till Göteborg kan det löna sig att hyra en ring från Nordstans guld, det kostar 500 kr men de pengarna får du tillbaka när du beställer ringar därifrån.

Det finns en nackdel med stålringar har jag hört, det är att de inte behåller sin glans, utan mattas av efter ett tag. Jag funderade ett tag på silver, men tror inte att jag kommer tåla det, då jag lätt får eksem på händerna. Därför satsar jag nog på titan.

Jag har en blogg (står i sidfoten). Där uppdaterar jag så fort det händer något.

Måste säga att det är kul att hitta någon som funderar i samma banor som en själv. Det är ju så otroligt spännande. Bra datum har du valt i alla fall :D.  
  • Yez
    LalskarE skrev 2011-09-06 18:13:45 följande:
    Fick precis svar ifrån nordstansguld i Göteborg och där kan man hyra en ring för 500 kr. Detta dras sedan av när man köper ringarna sen. 

Är det någon här som vet om ifall man köper en ring på ett ställe och inte graverar den om man lämna in ringen på ett annat ställe på hemmaplan och få den graverad? Tar de emot den där trots att man inte har köpt den där från början? Tänkte ifall man är tvungen att skicka tillbaka den till det ställe man köpte den på från början. 
    Dom flesta affärer "hyr ut" tillfärlliga ringar.. Har inte vart med någon som sagt att dom inte gör det..

Lycka till!!

Jag funder själv på att överraska honom 1/1 2012 när vi befinner oss i Thailand på samma ställe där min mamma gifte sig 1/1 2010... Men tror inte att jag kommer våga.. Tyvärr!
  • bridetobe2013

Lite lika här... Sambon och jag förlovade oss för 10 år sedan. varit tillsammans i 12 år. 2 barn och hus. Väntar bara på bröllop...... där står det still.

Jag opererade mig för 3 veckor sedan och var då tvungen att knipsa min ring. Har nu beställt nya ringar i TITAN som jag fastnade för och det "råkade " slinka med en 3:e ring också..... (oooops)

Funderar nu på att fria till jul eller ngt. ringarna kommer om 5-6 veckor. Eftersom vi är förlovade redan men jag vill ha ett "ja jag vill gifta mig med dig" frieri....

Får se hur jag gör. Funderar på att göra en jultårta med kärlekstema och fria via den... men jag vet inte.. Kommer följa er med spänning och se hur det går för er i vilket fall..

Drömmen är ju att han frågar men man kan kanske inte få allt.......

Lycka till!

TS, jätte fina ringar. Finns ju så sjukt mkt fint

• Jane

Om din kille har en annan ring han bär till vardags kanske du kan mäta diametern med en linjal och utgå efter det när du inköper ring. Annars om du inte vill fria med ring kanske det kan vara ett armband eller ett halsband med något som symboliserar något fint? Fråga hans mamma eller kompisar om det kanske vet hans storlek?

• LalskarE

Hej på er!

Vad kul med svar. Trodde tråden dött ut helt och hållet, vart väldigt överraskad när det började dimpa ner epost om att det kommit svar i "min tråd".

Än har ingen förlovning skett... det som stoppar är ju tyvärr pengarna... jag söker jobb som en halv tok, men nä... det går inget vidare, jag fattar inte varför. Men någongång måste det väl vara min tur?

Har inte lyckats bestämma mig om när var hur jag ska fria. Låter ju fint att fria på julafton (lätt att komma ihåg förlovningsdatum om inte annat). Sambon gav dock en hint om att han skulle vilja åka till Göteborg någon mer gång... så jag ser min chans där så fort ekonomin tillåter såklart.

Har startat en blogg som inte uppdateras allt för frenetiskt för tillfället... men det kommer bli mer ju längre tiden bär... så glömmer jag uppdatera här så kanske jag gör det där :) brollopsdrom.wordpress.com  

• Melton85

Jag friade till min kille i somras, samma dag som vi kom hem från en semester i USA. När vi var där köpte jag en Ipad och eftersom min kille gillar teknik frågade jag "via" den genom att skriva ett meddelande på den, la den på hans kudde och så fick han öppna och läsa :) Jag beställde ringarna innan, mätte hans finger genom att på skämt se om han fick på en utav mina ringar :) mätte sedan den ringen och tog en storlek större, den blev tyvärr lite för stor men han ska byta till vigseln sen så det gör inte så mycket :) Och till er tjejer som inte vet om ni vågar, bara gör det :)

• Melton85

Förresten, köpte ringar i titan som inte var särskilt dyra, ungefär 1800 för båda :)

• bridetobe2013
    LalskarE skrev 2011-10-25 16:22:39 följande:
    Hej på er!

Vad kul med svar. Trodde tråden dött ut helt och hållet, vart väldigt överraskad när det började dimpa ner epost om att det kommit svar i "min tråd".

Än har ingen förlovning skett... det som stoppar är ju tyvärr pengarna... jag söker jobb som en halv tok, men nä... det går inget vidare, jag fattar inte varför. Men någongång måste det väl vara min tur?

Har inte lyckats bestämma mig om när var hur jag ska fria. Låter ju fint att fria på julafton (lätt att komma ihåg förlovningsdatum om inte annat). Sambon gav dock en hint om att han skulle vilja åka till Göteborg någon mer gång... så jag ser min chans där så fort ekonomin tillåter såklart.

Har startat en blogg som inte uppdateras allt för frenetiskt för tillfället... men det kommer bli mer ju längre tiden bär... så glömmer jag uppdatera här så kanske jag gör det där :) brollopsdrom.wordpress.com

Fast vi har ett förlovningsdatum redan som är den 1/6 2001 och det kommer alltid vara vårat datum. Även om det blir ett frieri... vill gifta mig den 1/6 2013 så den 1/6 är vårat datum. blev tillsammans den 6/11 -99 så det är nog med datum som det är.....

• Lindur76

Jag friade på julaftonsmorgonen för  snart två år sedan. Vid paket öppningen  på morgonen när det bara var han och jag. Jag hade provat några av mina ringar på honom för skojs skull och sedan beställde jag de ringar jag ville att vi skulle ha. Det var mitt livs bästa julafton. Vi är nu gifta sedan den 6 augusti i sommras. Jag är så glad att jag vågade.... Annars hade vi nog inte kommit dit ännu. Lycka till!!!

• Melton85

Jag är också vädligt glad att jag vågade :)

Svar på tråden Jag vill överraska honom!!