• LalskarE

Jag vill överraska honom!!

Är rätt ny... Men det hör inte hit. 

Jag har varit tillsammans med min sambo i fem år. Vi har det jättebra tillsammans och jag skulle nu vilja ta nästa steg, förlovning och förhoppningsvis giftermål därefter.

Jag har länge väntat på att han ska fråga om förlovning, jag vet dock att han vill, då han har pratat om det. Men han har nog lite svårt att få tummen ur.

Jag har nu kommit fram till att jag skulle vilja överraska honom. Skulle vilja köpa ringar i förväg och överraska på riktigt, men det stämmer illa med att jag faktiskt inte har en aning om vilken storlek han har på en eventuell ring. Någon som vet hur man kan mäta ut detta på något bra sätt? Visst kan man köpa sån där mätsats, men då blir det ju så uppenbart

Finns det någon här som har överraskat sin sambo? Kom med tips och förslag!

Har i alla fall hittat en ring som jag skulle vilja ha:

• Svar på tråden Jag vill överraska honom!!
  • LalskarE

Jag kom på en annan sak nu när jag surfade runt lite. Att man måste ju faktiskt inte ha en ring, som jag såg att någon påpekade... Men då undrar jag (som inget vet) hur ni har friat då? Har ni gjort något speciellt? Bara bestämd över middagen att ni ska gifta er? 

Någon som gjort något romantiskt utan ring? Hur har ni gjort? 

• nilssonns

Min syster man hade tänt levande ljus i hela lägenheten när min syster kom hem från sitt jobb. På bordet hade han ställt en vas med det antalet rosor som betyder "vill du gifta dig med mig?" min syster kunde der antalet. Sen satt han och väntade på henne. När hon kom hem så såg hon alla rosor och började räkna och i samma stund friade han :)

• LalskarE

Åh, det var ju fint förstås!! Det ska jag nog behålla i tankarna :).  

• Jippi

En kompis lillebror friade till sin tjej med en stor plastring...jag tyckte att det var lite gulligt! =)

• Nikkita

Om du inte ska gravera ringen innan du friat så kan du ju köpa den i en storlek & byta den om den inte oassar! De flesta butiker har ju öppetköp. Speciellt om du säger att du ska fria men inte vet vilken storlek han har Glad

• LalskarE

Fick precis svar ifrån nordstansguld i Göteborg och där kan man hyra en ring för 500 kr. Detta dras sedan av när man köper ringarna sen. 

Är det någon här som vet om ifall man köper en ring på ett ställe och inte graverar den om man lämna in ringen på ett annat ställe på hemmaplan och få den graverad? Tar de emot den där trots att man inte har köpt den där från början? Tänkte ifall man är tvungen att skicka tillbaka den till det ställe man köpte den på från början. 

• förlovadflicka
    LalskarE skrev 2011-09-06 18:13:45 följande:
    Fick precis svar ifrån nordstansguld i Göteborg och där kan man hyra en ring för 500 kr. Detta dras sedan av när man köper ringarna sen.

Är det någon här som vet om ifall man köper en ring på ett ställe och inte graverar den om man lämna in ringen på ett annat ställe på hemmaplan och få den graverad? Tar de emot den där trots att man inte har köpt den där från början? Tänkte ifall man är tvungen att skicka tillbaka den till det ställe man köpte den på från början.
    Ja, det måste man ju kunna, de tjänar ju pengar på det :)
  • förlovadflicka

Fast du vet, det är ju inte säkert att de har ringarna ni ska ha inne i rätt storlek och då får ni skicka efter dem och då kan ni lika gärna be dem gravera när de ändå håller på :)

• Nikkita
    LalskarE skrev 2011-09-06 18:13:45 följande:
    Du kan lämna in ringarna för gravyr hos vilken guldsmed som helst, men i vissa fall blir gravyren billigare om man gör det där man köpt ringen!
  • Kristin1983

Jag är lite inne på samma spår att överraska min sambo. Vi har varit tillsammans i lite mer än 12 år och har två barn och hus osv...Men nu orkar jag inte vänta mer :P Jag har sedan länge planerat en överrasknings weekend i november ( sambon jobbar varannan helg så jag bokade en ledig helg bara) Nu var det ju så att jag prickade in datumet 111111, det skulle ju vara jäkligt lätt att komma ihåg datumet iallafall.

Men det där med ringarna är ju ett dilemma. Jag tror att jag kör på ett par ringar i stål, graverar iallafall min.....
    Och sen säga att vi vid ett ev. giftemål tar våra ärvda gamla ringar och gör något som vi bägge tycker om.
    Har också hittat mina på nätet,men kommer inte ihåg vilken sida det var.

Skulle vara roligt att höra hur det går för dig :)

Svar på tråden Jag vill överraska honom!!