• LalskarE

Jag vill överraska honom!!

Är rätt ny... Men det hör inte hit. 

Jag har varit tillsammans med min sambo i fem år. Vi har det jättebra tillsammans och jag skulle nu vilja ta nästa steg, förlovning och förhoppningsvis giftermål därefter.

Jag har länge väntat på att han ska fråga om förlovning, jag vet dock att han vill, då han har pratat om det. Men han har nog lite svårt att få tummen ur.

Jag har nu kommit fram till att jag skulle vilja överraska honom. Skulle vilja köpa ringar i förväg och överraska på riktigt, men det stämmer illa med att jag faktiskt inte har en aning om vilken storlek han har på en eventuell ring. Någon som vet hur man kan mäta ut detta på något bra sätt? Visst kan man köpa sån där mätsats, men då blir det ju så uppenbart

Finns det någon här som har överraskat sin sambo? Kom med tips och förslag!

Har i alla fall hittat en ring som jag skulle vilja ha:

• Svar på tråden Jag vill överraska honom!!
  • bridetobe2013
    LalskarE skrev 2011-10-27 13:45:54 följande:
    Nu har jag också kikat in och kollat på ringarna där, de är ju kanonfina nästan allihopa, hur ska jag nu kunna bestämma mig?

Nu ska jag bara förska lista ut storleken på ringen också... Han fick ju en flaska wiskey när han fick sluta från sitt förra jobb... han får nog helt enkelt dricka några glas så kanske han däckar sen - då kan jag ju mästa bäst jag vill menar jag :D.

Precis ! Då kan du ju ta lite andra mått också som kan vara roligt att veta.... Eller ?

Hoppas du lyckas... Kan du inte bara fråga då om du kan få låna hans ring en dag för att du vill kolla en sak? Om han frågar ngt kan du ju säga att du letar julklappar och behöver den eller ngt....

• bridetobe2013

Jag har fått hem mina ringar nu och är inte hundra nöjd. Trodde dom skulle vara lite ljusare. Ringen är lite stor (trots att den var mindre än den jag provade på stan)

Blir nog nöjdare framöver. Hittade några ännu finare efteråt.. (man ska inte fortsätta titta efteråt)

I vilket fall så skulle vi börja använda ringarna på en gång var tanken. Men jag tog inte fram dom. Jag har en plan med ringarna.

Sambon frågade under helgen om dom inte kommit än. Jo sa jag. Men jag har en plan....

Sen frågade jag om vi skulle skaffa barnvakt en kväll och gå ut och äta. (han tror att jag ska ge den vid middagen) FEL!

Tänkte köpa med en liten champagne flaska och 2 plast glas som jag kan ha i väskan.

Så på morgonen när han vaknar ska det stå 9 st rosor på bordet. (jag lovar vara dig trogen tills döden skiljer oss åt)

På kvällen blir det middag. Kommer rota i väskan några ggr så att han ska tro att det är ngt på G. Efter middagen när vi går mot bussen så kommer vi passera rådhuset. (vi träffades vid en parkbänk utanför rådhuset för lite mer än 12 sedan.) Tänker be han sätta sig på just den bänken och ta frieriet där. Sen skåla i champagne (om han säger JA, annars får jag dricka den själv ) Hoppas bara jag har närverna att klara det....

Blir nervös bara vid tanken.....

• LalskarE

Tezz81: Vilken härlig plan, tycker det låter helmysigt... Första gången det hettade till mellan mig och min sambo var ute på att bowlingställe i Örebro, nu har vi fått rabattkuponger till det stället, så jag funderar på att fixa ringar och sen ta med dem dit och förlova oss där... Synd att min handled inte kan med att bowla - men, men... hittar jag på det lättaste klotet av dem alla så kanske det funkar :D. 

• Yez
    LalskarE skrev 2011-11-22 15:18:15 följande:
    Tezz81: Vilken härlig plan, tycker det låter helmysigt... Första gången det hettade till mellan mig och min sambo var ute på att bowlingställe i Örebro, nu har vi fått rabattkuponger till det stället, så jag funderar på att fixa ringar och sen ta med dem dit och förlova oss där... Synd att min handled inte kan med att bowla - men, men... hittar jag på det lättaste klotet av dem alla så kanske det funkar :D. 
    Man kan använda båda händerna när man bowlar, liksom dra klotet mellan benen och kasta iväg..
    Skulle jag tycka var gulligt och charmigt ;-P
  • LalskarE

Fy vad jag har velat, fria här eller fria där... Men nu TROR jag att jag kommit på hur och var i alla fall. 

Jag tänkte köra lite med blomsterspråk, men det blir ju lite tokigt när man kommer till antalet tre där det står: När får jag träffa dig igen... Och sen vid nummer sex där det står: jag tvivlar på ditt ord... Känns ju lite sådär fånigt att ha med.

Någon här som har några tips? Kan annars berätta hur jag tänkte göra.

För det första så ska jag ha barnvakt, så vi är själva. Under tiden som sambon är på jobbet så ska jag förbereda här hemma.

Jag ska skriva kort med rosspråket, men de två antalen ovan ställer till det lite för mig...  Dessa kort ska jag såklart göra själv. Ska dra ett snöre genom hela huset, till olika rum. På snöret ska jag fästa dessa kort som han ska hämta i nummerordning. Vid nummer tio, där det står: vill du gifta dig med mig? Ska jag sitta med tända ljus och så.

Men som sagt hur gör jag vid de två punkterna ovan? Ska slänga ut en egen tråd om detta också... 

• förlovadflicka
    LalskarE skrev 2011-11-28 14:17:07 följande:
    Fy vad jag har velat, fria här eller fria där... Men nu TROR jag att jag kommit på hur och var i alla fall.

Jag tänkte köra lite med blomsterspråk, men det blir ju lite tokigt när man kommer till antalet tre där det står: När får jag träffa dig igen... Och sen vid nummer sex där det står: jag tvivlar på ditt ord... Känns ju lite sådär fånigt att ha med.

Någon här som har några tips? Kan annars berätta hur jag tänkte göra.

För det första så ska jag ha barnvakt, så vi är själva. Under tiden som sambon är på jobbet så ska jag förbereda här hemma.

Jag ska skriva kort med rosspråket, men de två antalen ovan ställer till det lite för mig... Dessa kort ska jag såklart göra själv. Ska dra ett snöre genom hela huset, till olika rum. På snöret ska jag fästa dessa kort som han ska hämta i nummerordning. Vid nummer tio, där det står: vill du gifta dig med mig? Ska jag sitta med tända ljus och så.

Men som sagt hur gör jag vid de två punkterna ovan? Ska slänga ut en egen tråd om detta också...
    Äsch, skriv något annat på dem bara, tror du att han har koll på om det är fel? Jag har inte det iaf :P
  • bridetobe2013

Är det bara jag som haft problem att komma in här? Har haft error i minst 1 vecka....

På fredag smäller det. Om jag törs..... Hoppas det.....

• LalskarE
    Tezz81 skrev 2011-11-30 22:00:38 följande:

Är det bara jag som haft problem att komma in här? Har haft error i minst 1 vecka....

På fredag smäller det. Om jag törs..... Hoppas det.....

Spännande, lova att berätta hur det gick sen :D. 
    Jag har inte haft något error vad jag kan minnas. Jag håller tummarna för att det går bra i nästa vecka!!

Här lät jag till sist sambon få vara med och bestämma ringar. Slutade faktiskt med att vi valde stålringar, både jag och sambon fastnade för dem och tyckte båda två att ska man gifta sig sedan någon gång så är det bättre att lägga krutet på det sen. Den här ringen valde i alla fall jag:

• bridetobe2013

Det blev ett ja. Även om han är tveksam till bröllop. (vilket jag vet. därför var det extra nervöst). Jag sa att det för min del är ok med ett litet bröllop med föräldrar och närmsta vännen. Om det är det han vill.....

Då sa han: Ja, då gifter vi oss då......

Vi har dock inte bestämt hur stort det hela blir. Men då jag vill gifta mig den 1/6 2013 så hinner vi bestämma det framöver. Just nu vill jag ju gifta mig så fort som möjligt men jag har redan bestämt den 1/6 så det är bara att komma överens om hur vi ska göra det. Och sen planera därefter.

Mål 1 för mig är att gå ner x-antal kilon.... Så jag börjar i den änden.... Är så glad över att det ska bli av så jag kan spricka......

• LalskarE
    Tezz81 skrev 2011-12-03 20:20:53 följande:

Det blev ett ja. Även om han är tveksam till bröllop. (vilket jag vet. därför var det extra nervöst). Jag sa att det för min del är ok med ett litet bröllop med föräldrar och närmsta vännen. Om det är det han vill.....

Då sa han: Ja, då gifter vi oss då......

Vi har dock inte bestämt hur stort det hela blir. Men då jag vill gifta mig den 1/6 2013 så hinner vi bestämma det framöver. Just nu vill jag ju gifta mig så fort som möjligt men jag har redan bestämt den 1/6 så det är bara att komma överens om hur vi ska göra det. Och sen planera därefter.

Mål 1 för mig är att gå ner x-antal kilon.... Så jag börjar i den änden.... Är så glad över att det ska bli av så jag kan spricka......

Grattis, grattis, grattis. Vad roligt!! Här hemma känns det just nu som att jag inte kan vänta tills det är dags för mig... men alla dagar sniglar sig fram som det känns just nu. Kan tänka mig att det kommer att kännas som raka motsatsen när dagen väl är här... 

Gå ner i vikt skulle jag med behöva göra... ett antal kilon så att säga. Det kanske går lättare om man har ett mål att sträva mot sen. 
  • bridetobe2013

Jag tror jag kommer fixa det nu när jag fått ett ja. Var svårt att motivera sig när allt bara var ett stort ev kanske.

Gick ner 12 kg på 3½ månad med viktväktarna när jag skulle bli gravid med dottern. Det var målet då. När vågen stog på -10 kg så skulle vi börja försöka... Och attans vilken motivation jag fick.

Skriver in på vv efter jul och nyår nu och tänker köra gärnet.

Lycka till när det är din tur. jag var sjukt nervös och började gråta av nervositet men det gick ju vägen.....

Svar på tråden Jag vill överraska honom!!