Var ska man åka för att verkligen ha det lyxigt?
Hej på er!
Jag undrar var man kan åka för att njuta fullt ut. Kosta vad det vill (skriv alla era tips utan att tänka på budgeten).
Men skriv även hur mycket det kommer att kosta.
Hej på er!
Jag undrar var man kan åka för att njuta fullt ut. Kosta vad det vill (skriv alla era tips utan att tänka på budgeten).
Men skriv även hur mycket det kommer att kosta.
Maldiverna, som några andra redan har sagt! Vi var på Meeru Island Resort för snart tre år sedan och det var helt underbart. Har även varit i Thailand och på Mauritius, men Maldiverna kändes lyxigast, bl.a. eftersom ön var så pass liten att man har nära till stranden var man än bor. Tror det kostade drygt 56.000 kr för två personer i 11 nätter.
Mauritius =) !!!!!!
Har varit i Thailand flera gånger och älskar landet men skulle definitivt inte välja det om man är ute efter en lyxig bröllopsresa på tu man hand med en känsla av paradiset! Jag gifte mig 20 augusti, hade bröllopsfest där alla övernattade och åkte sedan dagen efter direkt efter frukost och paketöppning till Arlanda och vidare till Maldiverna vilket var helt underbart! Närmare paradiset än så kan man inte komma! Det är verkligen lika fint som på bilderna! Min man har rest väldigt mycket och jag också en hel del men det var det vackraste stället vi varit på och också väldigt LYXIGT! Vi åkte till en ö som heter Kuredu och valde att bo i en Jacuzzi Beach Villa direkt på stranden. Servicen var jättebra och mycket personlig och maten var fantastisk och det fanns också ett riktigt fint SPA som man bara inte får missa. När man ligger på massagebänken så kan men se ner på vattnet under och se alla vackra fiskar som simmar förbi och kanske också en sköldpadda..... När vi kom till ön tog vi som de flesta andra av oss skorna och sedan tog vi inte på dem igen förrän vi steg på sjöflygplanet för att åka hem. Det var enormt härlig känsla att gå barfota under hela vistelsen. Om man ändå vill ha skor så är det bara flipflop som gäller trots att hela anläggningen känns riktigt exklusiv!
Skickar en länk så att du kan se hur fint det var: http://www.kuredu.com/
Glömde skriva vad det kostade!
Vi betalde ca 24 000 kr per person och var borta 9 dagar och då ingick ALLT!! Mycket pengar men väl värt varenda krona!! Man åker ju bara på bröllopsresa en gång........
Vi kommer definitvt åka tillbaka dit igen!
åh! drömmer ju om att åka. Men så är det ju plånboken som klämmer lite.. Hur mycket har ni betalat? Är så rädd att jag skulle göra fel om man beställer över nätet sådär... Bokade ni genom typ ticket?
Säger inte så mycket.
Vår planerade safariresa till afrika inehåller detta. Men inga hotell o marmor o guld utan tält, och inga vita stränder med klarblått vatten. Skita i buchen ingår i vår resa. Ingår det i din? ;) kommer nog gå på närmare 100 loppor för ett par veckor med 2 vuxna o två barn.
BORACAY-fillipinerna
Här har du en riktig paradisö!!
Är nog det mest fantastiska LYX-semestern jag varit på. 100 000 gånger bättre än vad du kan få i thailand.
(ja, till alla er thailandsälskare, jag har varit i thailand flera gånger, både öar och fastland)
Men närmaste resan är Mexico i feb. 3 veckor två vuxna två barn 50 000:- Ser jag riktigt fram emot.
Vi kommer att åka på kryssning från new york till Bahamas och det kan bli hur lyxigt som helst.Bara ni som sätter gränsen för vad det får kosta. På båten finns ALLT du kan tänka dig
I new york kan ni tex bo på lyxhotell med världens finaste utsikt
Vi kommer dock inte att bo på lyxhotell ( kostar verkligen skjortan) men däremot ska vi hyra en Mustang cab när vi är i Orlando och glassa runt i
Ni måste åka till Maldiverna Baros! Lyx och romantik! www.baros.com gå även in och läs på www.tripadvisor.com där kan du läsa recensioner.
Vi ska åka dit på vår bröllopsresa
Priserna varierar mycket beroende på reseperiod, resebyrå och val av boende.
Det är dessutom väldigt dyrt där (mat, drinkar, spa...) men det verkar väl värt det!
Ett litet smakprov: