Inlägg från: Pernillaaa |Visa alla inlägg
  • Pernillaaa

Här tipsar vi om rea och annat som går att fynda!

Måste bara tipsa om ebay!

Köpte hem två superfina kostymer i 5delar till mina pojkar för någon vecka sedan. Betalade 560kr för två stycken med frakt från England

• Pernillaaa
    annelie1981 skrev 2011-11-21 09:54:23 följande:
    Är det ebay.se du beställer från då? Vad heter den som du har beställt av?
    Ja precis :).
    Går jättesmidigt och lätt till. Snabbt går det med!
    Kostymerna beställde jag från rawnaleeqa2008
    På ena skjortan så fanns det ett par små ränder. Mailade och påtalade det för säljare som kompensation skickade TVÅ nya skjortor utan att ens kräva tillbaka den jag första :). Så blev det problem så var det inga svårigheter att lösa det heller.

Tyvärr hade han inga kostymer för män då hade jag köpt en även till min blivande :).
  • Pernillaaa
    annelie1981 skrev 2011-11-21 19:22:47 följande:

Verkligen bra säljare!

Tycker bara att det är lite skumt att man måste fylla i kontokortsuppgifter direkt efter man har skapat kontot på ebay....men det kanske är ok?!

Gjorde du det?
    Det kanske jag också gjorde, minns faktiskt inte.
    ALLA betalningar går via Paypal så det kanske är därför?

Jag har åtminstone inte haft några problem och ingar pengar har försvunnit från mitt konto :).
  • Pernillaaa
    annelie1981 skrev 2011-12-27 13:43:03 följande:
    Rusta säljer champagne glas för 2kr/st (egentligen får man bara köpa 6st/kund) Men jag köpte 24st i två omgångar utan problem.
    Var på IKEA idag och köpte 6st för 9:- också :).

Man fick köpa 2paket per kund men dom sa själva att det inte var några problem att ta på olika kvitton. Så jag köpte hem 10paket :)
  • Pernillaaa
    hellgren skrev 2011-12-28 19:59:30 följande:
    9kr? Oj, är det något tillfälligt erbjudande? Hittade endast för 39:- på hemsidan.
    Det är dom för 39:-
    Det är nog tillfälligt men kommer inte ihåg när det "gick ut", tror nästan det var den 8/1 så då hinner ni ju :)
  • Pernillaaa
    marty01 skrev 2012-02-06 11:47:06 följande:
    Får jag fråga om det är någon som fick tag i champagneglas på Ikea-rean och som har haft bröllopet när det blir Septeber och vill sälja vidare dom? Skulle behöva ca 70 st i mitten av September....
    Jag skulle kunna sälja mina i början utan juli. Har nog 65st kanske, kommer eventuellt köpa några fler :).
    Vart bor du?
  • Pernillaaa
    marty01 skrev 2012-02-06 16:13:35 följande:
    Det vore ju toppenbra! Jag bor i Stockholm, men har släkt i Göteborg också så där skulle jag också kunna hämta!
    Det skulle kunna funka för mig med :). Mamma bor i Gbg och jag är där rätt ofta.
  • Pernillaaa

Idag tog jag modet till mig och beställde hem en klänning samt kläder till min m2b från Kina.
    Betalade 1666:- för klänningen + underkjol samt en måttbeställd kostym med mönstrad vest.

Ska bli spännande att se hur kvalitén är och hur det ser ut på riktigt. Så om en månad ungefär bör jag få hem det senast :). Då kan jag ju meddela hur det blev och det räknar jag som ett fynd :)

• Pernillaaa
    sanzan skrev 2012-02-06 17:12:02 följande:
    Får jag vara nyfiken och fråga vart du hittade kläder till m2b?
    Självklart får du det :).

www.dhgate.com kollade en del på Ebay också men hittade inget som var lika snyggt som det jag beställde nu :).
  • Pernillaaa
    Vilse skrev 2012-02-06 19:34:11 följande:
    Vilken säljare? Glad
    Sweetlife1 hette säljaren.

Kläderna är de här:

Västen ska ha samma färg som övriga kläder, vilket är en mörk gråfärg.

Klänningen fastnade jag för när jag letade klänning i början för si så där 6månader sedan. Men släppte det till slut. När jag dock fick prova liknande klänningar så har jag nu "ångrat" mig och beställt hem en sådan här. Har en annan klänning som hänger här hemma också som jag fick utvald och i julklapp :). Så vill mest se hur den blir. Kände att jag hade råd att köpa en eftersom jag ändå fått en också. Kanske kan ta trash-the-dress-foton med denna annars :)
Svar på tråden Här tipsar vi om rea och annat som går att fynda!