Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
Jag har funderat på det där med festhäften men kommer inte fram till om jag tycker vi ska ha det eller inte. Hur resonerar ni? Bara en onödig kostnad?
Jag har funderat på det där med festhäften men kommer inte fram till om jag tycker vi ska ha det eller inte. Hur resonerar ni? Bara en onödig kostnad?
En förfrågan:
Jag tror att vi är några i den här tråden som är från Göteborg med omnejd och jag undrar om det är någon som tänkt använda sig av knoppalakan till stolsöverdrag,dukar etc i så fall undrar jag om intressa finns att sälja dessa vidare till mig sen. Det verkar vara många som använder dessa och det känns omiljövänligt att köpa en hel drös nya om det finns en massa som bara använts en enda gång...
Pretzel 16 personer
Ingredienser
Gör så här
Jisses alltså jag satt med budgeten nu och skrev in de poster vi nu betalat eller iaf vet vad det kommer landa på och vi har redan spräckt den ordentligt... Vi hade räknat med att allt skulle kosta 54 900 och vi är redan uppe i 64 163 så hoppas nu resten av det vi ännu inte vet kostnaden för håller det vi budgeterat för eller är billigare...
Ni i tråden som redan gift er. Hur gick det med budgeten? Höll den? Skulle vara intressant att veta
Oj oj oj oj vad kostnaderna lätt springer iväg. Jag vågar knappt räkna ihop längre
Vår beräknade budget till vänster och faktisk kostnad till höger. Alla poster är inte ifyllda än eftersom vi inte ver slutsumman.
Beräknad Faktisk kostnad kostnad
Lokalhyra 4 500 4 500 Serveringspersonal 3 000 1 200 Mat 16 000 12 600 Dryck 6 000 Tårta 2 400 1 290 Dekorationer 2 000 Blommor 2 000 Klänning 3 000 5 000 Ringar 7 000 8 900 Klänning Alva+ Molly 500 698 Kostym 2 000 3 500 Hår/smink mm 2 500 550 Inbjudningar 1 000 621 Andra trycksaker 500 149 Fotografering 6 000 0 Musik vigseln 1 500 1 000 DJ 0 5 500 Övernattning 2 500 2 725 Vigselförrättare 500 500 Jurist 3 000 Övrigt 1 000 440 66 900 49 173