• Rosi

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

augusti2012 skrev 2012-01-14 14:16:10 följande:
    Fick hem min röda matta igår.
    Super nöjd. tejp under som gör att den kommer sitta bra fast i marken. :) 

Har du lust att ta kort på den??
  • Rosi
    augusti2012 skrev 2012-01-19 20:42:56 följande:
    Här är den röda mattan :) Köpt på ebay såklart.. man kan skymta klistret på undersidan som gör att mattan hålls fast lättare.

Den ser ut att vara i papp? är den det?
  • Rosi
    Cosy skrev 2012-01-23 09:08:40 följande:
    Cattis77 skrev 2012-01-22 20:56:11 följande:
    Fast det blir ju rätt många timmar...antar att de måste vara vid lokalen senast 3 på eftermiddagen, och jag tror inte de kommer vara färdiga förräns runt 23 på kvällen....ungefär när kaffe/tårta och så är över och den disken är omhändertagen. Det är mina arbetskamrater. Inga jag umgås med direkt, men vi känner varandra ganska väl :)
    Jag tycker det är en okej summa att ge. Jag kommer tyvärr inte ha råd att ge en sån summa utan den kommer ligga runt 500kr per person och jag hoppas vi kan hitta människor som ställer upp på det. Samtidigt så tycker jag att summan som ges ska överensstämma med arbetsbördan

Det vi behöver hjälp med är
    Lägga upp förrätten på enskilda talrikar och bära ut
     Plocka av tallrikarna från förräten
    Plocka fram buffen samt fylla på
    Duka av
    Plocka fram dessertbordet
    Duka av
    Diska
    ev stå i baren

men som sagt det mesta ska vara klart så det som behövs göras är det sista innan severing. Och jag tror 3personer skulle vara lagom under middagen och en kanske två senare på kvällen. så nu får man börja kolla runt bland vänners vänner.

We did it on DreamHack. Geeky love
    Jag tycker inte heller att 500 kr är lite.. själv fick jag 300 kr för ett par timmar. Och då jobbade jag svart på en resturang.
    Vi kommer bara ha serverings folk under middagen sen så kommer ´min sambos syster dotter stå i baren och det ville hon göra helt själv. =)
  • Rosi
    Cosy skrev 2012-01-23 09:45:02 följande:
    Fast nu handlar det inte om ett par timmar utan från runt två tre till när festen börjar ta slut. men som sagt så behövs inte så mycket folk i slutet utan en som kan stå i en bar som vi tänkt ha till vår annars alkoholfria middag. och om det är vänners vänner så kan de få ansluta till festen eftermiddagen. men det är 500kr för nästan 12timmars jobb. 

Jag har själv jobbat längre och med en tyngre arbetsbörda. Men jag vill inte utnyttja någons välvilja att hjälpa mig.
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Jo det var inte så jag menade. Vi kommer ha tre stycken som hjäper till under middagen för 500 kr. Sen så kommer hans syster dotter stå i baren men det skulle hon göra gratis.
  • Rosi
    Hanna05 skrev 2012-01-28 07:48:34 följande:
    På några timmar åker jag iväg med mina två underbara vänner (tärnor) & min fantastiska mamma och provar brudklänningar! :D Tänk om jag inte kan välja? Tur jag har bra smakråd med mig! This is it! Idag måste jag bestämma mig. 
  • Rosi

Har beställt en sådan här ring. Kostade ca 1800 kr..  =) Skulle igentligen haft en annan men hittade denna i en tidning och blev kär.  =D Men tog i våra namn. =) kommer komma hem nu under veckan. längtar redan på att få se hur den blev.
  • Rosi
    Sara1291 skrev 2012-01-31 10:19:44 följande:
    Åh vilken bra hemsida!
    Har hittat dessa ringar där: 
    www.bradford.se/product_info.php/info/p522_Di... 
    och funderar på att köpa antingen dem eller den som du beställt. Kan du lägga upp en bild på din ring när den kommer fram ?? :) 
    Den var jätte fin...
    Det är klart att jag lägger upp en bild sen.. =) Längtar tills den kommer..
  • Rosi
    drömmer skrev 2012-01-31 22:26:13 följande:
    Haha tyvärr augusti 2012, jag kör på samma linje som Styrka .

Ska ni ha ringarna som vigselring Rosi och Sara1291? Jag blev också sugen, men då jag redan förälskat mig i en annan som passar perfekt till de två ringar jag redan har så tänkte jag att sambon kunde få ge ngn av dom till mig att ha på högerhanden en annan gång. Hemsidan ligger nu på hans favoriter
    Jag kommer ha den som vigsel ring. =)  Men får se om den får plats med min förlovnings ring.. får den inte de kommer jag flytta förlovnings ringen till den andra handen. =D
  • Rosi
    Styrka skrev 2012-01-31 21:12:52 följande:
    Jag har oxå dregglat lite över denna ringen faktiskt, men jag har redan min ring, och jag älskar den. Men hade jag inte redan heft den så hade jag kört på denna, utan tvekan! Jag ser oxå gärna en bild IRL sen!
    Jag kan ju säga att det var tur att den jag tänkte köpa först var slut i min storlek för tillfället. Och kom hem å såg denna i tidningen. =D Jag hoppas den kommer idag eller imorgon.
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)