• Cosy

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Vi har en budget på 2000kr för trycksaker. 

Men då har vi tänkt att göra alla trycksaker hemma 

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Cosy

Har införskatt material till vita tygservetter total kostnad för 60servetter 120kr...
    Det tycker jag var ett ganska överkomligt pris.. de har storleken 50x50 cm

• Cosy
    knyttan skrev 2012-01-11 23:35:54 följande:
    Var hittade du så billigt tyg????
    Jag hittade lakansväv i stuv bitar till extrapris
  • Cosy
    Hanna05 skrev 2012-01-14 09:36:32 följande:
    Tyckte inte det var ngt fin.. 
    Lite svårt att veta vad du är ute efter när su bara skriver ljusgrått.
    Hanna05 skrev 2012-01-14 09:36:58 följande:
    Länkarna funkade inte :/ 
     Funkar dessa
    Silver
    http://www.halens.se/mode-barn-killkl%C3%A4der-storlek-86-122-%C3%B6verdelar-3332/v%C3%A4st-kravatt-045130/base-color$210/sorting$score,Descending/paging$1,30?phrase=dsOkc3Q%3d&variantId=237065&oc=007

Grå
    http://www.halens.se/mode-barn-killkl%C3%A4der-storlek-50-80-set-3331/3-delsset-064419/base-color$210/sorting$score,Descending/paging$1,30?phrase=dsOkc3Q%3d&variantId=849984&oc=007 

grå-randig
    http://www.bonprix.se/produkt/skjorta-vaest-byxa-3-delar-antracitvit-945141/?bundle=4236347&type=image&sk=7107&sourcePageClick=article_image 

grå
    http://www.ellos.se/dv/1-Overdelar-Vastar/Esprit-EspritKids/_/N-f4kZh3lZ1z141xe?Nr=336195

• Cosy

VArför köper du två om du redan har en?

• Cosy

Vi kommer ha en total kostnad på 200kr per person för både mat och dryck och allt som går att äta inräcknat

• Cosy
    Cattis77 skrev 2012-01-22 19:52:32 följande:
    Jag kommer att ha två tjejer i köket (vi är ca. 45 pers), och de kommer att få 1200 kr per person. Är det snålt? Eller ok?
    Cattis77 skrev 2012-01-22 20:56:11 följande:
    Fast det blir ju rätt många timmar...antar att de måste vara vid lokalen senast 3 på eftermiddagen, och jag tror inte de kommer vara färdiga förräns runt 23 på kvällen....ungefär när kaffe/tårta och så är över och den disken är omhändertagen. Det är mina arbetskamrater. Inga jag umgås med direkt, men vi känner varandra ganska väl :)
    Jag tycker det är en okej summa att ge. Jag kommer tyvärr inte ha råd att ge en sån summa utan den kommer ligga runt 500kr per person och jag hoppas vi kan hitta människor som ställer upp på det. Samtidigt så tycker jag att summan som ges ska överensstämma med arbetsbördan

Det vi behöver hjälp med är
    Lägga upp förrätten på enskilda talrikar och bära ut
     Plocka av tallrikarna från förräten
    Plocka fram buffen samt fylla på
    Duka av
    Plocka fram dessertbordet
    Duka av
    Diska
    ev stå i baren

men som sagt det mesta ska vara klart så det som behövs göras är det sista innan severing. Och jag tror 3personer skulle vara lagom under middagen och en kanske två senare på kvällen. så nu får man börja kolla runt bland vänners vänner.

• Cosy
    Rosi skrev 2012-01-23 09:16:21 följande:
    Jag tycker inte heller att 500 kr är lite.. själv fick jag 300 kr för ett par timmar. Och då jobbade jag svart på en resturang.
    Vi kommer bara ha serverings folk under middagen sen så kommer ´min sambos syster dotter stå i baren och det ville hon göra helt själv. =)
    Fast nu handlar det inte om ett par timmar utan från runt två tre till när festen börjar ta slut. men som sagt så behövs inte så mycket folk i slutet utan en som kan stå i en bar som vi tänkt ha till vår annars alkoholfria middag. och om det är vänners vänner så kan de få ansluta till festen eftermiddagen. men det är 500kr för nästan 12timmars jobb. 

Jag har själv jobbat längre och med en tyngre arbetsbörda. Men jag vill inte utnyttja någons välvilja att hjälpa mig.
  • Cosy
    hsmamma skrev 2012-01-23 13:37:43 följande:
    Ny i denna tråd och ny i DJUNGELN bröllop. Jag vet ungefär jag vill ha, men pengarna stoppar mig lite. Sambon jobbar heltid, jag är alös, vi har två barn. Vet inte om vi har råd att spara nåt varje månad. Vi har inget sparat än. Bröllopet är nästa år. Vi tror det går på ca 20.000. Nån m tips?
    Börja med att lösa igenom denna tråd många av tpsen åtekommer många gånger.
    KAnske är tråkigt men det är värt det 
  • Cosy
    Imke1977 skrev 2012-01-25 08:57:24 följande:
    Vilken är finast? Den med mönster var otroligt svårt att få till jämt och snyggt. Nästan omöjligt.... :-/
    TYcker inte det spelar någon roll lika fina men jag skulle välja den vänstar aftersom det såg minst tidskrävande ut
  • Cosy

TYcker det har varit väldigt mycket prat om tårta på sista tiden kan inte läsa denna tråd längre utan att springa till skafferiet och leta efter något gott... Jag har ingen aning om vad det kommer vara i våran tårta.. en kompis till mig har fått fria händer att göra vad hon vill jag vet dock att det et inte kommer vara choklad för det är min älskling alergisk mot.

• Cosy

Vad är en bröllops försäkring? vad gör den?

• Cosy

Såg i ett reklamblad igår att der rear ut korgar på jysk och även på netto här i skövde. tror ikea har vota korgar med och även lagerhaus. åhlens tror jag har det med.

• Cosy
    M o J 2012 skrev 2012-03-20 09:04:37 följande:
    Denna va ett bra tips! Vad menas med "5 set kostym", är det typ byxor, kavaj, slips, skjorta o väst då eller?

Klänningen och skorna va kanon fina!
    det är vad som brukas menas med ett 5set iaf
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)