Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
Dom är föresten 40x40 cm och det finns i fler färger.
Dom är föresten 40x40 cm och det finns i fler färger.
Borden vi har är nästan svarta, så det kommer nog synas igenom dukarna.... Jag vet inte. Vad kostar att köpa tyg då? Är inte det rätt dyrt?
Måste få fråga. Ni som har tärnor. Betalar ni ALLT till dom? Jag har betalat halva min tärnas klänning nu som gick på 1400 kr. Men ska jag betala håruppsättning, bukett och skor till henne med?
Det känns lite som att om man tar "äran" att få vara tärna så borde man väl stå med utstyrsel själv... eller tänker jag helt galet? För isåfall måste vi ju betala best mans utstyrsel med och det blir ju HUR mycket som helst....
Sen är det ju det här... Vem behåller klänningen efteråt om man betalat halva var?
Presenter har jag inte hunnit fundera på värst... Vi ska ju ha 2 toastmasters bara och inget värdpar. Dom ska fungera lite som värdpar oxå. Och dom enda föräldrarna som hjälper till är igentligen mina. INgen annan har visat något intresse att hjälpa till alls. Lite trassligt på sambons sida.....
Så vi får se hur det blir.
Serveringspersonalen får vi nog betala med pengar. För vi har ingen vi känner som vill göra det sådär för nån present bara.
Morgongåva tror jag inte vi köper själva sådär. utan vi har sagt att vi ska fixa graverade champagneglas och champagne tillsammans som en morgongåva.
Ja vi ska ha en buffé av något slag och tror det blir enklare än bordsservering. på så sätt behöver man kanske bara ha 2 personal som plockar fram och av och ser till att det finns vin i karafferna och vatten mm.
Nä... presenter får jag fnula på. jag känner mig lite snål faktiskt. :-P tur man har dryga 7 månader på sig att leta fynd. Det är väldigt lätt att det drar iväg märker jag....