• Tinzi

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Imke1977 skrev 2012-01-02 19:37:39 följande:
    Hade ni tänkt pynta tårtorna själva sen? Hur tänkte ni göra det isåfall?
    Det ingår 1 ros/enklare per tårta :) vi bet. väl extra för våra namn på en av tårtorna bara sen :)
  • Tinzi
    Imke1977 skrev 2012-01-07 17:45:36 följande:
    Oj, ja det va riktigt bra jobbat. 45 000 på 100 pers. Hur lyckas man med det :-/ Jag tycker jag forskar som en galen i allt vad gällern spara pengar. Vi har dragit in på transport oxå. Så vi går direkt från vigseln till festen.

Samma för oss, har inte råd annas :( Har dock bara 3 min mellan platserna, saken är den VAR vi ska fotograferas då, får väl gå ut i skogen där bara :)
  • Tinzi
    Rosi skrev 2012-01-09 15:08:57 följande:

Jag har hittat min ring! passa väldigt bra ihop men förlovnings ringen.
    Var? pris?
    Rosi skrev 2012-01-09 15:15:46 följande:
    Jag gjorde en lite provduning idag. =)
    Men saker jag har gjort själv men även fyndat här på BT.. =)

Kommer dock vara andra färger på program och namnskyltar samt vara röda nejlikor i bollarna.. =)
    Fint! :)
  • Tinzi

Tänkte göra ett eget Weddingtree som detta, någon som kan tipsa om vart jag hittar billiga större vita finare papper?

• Tinzi
    fasit skrev 2012-01-15 09:49:47 följande:
    Eftersom vi är studenter jagade jag lite studentrabatter förra veckan. Jag har inte bokat än men jag hittade vanligt hotellrum för 695kr för en natt. Vi ska anordna brunch dagen efter så vi kommer inte vara på hotellet speciellt länge på morgonen så ja, men det känns roligare att sova där än hemma hos mina föräldrar eller i en bäddsoffa i en friggebod..
    Smart! Vår bröllopssvit kostar 1500:-, men vi har så tajt budget att vi vill hitta ngt billigare så ska också se om de har studentrabatt på ngt vanligt rum inkl. frukostbuffé :)smart!!!
  • Tinzi

För att komma ner i pris vill jag rekomenderra er att handla så mkt ni bara kan på E-bay! Idag har jag tex köpt en näbbklänning för totalt 200:-, den är såååå fin! Organzapåsar, stolsrosetter mm för småpengar. Det går att hitta så mkt där om man bara letar och jämför lite !!

• Tinzi

Jopp, idag bytte jag hotell,från bröllopssvit till vanligt rum m. dubbelsäng, skillanden: 600:- , för har man inte råd kanske det inte gör ngt att man inte får frukosten på rummet? mm

• Tinzi
    augusti2012 skrev 2012-01-19 20:42:56 följande:
    Här är den röda mattan :) Köpt på ebay såklart.. man kan skymta klistret på undersidan som gör att mattan hålls fast lättare.

Som "röda mattan" Ser dock Orange ut lr har jag fel? :;(

Fanns den i fler färger? kan du länka till säljaren ;) tack!
  • Tinzi
    hysch skrev 2012-01-20 20:26:21 följande:
    Jag har räknat ut knappt 80 kr per person för vår buffé. Har räknat på lite mer just in case, men tror att 75-80 är ganska rimligt egentligen.
    Också ca 80 gäster...
    Vi har 50:- per person.. :) Dock enkel mat.,

Potatissallad
    krämig pastasallad
    Kycklingspett
    Tomat & Mozzarella sallad
    Rökt helsida Lax

:)

Bara laxen går på 1000:-
    Kycklingen på 1000:-
    och  resten pasta, potatis , cremé fraiche, tomater mm (har gjort inköpslista & räknat noga)
    så man KAN komma undan för 3000-4000:- OM man lagar allt själv och tar billig mat.

Sen kostar iof bröd och smör ytterligare 500;- totalt, men tycker det är rätt ok ändå :)
  • Tinzi
    Pluppe skrev 2012-01-20 20:51:46 följande:
    Eftersom vi köper mat från mammas jobb (hon är kock), kommer vår buffé beräknad för 70 personer gå på 5000 kr!
    toppen!

Vi kommer köpa kyckling från en väninnas man som också är kock, mkt billigare då :)
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)