Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
Här är ett som jag tycker är inspirerande:
http://www.marthastewartweddings.com/photogallery/lena-and-joshua
Här är ett som jag tycker är inspirerande:
http://www.marthastewartweddings.com/photogallery/lena-and-joshua
Jag måste fråga en sak. Räknar ni bort tex bidrag från föräldrar/svärföräldrar och kuvertavgift när ni säger att ni har en budget på typ 40 000?
Alltså jag tänker om ni får 20 000 av era föräldrar har ni då en budget på 20 000 själva eller 40 000 själva och hela bröllopets budget blir 60 000?
Samma med kuvertavgift om ni har räknat med att maten konstar 300kr/person och ni tar 300kr i kuvert avgift räknar ni ändå med maten som en kostnad?
Jag tror att BlomAnna menade att själva diskussionen om huruvida det är bra/dåligt/rätt/fel att ta kuvertavgift inte hör hemma här. Jag håller med eftersom dessa diskussioner bara brukar sluta med sura miner, så jag tycker att vi lika bra kan säga att vi tycker olika och återgå till att tipsa varandra om olika sätt att få sina drömmars bröllop utan att spendera allt man har!
Detta visste inte jag:
http://www.elleuk.com/news/beauty-news/elle-s-verdict-kate-s-hair-and-make-up
Man är alltså i glamoröst sällskap om man gör det själv. Om det är gott nog för blivande drottningen av England att sminka sig själv på bröllopsdagen, så tänker inte jag ha det sämre!
Precis det jag menade
Angående sminket så skulle ajg med vilja sminka mig själv men är rädd att jag mest kommer likna nåt katten släpat in så jag får nog kosta på mig att gå till nåhon som kan Har dock en vän som är makeup artist så jag hoppas på kompispris
Men snälla. Nu skiter jag snart i den här tråden. Man ska väl förfan inte behöva vakta sin tunga i ALLT man skriver??!! Less..... So what om det blir lite ot vem bryr sig!!
Hihi, själv har jag så svårt att slappna av när jag är nervös, så jag måste ha nåt att pilla med! Men jag förstår absolut det här att man vill skämma bort sig lite.
Men det brukar bli ungefär så här: Nån frågar vad som är rimligt att ta i avgift, och nån annan säger att det är orimligt att ta betalt öht, och sedan är det igång. Om man ber om åsikter så får man allas, och det brukar inte bli trevligt när det handlar om vissa saker som brudöverlämning, bjuda bara ena halvan av ett par och kuvertavgift. Jag gillar denna tråd för att det finns möjlighet att tipsa om lite allt möjligt, men allt sånt brukar hamna i skymundan när det spårar och det spårar ALLTID när det handlar om de tre ovan nämnda ämnena.
Agree! Men jag gillar inte att det blir tjaffs hela tiden och förstår faktiskt inte varför? Är det så svårt att hålla sams om ett roligt ämne? gillar oxå tråden, men fortsätter det såhär så lämnar jag. Jag har ingen lust att vara i en tråd där det förekommer tjaffs och på hopp.
Klänningen är ju lite lila-aktig, så om den annars är klädsam på henne så skulle jag inte skaffat en ny. Ge henne en bukett med helt lila blommor, så kommer det att bli jättefint!
Antar att det handlar om att det blir så dyrt för att en extra vf måste jobba den lördagen. Någon måste ju antagligen förrätta vigslarna i råd/kommunhuset.