• Nudax

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Halloj! Själv har jag inte skrivit här på ett tag! Det verkar gå bra för alla =) För oss är det nu 7 mån kvar, det närmar sig men är ändå en bit bort. Känner mig klar med mycket av planeringen iaf...

    En sak bara, är lite nyfiken på hur många som lyckats hålla sin budget till under 40.000? Vår plan var 36.000 men vi slutade på 45500 efter en del justeringar =S De pengarna är inte riktigt säkrade ännu dock, men vi kämpar på. Det som gjorde det för oss var att vi tillslut fick ge upp och välja att hyra tält inkl. bord och stolar (vi ska ha ett utomhusbröllop, i min barndomsträdgård som ligger avskilt ute i skogen typ och vill säkra oss mot dåligt väder) och så cateringen förståss, även om vi hittade en med jättebra pris (vi hade tänkt göra all mat själva från början men... )
  • Nudax
    daniiel skrev 2012-01-07 10:12:47 följande:
    Vårt bröllop fick en slutnota på ganska exakt 36 000kr, vi hade kuvertavgift, men har räknat in de pengarna, vilket är ca 20 000kr. Sedan fick vi 5000kr av våra föräldrar, men räknar in de också. Vi spenderade alltså ca 11 000kr själva och det var på kläder, trycksaker, ringar, fotograf, buketter samt brudskål, kaffe, dryck till maten och lite annat smått och gott. Jag känner mig väldigt nöjd med den budgeten faktiskt :)
    Ja riktigt bra gjort! =)
  • Nudax
    hysch skrev 2012-01-07 10:43:41 följande:
    jag satt just och tänkte på det jag med :) Vi räknade på runt 35000, men nu ser det ut att landa på 41-42. Inte så mycket mer, men ändå! Fast då räknar vi iofs in baren efter middgaen, som egentligen ska vara till självkostnadspris, så där kommer lite tillbaka. Jag vet helt enkelt inte vad jag ska kunna spara in på mer nu!
    Låter lite som vi då. Nä precis, det är svårt att hitta vart man skulle kunna spara.  Naturligtvis går det att gifta sig nästan gratis, men om man nu vill ha vigsel och fest med mat så ...
  • Nudax
    drömmer skrev 2012-01-07 12:19:53 följande:
    Men wow vilken budget. Jag hoppas att vi överbudgeterat, men annars landar vi nog på ca 45. Men då har jag satt 5000:- på klänning, och skor så där hoppas jag komma ner lite med en kinaklänning, och sen har vi budgeterat 12.000 på bara mat och dryck så jag hoppas att det sjunker där med eftersom vi ska försöka göra allting själva med hjälp av våra tärnor och marskalkar... Vi är dock 100pers så det blir ändå en hel del och vi kommer även bjuda på alkoholen. Förvånad
    Oj, 100 pers! Då är det ändå riktigt snyggt gjort med 45.000! =)
  • Nudax

    Inser att jag inte kan sitta och svara på var och en. Ser iaf att det är fler än vi som gått över våra usprungliga 40.000. Men det är ju som någon skrev, hade man varit helt tvungen att hålla sig till sina 36.000 som man satt från början hade man (förhoppningsvis?) lyckats =P Men vi har som sagt bara släppt på två poster, vilket gjort det för oss, men hållt budget på alla andra poster genom - som jag sett alla här varit väldigt duktiga på - jaga priser, göra mycket själv etc =)

  • Nudax
    hysch skrev 2012-01-08 14:43:08 följande:
    250 ska det stå, men ändå mycket prisvärt :)
    Bra tips., vi har ännu inte fått tag på /hittat servetter. Hur många kan man beräknas då ut på de 17 metrarna då tro? =)
  • Nudax
    Brudiframtiden skrev 2012-01-08 14:55:15 följande:
    Hej! Var ett tag sedan jag kikade in..har en liten fundering och frågor..ni som har buffé..har ni hyrt in någon som plockar fram, sköter disk, plockar undan etc? Dessutom undrar jag om någon har erfarenhet av dj in a box...?
    Vi hade inte tänkt det först men på stället vi tog catering ifrån tillkom inte så mycket pengar för att också hyra 2 personal från dem som plockar fram, bort etc. Då tar vi porslinet från dem också så de plockar nju ned och tar med sig allt - d.v.s. ingen disk =)
  • Nudax
    Cosy skrev 2012-01-10 13:16:03 följande:
    vad har ni för budget på trycksaker... inbjudningskort, tackkort, festprogram vigselprogram och dyl.
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Jag gör också alla trycksaker själv + skriver ut på jobbet. Det som har kostat är alltså "bara" inköp av lite finare tjockare papper (238kr), kuverten har jag också kunnat ta från jobbet. Till inbjudningskorten har jag beställt hem små gröna fjärilar från ebay (30kr), en grön textpenna (20) och silverglitter (120kr). Även övriga trycksaker kommer att tryckas med det tjockare pappret (festhäftet har vanligt A4, bara det tjockare som pärm). Vi hamnar därför på 408kr för allt som du räknade upp. Då är ju inte porto inräknat dock =)
  • Nudax
    Guffi skrev 2012-01-14 14:56:53 följande:
    Såg att du också har grönt i ditt tema :) Har du bestämt vad du ska ha för bukett?? Såg att du hade nån idé om brudslöja och ormbunkar?
    Hej, precis =) Vi har grönt, vitt. silver och glas som temafärger kan man säga. Jag har tänkt göra min bukett själv, så i ett infall kom jag på att just brudslöja med ormbunkar runt kunde vara väldigt fint, men ändå lätt att göra. Vårt tema för hela bröllopet är lite sådär sommrigt enkelt , vi ska ha vildbuxna blommor (typ prästkragar och andra vita/gröna blommor med ormbunkar runt) på borden också. Men om det inte blir så blir det nog en brudbukett av vita rosor (som vi köper) tillsammans med lite annat vitt/grönt.

    Har du samma temafärg, och ska du göra egen bukett? Tips? =)
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)