Hjälp! Dyr och jätteful present! Ska jag hålla god min eller be att få byta?
Jag vet inte vad jag ska göra. Vi har just gift oss, och en av presenterna var försenad så vi har inte fått den än. Men vi har fått se en bild. Det är en väggklocka som inte alls är vår stil, särskilt inte min. Mannen gillade den stilen för kanske 15 år sen men gör det inte längre. Ett par av våra föräldrar har gått ihop om den, jag har googlar och den är löjligt dyr.
Jag känner mig så otacksam, men jag vill verkligen, verkligen inte ha den, Särskilt inte på väggen. Vi ska snart åka och hälsa på dem. Ska jag säga något om att det kanske inte riktigt är vår stil och fråga om den går att byta, eller ska jag bara le och hålla god min? Tänk om den inte går att byta, då blir de ju bara ledsna i onödan!
Samtidigt blir jag lite arg och undrar de tänker. Stilen är verkligen speciell, och jag tycker det är i modigaste laget att köpa något sånt åt någon annan utan att veta om det passar deras smak. Skulle den sen inte gå att byta blir jag nästan ännu argare. Kunde de inte ha gett oss någon av de saker vi verkligen önskade oss istället???
Egentligen har vi sagt hela tiden att vi inte bryr oss så mycket om presenterna, och det gör jag på sätt och vis inte heller, men jag hade blivit väldigt mycket gladare för några fina kökshanddukar som passar i vårt kök än ett svindyrt beläte som de förväntar sig att vi ska ha på väggen!