• Marys

Hjälp! Dyr och jätteful present! Ska jag hålla god min eller be att få byta?

"Kan vi sälja klockhelvetet och köpa en espressomaskin tror ni?" Skrattande fniss.....
    Såklart ska ni ju prata med dom !!! Du kommer bli galen om du ska ha den på väggen..bara för att någon annan vill det Flört .... Vad säger maken ?? Vems föräldrar var det ?? Om det är dina är det din sak att ta tag i och vise värsa.
    Gör något innan den landar hemma hos er !!!!!
    Lycka till !

• Marys
    Anonym (Otacksam) skrev 2011-09-09 14:43:45 följande:
    Det är hans pappa och min mamma, med respektive.

Jag tror våra familjer har lite olika gåvokultur, vilket komplicerar det hela ytterligare. I vår familj är vi mest angelägna att mottagaren ska bli nöjd, och när vi ger varann presenter har vi alltid med oss kvittot i ett kuvert ifall det skulle behövas. Särskilt om det är kläder eller nåt annat som beror på personlig smak kan vi dessutom snabbt säga "och vill du ha en annan färg är det bara att byta" så att mottagaren inte ska känna sig tvungen att ta emot något som inte är riktigt 100.

Men i hans familj gör man inte så utan tackar och ler och lägger saken längst ner i byrålådan, typ. Själv blir jag ledsen när jag märker att någon gör så med något jag gett, för då har jag ju inte fått chansen att byta ut det mot något de verkligen gillar.
    Men...bryt den trenden då.. Det är ju DIN/ER familj som är viktigast nu, jag menar ni har ju skapat en ny liten familj och visa hur ni vill ha det. Det kommer givetvis vara en del pip och gnäll och snipiga munnar. Men om ni snällt och fint förklarar er situation..lite ursäcktande Flört så ska du se att dom kommer och dricker kaffe ur eran "nya" kaffemaskin..om inte annat så får du smöra till det med lite hembakt. Och varje gång ni ses bedyra hur GLADA ni är över maskinen...
Svar på tråden Hjälp! Dyr och jätteful present! Ska jag hålla god min eller be att få byta?