Inlägg från: AlwaysAndForever2012 |Visa alla inlägg
  • AlwaysAndForever2012

Tycker ni man kan skicka med ett svarskuvert och de får stå för frimärke?

Hej,
    jag sitter och funderar på inbjuningarna. Det skulle vara lite kul att få svaren på vilka som kommer hem till en själv på papper och inte på sms,tele eller internet.
    Utan om man skickade med ett litet minikuvert och en liten lapp där det är tex tre rutor om det är tre som är bjudna ur den familjen och där skriva varje namn vid rutan så kryssar de i sitt namn och skickar det till oss. De får då stå för frimärket. Men det kan de väl göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-11 14:54
    Eller kanske så här:
    SVARSKORT
    JA NEJ
    Sanna x
    Daniel x

Vi vore tacksamma om ni skickar in svaret på om ni vill dela vår dag med oss innan den 1december 2011. Detta gör ni genom att kryssa för JA eller NEJ beroende på vilket, och postar den sedan till oss. På så vis blir det ingen förvirring om vilka som kommer och vi har alla svar på ett och samma ställe.

• Svar på tråden Tycker ni man kan skicka med ett svarskuvert och de får stå för frimärke?
  • AlwaysAndForever2012

Ja, det var lite så jag tänkte. att det blir kul att ha dom lapparna sen. Även kul att få dom i brevlådan och gå nyfiken och väntat. Vi får dom liksom båda två. lite som julkort och ingen som får på sms och glömmer säga det haha.
    Vi hade nämligen precis ute inbjudningskort till barnkalas och det blev snurrigt för formuleringen blev dumt och därför hörde ingen av sig om de kom eller ej. vilket vi tolkade som att alla kom och det gjorde dom. men man va ju ändå nervös att nån glömt att de ska dit eller glömt säga att de inte kan komma.
    Därför vore det skönt att få allt på svart och vitt så att säga

• AlwaysAndForever2012

hehe förstår er sååå väl. jag avskyr själv att posta saker. usch.
    Men kände ändå att jag skulle tycka det va kul att få alla inbjudningarna på post. det är faktiskt nåt man saknar från när man var liten. att få brev alla julkort är jättemysiga att få osv ju..
    så vill unna mig själv att längta efter posten igen :-9 länge sen..man brukar ju bara få räkningar haha

• AlwaysAndForever2012

Ja, i efterhand kom jag fram till att frimärken blev inte så dyrt ändå..haha.. jag tänkte mig per person. tänkte inte att många är ju par och familjer så då skickar man ju inte en till varje haha..
    Nu är det bara hur jag ska formulera mig :)

Svar på tråden Tycker ni man kan skicka med ett svarskuvert och de får stå för frimärke?