• Tokig

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Tilda93 skrev 2012-10-03 20:52:32 följande:
    Jag med , har ni " bara " dem 4a skålarna?
    Vi har nio burkar totalt:

1) Brudens favorit
    2) Brudgummens favorit
    3) Bestmans favorit
    4) Tärnans favorit
    5) Brudnäbbens favorit (Fast här står det hennes namn istället, alltså t ex Lisas favorit)
    6) Brudens mammas favorit
    7) Brudens pappas favorit
    8) Brudgummens mammas favorit
    9) Brudgummens pappas favorit

Var inne på att ha "Svärmors favorit"/"Svärfars favorit" och liksom bunta ihop föräldrarna... men de har så väldigt olika godissmak så det funkade inte riktigt. Det trixiga har faktiskt varit att komma på vad allas favoriter är + att det ska bli lite olika grejer. Blev väldigt lätt massor av choklad.
    Men jag hoppas vi lyckats pricka in deras favoriter och att de tycker det är lite härligt och en kärleksförklaring från oss till dom. 
    Jag hoppas de uppskattar det. 
  • Tokig
    Fremm skrev 2012-10-03 20:12:31 följande:
    Tokig: Superfint och häftigt, blir sugen på att göra något sådant jag med! :)
    Tack, sitter faktiskt med ett litet leende. Känner mig nöjd med idéen själv, roligt att ni andra också gillar den. 
  • Tokig

Burre: Tack. Det är olika godis, allas favoriter. Allt ifrån Riesen till ferraribilar till sockerbitar :)

• Tokig

Vad roligt med så mycket respons! Tack alla. Nja... Godisbuffé vet jag inte. Vi kommer ha tre-rättersmiddag. Bröllopstårta = rätt nr 3 (efterrätt) och därefter reser vi oss. Det kommer då att finnas kaffe, spettkaka (jag är skånsk) på ett bord så att folk kan servera sig själva. Där tänkte jag ställa dessa... Men blir det över hamnar de på frukostbuffén :) Kan vara gott när alla är lite bakis!

• Tokig
    lillasofie skrev 2012-10-03 22:48:51 följande:
    Åh Tokig, den idén snor jag också Hur mycket kostade godiset ungefär??? Så jag vet vad jag ska räkna med i budgeten

Oj, jättemycket .Men vi har rätt stora burkar också. Köpte på två olika ställen för att få ihop alla favoriter. Men 500 kr har vi nog lagt.

Vi har ingen riktig lågprisgodisaffär här tyvärr så vi köpte på MAXI och Hemmakväll... borde finnas billigare lösvikt om man är ute i god tid.

• Tokig
    lillasofie skrev 2012-10-03 22:57:59 följande:

Ok, jag räknade med 1000 så då kanske jag kommer undan lite billigare

Undrar om man får billigare om man köper typ hela burkar med godis...

Det tror jag. Hör med grossister.
  • Tokig

Servetterna är vikta och klara. (Kan tyvärr bara ladda upp en bild i taget så nu blir det lite bildbombning... sorry)

Det är tygservetter i massor av olika tyger. Inte många är lika varandra. Runt servetten är det ett läderband. Själva bordsplaceringskortet är ett litet kuvert.

• Tokig

Som sagt, bordsplaceringen är ett litet kuvert...

• Tokig

... med en personlig hälsning till var och en.

• Tokig

Sista pysslet (...imorn är det ju dags) våra små kuber. Kommer finnas på borden. Lite informaton + en bild från kvällen då vi träffades ("nyförälskade") och en bild från förlovningen ("nyförlovade").

Innan de är ihopvikta:

• Tokig
    Burre skrev 2012-10-05 08:34:42 följande:
    Tokig lycka till i morgon <3

Glöm ej bildbomba oss efter, dina pyssel är så bra =)
    Tack snälla du! Jag som varit ledsen för att vi kommer få ett opersonligt bröllop... så det värmer med uppmuntran :)
  • Tokig
    AngelicaSTHLM skrev 2012-10-05 08:49:48 följande:
    Fiint!! - Den snor jag - om det är ok! LYCKA TILL IMORGON!!!

Såklart, stjäl på bara. Hojta om dnu vill att jag ska maila mallen M2B skapade.

Och tack! Bröllopet smygstartar ikväll med bastu coh mys.

• Tokig
    Fremm skrev 2012-10-19 21:34:57 följande:
    Intressant, är det så att kvinnans namn ska stå först? Vilken tur i så fall för jag känner mig lite ego som låtit mitt namn stå först på allt men så kommer mitt först i bokstavsordning oxå men alltid skönt/bra att veta att det är så att kvinnans namn ska stå först oxå... :)
    Ähhh... vi hade makens namn först på allting. Av den enkla anledning att han ville det och jag brydde mig inte. Det spelar ju absolut ingen som helst roll :)
  • Tokig

Det är vanligt presentpapper. Jag har bara klistrat ihop två olika för att få olika färg och mönster.

Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)